Recently read #15 Boek review Me before you en Wonder

bestewondermeboreeyou

Deze keer las ik 2 boeken die op mijn lijstje stonden met boeken die ik dit jaar ‘moest’ lezen. Ik ben al goed op weg dus! Ik las Me before you, een heel romantisch boek waarvan de film in juni uit komt! Ook las ik Wonder, wat een ongelooflijk mooi en leuk boek is! Hier dus een boek review van Me before you en Wonder.

bestemebofreyou

Boek review Me before you – Jojo Moyes

Lou Clark weet heel veel dingen. Ze weet hoeveel voetstappen er tussen de bus stop en haar huis zitten. Ze weet dat ze het leuk vind om in de buttered bun tea shop te werken en ze weet dat ze misschien niet verliefd is op haar vriend Patrick. Wat Lou niet weet is dat ze haar baan kwijt raakt en wat er op haar pad komt haar compleet houdt.

Will Traynor weet dat zijn motor ongeluk zijn verlangen om te leven heeft weggenomen. Hij weet dat alles heel klein voelt en nogal sober en hij weet precies wat hij daaraan gaat doen. Wat Will niet weet is dat Lou zijn wereld op zijn kop zet. En beide weten ze niet dat ze elkaar voor altijd gaan veranderen.

Ik was heel erg benieuwd naar dit boek en hij stond al een jaar op mijn lijstje. Ik lees normaal nooit volwassen boeken, maar altijd young adult boeken. Voor dit boek maakte ik een uitzondering. Ik vond de personages heel erg leuk in dit boek! Zeker Louisa de hoofdpersonage en zeker ook Will. De relatie tussen Louisa en Will vind ik heel erg leuk en ook hoe je leest dat ze op het begin elkaar echt niet mogen en dan opeens samen kunnen lachen. Als ze naar allemaal evenementen gaan wordt het pas echt leuk en heel erg vermakelijk. Op een gegeven moment vond ik het boek te lang duren. Het boek is ongeveer 500 bladzijdes en toen ik nog 200 bladzijdes te gaan had werd het voor mij ook heel voorspelbaar. Als het op een gegeven moment niet zo voorspelbaar was geweest had ik het boek een veel betere review gegeven, maar het boek viel me helaas tegen. Het einde vond ik wel heel erg mooi en leuk! Verassend vond ik het boek niet en dat had ik wel verwacht. Aan het einde van het boek stond het eerste hoofdstuk van het vervolg wat vorig jaar uitkwam. Ik vind dat dit boek geen vervolg nodig heeft en toen ik dat eerste hoofdstuk las kreeg ik ook niet het gevoel dat ik dat boek graag wilde lezen. Het is zeker een mooi boek, maar ik vind het te langdradig en te voorspelbaar op het einde. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de film die 16 juni uitkomt!

Me before you is te koop bij Bol.com en Bookdepository

bestewonder

Boek Review Wonder – P.J. Palacio

‘Ik heet August. Ik ga niet beschrijven hoe ik eruitzie. Wat je je er ook bij voorstelt, het is waarschijnlijk erger.’ Als je tien bent, wil je vooral niet te veel opvallen: voor je het weet lig je eruit. Maar wat als je er ongewoon uitziet? Héél ongewoon. August (Auggie) Pullman is geboren met een zeer ernstige gezichtsafwijking. Op zijn nieuwe school wordt hij gepest, maar hij besluit moedig te blijven vechten voor zijn plek onder de zon – en het lukt hem nog ook.

Ik had al heel veel goeds gehoord over dit boek. Ik wist niet zo heel goed waar het boek over ging, alleen dat het over een jongen van 10 gaat die een misvormd gezicht heeft en voor het eerst naar een gewone school gaat. Ik had verwacht dat dit boek best zwaar zou zijn, maar dat viel reuze mee! Het is eigenlijk best wel een feelgood boek. August is echt onwijs dapper en soms zelfs een beetje zelfspot. Hij is super lief en aardig en maakt dan verrassend snel toch vrienden. Natuurlijk zijn er kinderen die hem bijvoorbeeld liever niet aanraken. Het boek leert je vooral veel over aardig zijn. Op het laatst zit er ook een super goede quote in die genoemd wordt door mr Tushman ‘Be kinder than necessary’. Dat is eigenlijk zo waar! De personages vond ik ook heel erg leuk. Wat ik ook heel leuk vond is dat je het verhaal van meerdere personages op een gegeven moment las. Van vrienden van August en bijvoorbeeld zijn zus en zelfs van de vriend van zijn zus. De hoofdstukken zijn ook heel erg kort, vaak 1 tot 3 bladzijdes, waardoor je heel snel leest. Eigenlijk wilde ik dat er zelfs nog een tweede boek kwam! Een super leuk en leerzaam boek.

Wonder is te koop bij bol.com en Bookdepository