Recently read #20 o.a review van Will Grayson, Will Grayson

Bestewillandcityofallenangels

Ik las deze keer Will Grayson, Will Grayson. Het laatste boek dat ik moest lezen van John Green. Ook las ik het vierde boek van the mortal instruments serie, city of fallen angels.

goedwillgrayson

Will Grayson, Will Grayson – John Green en David Levithan

Een boek als een zinderende, flitsende musical. De paden van de heteroseksuele Will en homoseksuele Will- beiden op zoek naar liefde – kruisen elkaar op een bizarre locatie in Chicago. Vanaf dat moment raken hun levens in een stroomversnelling die uitmondt in een krankzinnige, flitsende musical.

Dit is toch wel een boek van John Green die niet zo bekend is als zijn andere boeken. Dit was ook het enige boek die ik nog moest lezen van John Green. Ik had eerlijk gezegd niet echt hoge verwachtingen van dit boek, maar het boek heeft me toch verrast. Ik heb niet echt een voorkeur van één van de Will Graysons, maar de Will Grayson die homo is vond ik vooral op het begin een beetje deprimerend om over hem te lezen. Hij is ook depressief en als je over hem leest voel je dat ook. Ook al vond ik dat soms niet zo fijn, het is wel een teken dat het heel goed geschreven was! Ik vond het eerste gedeelte van het boek wel leuker dan het tweede gedeelte. In het eerste gedeelte was ik nog heel erg benieuwd hoe de twee Will Graysons elkaar zouden gaan ontmoeten. Het tweede deel vond ik wat meer voorspellend. Ook vond alle personages heel erg leuk in het boek en natuurlijk vooral Tiny! Ook vond ik dat het boek een hele goede boodschap heeft en dat vind ik wel altijd fijn aan John Green zijn boeken. Door dit boek ben ik ook nieuwsgierig naar David Levithan zijn boeken.

Will Grayson, Will Grayson is te koop bij bol.com en bookdepository

goedfallonangels

City of fallen angels – Cassandra Clare

De oorlog tussen de benedelingen en de schaduwjagers is voorbij, ze leven nu vredig naast elkaar. Clary is weer thuis in New York en ze is begonnen met haar opleiding tot schaduwjager. En misschien nog wel belangrijker: zij en Jace zijn nu echt een stel. Maar dan wordt de ene na de andere schaduwjager vermoord. Wanneer Jace zich afstandelijk gaat gedragen, wordt Clary geconfronteerd met haar grootste nachtmerrie.

Het vierde boek alweer van the mortal instruments serie! Het vorige boek, city of glass, vond ik het beste boek tot nu toe en ik wist niet wat ik van het volgende boek moest verwachten omdat city of glass totaal geen open eind heeft. Het boek begon met nogal veel onnodige drama vond ik. Ik had het idee dat personages maar domme dingen deden, zodat er weer een nieuw verhaallijn kwam. Vooral met Simon vond ik dat. Uiteindelijk viel het drama wel mee en moet ik ook eerlijk zeggen dat dat vermakelijk was. Het boek is in tegenstelling tot de andere boeken, totaal niet spannend. Er zijn weinig gevechten en weinig momenten waarin Clary in gevaar is. Alleen het einde is dan wel spannend. Ik zei bij mijn review van city of ashes al dat ik het jammer vond dat je Isabella niet zo goed leert kennen. In dit boek leer je een stuk meer over Isabella en waarom ze is zoals ze is. Super leuk vond ik dat! Al met al een boek met veel drama en weinig spanning in tegenstelling tot de vorige boeken, maar zeker nog steeds een leuk boek!

City of fallen angels is te koop bij bol.com en bookdepository