Recently read #18 o.a review van After you

besteafteryoucitryofbones

Een stuk eerder dan normaal heb ik weer een review van de laatste 2 boeken die ik las. Ik lees de laatste tijd een stuk meer, waardoor er ook wat vaker een recently read online zal komen! Ik heb deze keer een review van After you en City of ashes.

bestevityofashes

City of ashes – Cassandra Clare

Clary Fray zou willen dat haar leven weer zoals vroeger was. Maar wat is normaal wanneer je een Schaduwjager bent en je plotseling wezens zoals weerwolven, elfjes en vampieren kunt zien? Clary zou dolgraag meer tijd doorbrengen met haar beste vriend, Simon, maar de Schaduwjagers willen haar niet laten gaan. Vooral haar knappe, maar vervelende broer Jace niet. Clary’s enige kans om haar verdwenen moeder te vinden is om de ontspoorde en kwaadaardige Schaduwjager Valentine te pakken te krijgen.

Na het lezen van city of bones ben ik snel begonnen aan het tweede boek in the mortal instruments serie. Ik had de film van city of bones al gezien, dus ik wist wat ik kon verwachten van dat boek. Ik wist daarom niet wat er in city of ashes zou gaan gebeuren. Om eerlijk te zijn vond ik dat er niet zo heel veel gebeurde in dit boek. Er zijn mij maar 2 gebeurtenissen bij gebleven en één daarvan is het einde. Het einde was lang, wat ik fijn vind, want daardoor wordt het einde niet afgekapt. Het einde was ook zeker heel erg spannend! Ik vind nog steeds alle personages heel erg leuk, wat ook niet vaak voorkomt. Zeker Alec en Magnes vind ik heel erg leuk! Ik wil eigenlijk nog wel wat meer zien van Isabella, heb het gevoel dat zij tot nu toe een beetje vergeten wordt. Deze boeken zijn niet de beste boeken, er zitten een paar dingen in die niet helemaal kloppen bijvoorbeeld. Ook heb ik heel soms moeite met het voor me zien hoe sommige dingen gebeuren. Maar toch heb ik de hoop dat ze boeken beter gaan worden en ze zijn in ieder geval vermakelijk en ik lees ze snel uit.

City of ashes is te koop bij bol.com en bookdepository

besteafteryou

After you –Jojo Moyes

Na zes heftige maanden met Will geleefd te hebben, is Lou Clark niet langer een doorsneepersoon met een doorsneeleven. Maar als een bizar ongeluk haar dwingt terug bij haar familie in te trekken, heeft ze het gevoel dat ze weer net zo vastgeroest zit als vóór Will haar wereld overhoophaalde. In een poging zichzelf te dwingen uit haar veilige wereldje te stappen, meldt ze zich aan voor een groepscursus rouwverwerking. Haar medecursisten – vooral de aantrekkelijke Sam – helpen haar een nieuw perspectief te vinden. Tot iemand uit Wills verleden haar leven binnen stormt en opnieuw alles anders blijkt dan ze dacht. Kan Lou zich opnieuw uitvinden terwijl het lijkt of de hele wereld zijn best doet om haarzelf, haar familie en Wills familie vast te houden in het verleden?

Begin dit jaar las ik me before you en toen heb ik volgens mij gezegd dat ik het tweede boek niet zou lezen. Ik ben sindskort lid van een boekenclub op goodreads en dit was het maandboek van maart en ik wilde toch wel meelezen. Het boek verraste me heel erg! Ik had niet verwacht dat het boek zo zou gaan. Fijn dat het allemaal niet voorspelbaar was. Vind toch vaak boeken soms wat te voorspelbaar en met dit boek had ik dit niet. Je kent Louisa en haar familie al en het was leuk om weer over haar leven te lezen. Ik vond dit boek denk ik bijna leuker dan me before you, maar ik denk dat dit komt omdat ik het einde al wist van me before you voordat ik begon met lezen. Het verhaal was niet eens zo heel erg bijzonder of spannend, maar iets maakte het leuk en bleef ik door lezen. Ik vind ook de humor heel leuk in dit boek! Ook is het verhaal heel erg vloeiend geschreven, waardoor het makkelijk leest. Ik las dit boek uit binnen 3 dagen en het is lang geleden dat ik zo snel een boek uitlas. Toch echt wel een aanrader als je fan bent van me before you.

After you is te koop bij bol.com en bookdepository