Recently read #16 Review van de shatter me trilogie

shatter me

Al meer dan een jaar wil ik deze serie heel graag lezen, maar steeds is het er niet van gekomen. In september kocht ik namelijk het eerste boek al, maar pas in januari had ik alle boeken. Ik kon namelijk het laatste boek nergens vinden van de goede uitgeverij. Ik wil namelijk altijd dat mijn series wel bij elkaar passen. Gelukkig vond ik hem als enige bij de bookdepository, waarover ik al vertelde in mijn favoriete webshops en currently loving! Nu dan eindelijk de review van de gehele shatter me serie!

besteshatterme

Shatter me

Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij.
Maar Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.

Ik had hoge verwachtingen van dit boek, door alle super goede reviews die ik gelezen heb. Ik las wel dat Juliette in het eerste boek een beetje zeurderig en zielig is en dat is ook zeker. Ik vond dat op zich niet zo heel erg vervelend. Het is namelijk best begrijpelijk als je nagaat wat ze allemaal heeft meegemaakt. Ik was wel blij verrast toen ze toch tegen mensen inging en haar woordje klaar had! Ik vond eigenlijk geen enkele personage echt heel erg leuk, jammer! Ik moest heel erg aan de schrijfstijl wennen en ik weet nog steeds niet wat ik er nou van vind. Ook vind ik de liefde die erin zit niet echt heel erg overtuigend, maar we zullen dat wel zien in de volgende boeken. Op het laatst komt er een karakter bij, Kenji, die eindelijk een beetje humor in het verhaal brengt, dat miste ik heel erg. Er was heel weinig wereldopbouw, dus je wist niet zo heel erg duidelijk hoe de wereld er nou uit zag en dat is juist zo interessant in een dystopisch verhaal. Dat miste ik heel erg, maar als je gaat nadenken is het ook wel weer logisch. Juliette heeft namelijk 3 jaar lang de buiten wereld niet gezien, dus ze weet ook niet echt hoe de wereld eruit ziet. Daardoor zat ik niet zo heel erg goed in het verhaal. Ik vond het eerste gedeelte van het boek ook niet echt spannend, maar je voelt wel aan dat er iets gaan gebeuren. Ongeveer de laatste 100 bladzijdes zijn onwijs spannend en deed me ook heel erg denken aan Divergent! Ik werd helemaal enthousiast toen het spannend werd en toen heb ik het boek ook in een keer uitgelezen. Het werd echt interessant en ik werd daar zeer blij van. Ik hoop dat de volgende 2 boeken zo doorgaan!

Shatter me is te koop bij bol.com en bookdepository

besteunravleme

Unravel me

Unravel me werd eindelijk een stuk spannender en interessanter! Daar was ik echt heel blij mee. Kenji is zo’n leuk personage en maakt de sfeer in het boek vind ik. Juliette is wat minder zeurderig, maar nog steeds vind ik dat ze te veel met zichzelf bezig is, ze is dus niet mijn favoriete karakter. Adam wordt helaas steeds saaier, maar Warner daarin tegen is een heel erg interessant karakter. Nog steeds is er weinig wereldopbouw helaas. De schrijfstijl van dit boek vind ik niet echt fijn. Soms aan het einde van een zin herhaald Taherah een paar woorden, omdat Juliette zo denkt in haar hoofd, maar ik vond het vooral irritant. Het einde was spannend en je zit met nog heel veel vragen, waardoor je snel het volgende boek wilt lezen.

Unravel me is te koop bij bol.com en bookdepository

besteiginteme

Ignite me

Ik had verwacht dat dit boek gelijk heel erg spannend zou beginnen, maar dat viel nogal tegen. Er gebeurde eigenlijk niet zo heel veel in dit boek. Er wordt wel een beetje spanning opgebouwd, maar dat is het ook. Wel gebeurde er best veel qua liefde en vrienden. Juliette weet nu eindelijk voor wie ze wilt gaan en ze heeft hele goede vrienden om haar heen. Kenji wordt steeds leuker in dit boek en hij is ook echt een hele goede vriend voor Juliette. Ook James is zo schattig, daarom vind ik het ook zo jammer dat hij zo weinig in het boek voorkomt, waardoor je ook niet zo veel over hem weet. Het einde vond ik nogal gehaast.

Ignite me is te koop bij bol.com en bookdepository

De trilogie viel me helaas nogal tegen, maar gelukkig wordt het verhaal met elk boek steeds leuker. De personages vond ik niet leuk, behalve Kenji en Warner. Ook de schrijfstijl was niet voor mij. Jammer, maar ik heb de boeken alsnog met plezier gelezen!

Heb jij de Shatter me trilogie gelezen en wat vond jij ervan?