Recently read #19 o.a review Simon vs the homosapiens agenda

review simon vs the homosapiens agenda

Ik heb deze keer 2 hele leuke boeken gelezen! Simon vs the homosapiens agenda wilde ik eigenlijk niet lezen, maar ben super blij dat ik hem toch een kans gegeven heb! Ik las het boek namelijk uit in 2 dagen. Ook las ik het derde boek van the mortal instruments serie. City of glass vind ik tot nu toe het beste boek van de serie!

review simon vs the homosapiens agenda

Simon vs the homosapiens agenda – Becky Albertalli

Simon Spier is zestien jaar en valt op jongens, maar dat weet niemand. Dan belandt er een e-mail naar zijn online crush Blue bij de verkeerde persoon en is Simons geheim in gevaar. Plotseling is het leven van Simon ingewikkeld. Simon piekert over een manier om zijn ouders en vrienden te vertellen dat hij op jongens valt.

Dit boek stond eigenlijk niet op mijn lijstje van boeken die ik nog wilde lezen, maar het was het boek van de readalong van maart van de BooksEverAfter boekenclub en ik wilde toch wel mee lezen. Wat ben ik blij dat ik dit boek toch gelezen heb! Ik las hem in 2 dagen uit en wat is het een onwijs leuk boek. Het is niet het beste boek ooit en dan bedoel ik bijvoorbeeld hoe het geschreven is en dat er ook niet per se heel veel diepgang in zit. Het boek is vooral heel erg grappig en snel. Het gaat wel over een serieus onderwerp, maar simon is gewoon heel erg grappig. Ik lees normaal 50 blz per uur en met dit boek las ik bijna 2 keer zo veel in een uur! Ik vond Simon heel erg leuk. Hij is heel erg grappig. Ook de andere personages in het boek vond ik leuk. Ik vond het wel jammer dat je niet zo heel veel te weten krijgt over de andere personages, maar misschien is dat expres zo zodat je er niet achterkomt wie Blue is. Ik vond de emails heel erg leuk om te lezen. De schrijfstijl is heel erg vlot, grappig en makkelijk om te lezen. Echt een aanrader!

Simon vs the homosapiens agenda is te koop bij bol.com en bookdepository

goedcityofglass

City of glass – Cassandra Clare

Om het leven van haar moeder te redden moet Clary naar de stad van glas, de stad waar de schaduwjagers oorsponkelijk vandaan komen. Clary’s beste vriend Simon wordt gevangen gehouden door de schaduwjagers, haar broer jace wilt voorkomen dat ze naar de stad van glas gaat en de kwaadaardige Valentine maakt zich klaar om alle schaduwjagers uit te roeien. Clary’s enige kans om Valentine te verslaan is om de hulp in te schakelen van de mysterieuze Sebastian.

Ik hoorde al van veel mensen dat het derde boek in deze serie een van de beste boeken is van de gehele serie. Ik was dus zeker heel erg benieuwd! Vanaf het begin wist ik gelijk al dat het inderdaad zo zou zijn. Het verhaal begint namelijk gelijk heel spannend. Bij de vorige twee boeken moest het boek meer op gang komen en dit boek had dat totaal niet. Ook speelt dit boek af in Idris, het land van de shadowhunters. Ik was de heletijd al heel erg nieuwsgierig naar dit land en het stelde zeker niet teleur! Cassandra beschrijft het land heel erg goed en in mijn gedachten vond ik het op Ragnarok lijken, een spel dat ik vroeger speelde. Daardoor werd ik nog enthousiaster! Er is haast geen saai moment te bekennen in dit boek. Er worden heel veel vragen beantwoord in dit boek, wat fijn is! Ik kreeg wel het gevoel dat dit zo het laatste boek in de serie zou kunnen zijn, maar er komen nog 3 boeken. Dit komt omdat er zoveel vragen beantwoord worden en er een happy end is. Het einde was daarom ook heel erg leuk om te lezen!

City of glass is te koop bij bol.com en bookdepository