Recently read #14 boek review Let it snow en Harry Potter #3

goedallebei

Rond de kerst las ik Let it snow, om in de kerstsfeer te komen! Of Let it snow een goed boek is om in de kerstfeer te komen lees je zo! Daarna las ik nog het derde Harry Potter boek, omdat ik Harry Potter ook altijd wel kerstachtig vind.

goedletisnow

Review Let it snow – John Green, Maureen Johnson en Lauren Myracle

Het is kerstavond en Gracetown is bedolven onder sneeuw. Maar het weer is meer dan een ongelegenheid. Wanneer een meisje onverwachts uit een gestrande trein stap, zet ze een reeks levens veranderende gebeurtenissen. Als snel komen veertien cheerleaders in de waffle house, The Duke zijn dvd avond wordt ruw onderbroken voor een twister missie en een verliefde barista zal het lot van een theekop varken bepalen. Als de drie verhalen botsen, kruisen vreemden paden en romantiek bloeit met hartverwarmende gevolgen.

The jubilee express – Maureen Johnson

Ik vond het eerste verhaal echt heel erg standaard, totaal niet bijzonder en heel erg voorspelbaar. Ook had ik een veel kerstachtiger verhaal verwacht. De enige reden waarom het een kerstverhaal is, is omdat het kerst is als het allemaal gebeurd. De personages in het boek vond ik ook niet echt heel erg leuk. Alleen Stuart vond ik wel een leuk personage. Ik vond Jubilee best wel dramatisch en chaotisch en niet op een leuke manier.

A cheertastic christmas miracle – John Green

Dit verhaal vond ik al een stuk leuker dan het eerste verhaal. Dit verhaal is heel grappig en de karakters zijn heel erg leuk, grappig en interessant, wat te verwachten is van John Green. Ik ben niet de grootste fan van John Green (Heb alleen will grayson willgrayson nog niet gelezen), maar dit verhaal vond ik zeker leuk. Het verhaal is een stuk origineler dan het eerste verhaal. Vooral heel erg grappig en een super schattig einde!

The patron saint of pigs – Lauren Myracle

Ik vond eigenlijk dit verhaal vooral te dramatisch. Addie zelf is heel erg dramatisch namelijk. Voor mijn gevoel ging het verhaal niet echt ergens over en zat er totaal geen opbouw in het verhaal. Er was ook geen enkele personage die ik echt leuk vind. Mayzie, de oude dame, vond ik op zich nog wel leuk en bijzonder, maar de rest was heel saai en/of dramatisch. Het enige leuke vond ik dat alle 3 de verhalen bij elkaar komen op het eind.

Let is snow is te koop bij bol.com en bookdepository

goedharry3

Review Harry potter and the prisoner of azkaban – J.K Rowling

Op de ochtend van zijn dertiende verjaardag, leert Harry Potter dat massa moordenaar Sirius Black ontsnapt is Azkaban. Harry heeft nauwelijks zijn eerste twee jaar op Zweinstein overleeft en nu lijkt het erop dat Sirius Black er voor wilt zorgen dat Harry zijn derde jaar niet kan afmaken. Met Ron en hermoine aan zijn zijde is Harry gedwongen om zijn nieuwe vijand te confronteren, terwijl de demontors van Azkaban de school bewaken en dreigen de ziel uit te zuigen van wie ze tegenkomen met een dodelijke kus.

Harry potter and the prisoner of azkaban is mijn favoriete film van allemaal en tot nu toe ook mijn favoriete boek van de serie! In dit deel komt Hagrid, mijn favoriete personage, heel erg vaak voor, wat het onwijs leuk maakt. Ook komen Hermoine en Ron er veel meer in voor en komt Ron zijn humor beter uit in dit boek. In dit boek heeft Hagrid een Hippogrief, Buckbeak, dat is ook de reden dat ik dit boek zo leuk vind! In de film vind ik hem er ook zo leuk uit zien en net als het draakje van het vorige deel is het heel erg leuk. Hoe verder je in de serie komt, hoe meer je merkt dat de films toch wel wat anders zijn. Het geheel komt natuurlijk overeen, maar veel dingen gingen toch net iets anders. Dat vind ik leuk om te lezen!  Ook vind ik Sirius Black een hele leuke personage en het verhaal is ook heel erg spannend.

Harry potter and the prisoners of azkaban is te koop bij bol.com en bookdepository