Nooms’ getting fit!

pizap.com14227002002952

Ik heb het wel eens vaker gezegd, ik ben niet zo’n sport mens. Ik ben liever lui dan moe. Dat ik nu dus (buiten wandelen en yoga) 3 keer in de week sport, is een wonder. En ik vind het nog leuk ook! Ik denk dat JennieFromTheBlog en andere blogs me geïnspireerd hebben. Ik sport alleen maar thuis, dus wil je ook graag beginnen met sporten dan heb ik misschien wel een paar tips voor je!

Vorig jaar deed ik alleen maar af en toe Just Dance en yoga. Nog steeds doe ik Just Dance als ik geen zin heb in een ‘echte’ work out. Want als je danst beweeg je ook en het is leuk! Just Dance doe ik ook vaak met mijn moeder of vrienden. Yoga doe ik via DoYouYoga. Ik doe yoga vaak op de dagen dat ik niet sport.

Ik ben niet per se gaan sporten omdat ik wil afvallen. Dat is niet mijn doel. Het is sowieso een aanrader om jezelf niet elke week te wegen. Het liefst eigenlijk helemaal niet. Wat ik ga doen is een foto maken voordat ik begonnen ben en dan na 2/3 maanden weer. Zo zie je veel sneller verschil in plaats van steeds op de weegschaal staan en teleurgesteld zijn als je niet bent afgevallen. Ik wil vooral mijn buik wat platter hebben. Dus daar ga ik aan werken!

Ik sport op maandag, woensdag en vrijdag. Ik doe altijd een warm up voordat ik ga sporten, deze hierboven is mijn favoriete warm up. Ik merk echt dat mijn workout dan een stuk beter gaat! Ik houd het langer vol en kan verder buigen bijvoorbeeld. Op maandag en vrijdag doe ik buikspieroefeningen en op woensdag soms cardio als ik nog spierpijn heb van maandag. Ik doe het zo, omdat ik op woensdag mijn buikspieren een beetje kan laten rusten. Ik zeg een beetje, omdat je met de cardio workouts van Blogilates ook je buikspieren traint.

Ik maak dus gebruik van de filmpjes van Blogilates. Ze heeft heel veel filmpjes en ook echt hele goede. Ze heeft pilates, buikspieroefeningen, cardio en nog veel meer. Haar filmpjes zijn ook best kort, maar dan moet je niet denken dat het makkelijk is. Het is heel intensief. De eerste keer dat ik 2 filmpjes van haar had gedaan, deed mijn kont zo’n pijn dat ik 2 dagen amper kon lopen!

Ik merk dat het steeds beter gaat en ik steeds minder spierpijn krijg. Wel deed ik vorige week deze oefening hierboven. Het ziet er simpel uit, maar toen ik bezig was begonnen toch wel mijn benen te trillen. De volgende dagen heb ik echt onwijs veel spierpijn gehad, maar voor een goed doel! Als het lukt ga ik deze oefening elke week doen. Ik ben nu 3 weken bezig en ik zie al een beetje resultaat! Ik voel me ook veel lekkerder als ik heb gesport. Ik sport het liefst ‘s ochtends, want ik merk dat als ik het niet gelijk ‘s ochtends doe ik het ga uitstellen. Ook merk ik dat ik de rest van de dag meer doe. Ik las ergens dat je na 3 weken ergens een gewoonte van maakt, dus hopelijk is dat zo en houd ik het vol!

x

Ik zei al dat ik geïnspireerd ben door Jennie en andere blogs. Veel andere meiden krijgen motivatie door quotes of foto’s van sportende meiden te kijken. Ik begreep dat nooit zo goed. Ik hoef niet per se een afgetraind lichaam, ik wil gewoon iets strakker worden en een betere conditie hebben. Toch snap ik het nu wel waarom het andere meiden motiveert. Ik vind vooral foto’s van die gave yogamoves leuk. Jennie heeft een blogpost waarin ze vertelt over hoe zij met een sportkalender bijhoudt hoe vaak ze. Ik heb ook gelijk stickers gekocht en plak een sticker op de dag dat ik gesport heb. Zo houd ik goed bij hoe vaak ik sport (en stiekem is het nog leuk ook).

Ik sla trouwens alle filmpjes die ik fijn vind op bij mij favorieten. Ik zal ze hieronder even laten zien.

 



2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *