Recently read #17 Review van City of bones

bestehpencob

Deze twee boeken las ik aan het begin van Maart. Al een maand geleden dus! Dit komt doordat ik veel meer ben gaan lezen de afgelopen tijd. Daarom zullen er ook wat vaker recently reads voorbijkomen. Ik las het vierde harry potter boek en City of bones!

goedhpgoblet

Harry potter and the goblet of fire – J.K Rowling

Zoals ieder jaar brengt Harry Potter de zomervakantie door bij zijn vreselijke oom en tante, waar de sfeer dit jaar extra gespannen is doordat hun verwende zoontje Dirk op dieet is. Harry kan dan ook niet wachten tot hij terug mag naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, om aan zijn vierde schooljaar te beginnen. Maar voor het zover is, wordt hij door de familie Wemel op spectaculaire wijze bij de Duffelingen opgehaald, om mee te gaan naar de finale van het WK Zwerkbal!
Harry weet dan nog niet dat er dat jaar op Zweinstein een nog groter en spannender evenement zal plaatsvinden, waarbij ook leerlingen van buitenlandse toverscholen vertegenwoordigd zullen zijn. Ondanks alle opwinding en magische gebeurtenissen, probeert hij zich toch op zijn lessen te concentreren.
Ondertussen zijn er allerlei tekenen die er op wijzen dat Voldemort, met behulp van Duistere tovenaars, weer aan kracht begint te winnen. De angst dat Hij Die Niet Genoemd Mag Worden opnieuw zal toeslaan, wordt steeds groter…

Om eerlijk te zijn zat ik er een beetje tegen op om aan dit boek te beginnen. De vierde Harry Potter film is mijn minst favoriete film en  toen ik 11 was haakte ik af bij dit boek. Dit komt omdat ik vooral het begin niet zo leuk vind met het WK zwerkbal, waardoor het best lang duurt voordat Harry naar Zweinstein gaat. Ook is dit boek opeens 2 keer zo dik als de 2 voorgaande boeken. Het boek verraste mij heel erg! Het begin vond ik nog steeds niet zo leuk, maar de rest van het boek vond ik veel leuker dan ik had verwacht. Het Triwizard tournament is nog steeds niet mijn favoriete verhaallijn van Harry Potter, maar ik vond het toch heel erg leuk. Ook vond ik het leuk dat je de andere personages beter leert kennen. Vooral Ron en Hermelien natuurlijk. Ook zie je steeds meer van Ron zijn humor terug in het boek! Ik vond het ook leuk dat Fred en George veel meer voorkomen in dit boek. Zij zijn toch wel een van mijn favoriete personages! Ook vind ik het knap hoe dit verhaal in elkaar zit. Er zitten zoveel lagen in en geen enkele personage wordt vergeten.

Harry potter and the goblet of fire is te koop bij bol.com en bookdepository.

bestecityofbones

City of bones – Cassandra Clare

De vijftienjarige Clary woont met haar moeder in New York. Wanneer haar moeder ontvoerd wordt, komt Clary achter het familiegeheim: haar moeder behoorde ooit tot een groep demonenjagers. Langzaamaan lukt het Clary om tot die wereld door te dringen. Maar de wereld van de demonenjagers is verscheurd. Zal het Clary en haar vrienden lukken om haar moeder te redden?

De infernal devices zijn mijn favoriete boeken en daarom moest ik natuurlijk ook the mortal instruments serie lezen van Cassandra Clare. Ik heb wel de film gezien, die blijkbaar een flop is geworden. Eerlijk gezegd vond ik de film wel heel erg leuk, maar nu ik het boek heb gelezen snap ik waarom veel mensen de film niets vonden. Er is heel veel uitgelaten en ook heel erg veel veranderd op zo’n manier dat het verhaal moeilijk te volgen is. Dan nu over het boek! Ik merkte gelijk al dat dit boek veel simpeler geschreven is als de infernal devices boeken. Dit komt denk ik omdat dit de eerste boeken waren die Cassandra Clare schreef. Omdat het wat simpeler geschreven is, is het wel heel makkelijk en fijn om te lezen! Ik las het boek dan ook heel snel uit. Ik vond alle karakters heel erg leuk! Veel mensen vinden Jace heel erg onaardig, maar ik vind dat eigenlijk wel mee vallen. Ja, hij is heel erg arrogant en heeft altijd zijn woordje klaar, maar hij beschermd Clary vanaf het begin en daden zeggen toch meer dan woorden? Ik vond ook Simon heel erg leuk, hij is echt het personage dat de humor in het boek brengt. Ook vind ik net als in de infernal devices boeken Magnes Bane heel leuk en hoop hem vaker te zien! Het is misschien niet het best geschreven boek ooit, maar het is een verslavende serie dat merk ik nu al! Precies wat ik zoek in een leuk boek! Ik hoop wel dat het nog wat spannender word. Als ik de serie helemaal gelezen heb, ga ik de shadowhunter serie kijken. Die serie is gebaseerd op de boeken!

City of bones is te koop bij bol.com en bookdepository.