Recently Read #10 boek review van where she went en Isla and the happily ever after

IMG_0212

Deze keer 2 reviews van romantische boeken. Ik las het derde en laatste boek in de reeks boeken van Stephanie Perkins. Wat mijn favoriet is van de drie! Ook las ik het vervolg op If I Stay, die me ook blij verraste!

Isla and the happily ever after – Stephanie perkins

Hopeloze romanticus Isla heeft al sinds het eerste jaar van de school van Amerika in Parijs een crush op kunstenaar Josh. Na een toevallige ontmoeting in Manhattan in de zomer is romantiek misschien wel dichterbij dan Isla zich had voorgesteld. Maar als ze aan hun laatste schooljaar in Parijs beginnen, zijn Isla en Josh gedwongen om hun onzekerheid over hun toekomst onder ogen te zien en de mogelijkheid om gescheiden te zijn.

Isla and the happily ever after is het derde boek in de serie van Stephanie Perkins. Je kan ze ook apart lezen van elkaar. Lola and the boy next door vond ik toch wel wat tegenvallen helaas. In dat boek las ik het eerste hoofdstuk van dit boek en Ik vind Isla gelijk al een hele leuke personage. Ik vond Josh in Anna and the french kiss ook al heel erg leuk. Isla vind ik sowieso de leukste van de drie meiden. Ik vond Isla en Josh allebei heel normaal en interessant. Zeker het begin, de eerste 100 bladzijdes, misschien nog wel meer zijn heel leuk. Isla heeft een beste vriend Kurt en hij heeft Aspergers, ik vond het zo leuk dat ze dat erin verwerkt hebben. Op een gegeven moment waren ze nog maar een maand samen, maar deed Isla alsof ze echt al heel lang samen waren. In Anna and the french kiss is het ook dat het zo snel gaat. Maar daardoor blijf je wel lezen. Vooral de eerste date van Isla en Josh vond ik heel leuk. Soms werden er een paar dagen of zelfs weken overgeslagen, in de andere boeken doet Stephanie dat ook. Ik vind dat niet zo heel fijn, want dan heb ik het gevoel dat ik een stuk mis en zit ik er niet meer helemaal in. Op het einde komen ook nog de andere hoofdpersonages van de vorige boeken bijeen, ik vond heel leuk hoe Stephanie dat heeft gedaan. Ook komt alles op het eind goed bij elkaar en merk je dat het boek goed in elkaar zit, dat vind ik altijd fijn bij een boek. Niet dat je achteraf nog vragen hebt. Hiervoor was ik in een readingslump en door dit boek ben ik er eindelijk weer uitgekomen!

Isla and the happily ever after is te koop bij bol.com en bookdepository

Where she went – Gayle Forman

Het is 3 jaar na het verwoestende ongeluk… 3 jaar nadat Mia voorgoed uit Adams leven liep. Nu leven ze allebei aan de andere kant van de kust, Mia is een opkomende ster op Juilliard en Adam is een rockstar, compleet met voorpagina’s op roddelbladen en een beroemde vriendin. Dan brengt het lot hun weer samen, voor één nacht. Als ze de stad ontdekken dat Mia haar thuis is geworden, herleven Adam en Mia het verleden en open ze hun hart voor de toekomst en elkaar.

Begin dit jaar las ik If I Stay van Gayle Forman. Echt een super mooi boek. Toch had ik niet zo de behoefte om het tweede boek te lezen. Totdat ik op Goodreads een review van het boek zag. Daardoor wilde ik hem toch wel lezen. Toevallig was er net een aanbieding van 2+1 gratis van bol.com van Engelse boeken en zat Where she went er ook tussen. Ik verwachtte niet zo heel veel van het boek, maar hij was toch leuker dan ik had verwacht. Het boek is gewoon weer onwijs mooi geschreven en je leest hem ook zo uit. Je wilt weten hoe het afloopt. Wat ik vooral heel erg goed vond aan dit boek is dat hij totaal niet voorspelbaar is. Heel vaak weet je toch wel dat ze weer bij elkaar komen, maar in dit boek is dat toch niet zo heel erg vanzelfsprekend. Heel veel mooie momenten zitten erin. Ik vond het in het eerste boek ook al zo mooi hoe de liefde voor muziek beschreven is en in dit boek was dat misschien nog wel meer gedaan. Ook weer zoals het eerste boek heel veel flashbacks. In boeken vind ik flashbacks vaak iets minder, omdat ik het dan een beetje kwijtraak of het nou een flashback of in het nu is. In dit boek had ik dat niet gelukkig, maar toch vond ik veel van de flashbacks onnodig. Een beetje langdradig soms, als Adam vertelt over zijn vroegere bandjes en het einde vind ik dan weer een beetje gehaast. Er zitten echt ongelofelijk mooie momenten in dit boek. Zeker veel meer dan wat ik ervan verwachtte! Als je if I stay hebt gelezen, raad ik je toch wel echt aan om dit boek ook te lezen.

Where she went is te koop bij bol.com en bookdepository