Recently read #21 o.a review van Cinder

Review van Cinder

Deze keer heb ik echt twee hele leuke boeken gelezen! Van Harry potter and the order of the phoenix was dat natuurlijk te verwachten, want dat is ook mijn favoriete Harry Potter film! Daarnaast ook nog een review van Cinder, die ik verrassend leuk vond!

goedcinder

Cinder – Marissa Meyer

Mensen en androïden leven samen in de grauwe straten van Nieuw Peking. Een dodelijke plaag houdt lelijk huis onder de bevolking. Vanuit de ruimte kijken de meedogenloze maanmensen toe, hun kans afwachtend. Niemand weet dat het lot van de aarde afhangt van één meisje Cinder, een getalenteerde monteur, is een cyborg. Ze is een tweederangsburger met een mysterieus verleden, beschimpt door haar stiefmoeder en beschuldigd van de ziekte van haar stiefzus. Maar als prins Kai in haar leven verschijnt, bevindt ze zich plots in het midden van een intergalactische strijd. Verscheurd door de keuze tussen plicht en vrijheid, loyaliteit en verraad, moet Cinder eerst de geheimen uit haar verleden achterhalen om de toekomst van haar wereld te kunnen beschermen.

Ik wil al heel lang beginnen aan deze serie en nu heb ik eindelijk Cinder gelezen! Ik heb nog nooit een sci-fi boek gelezen en moest er daarom wel een beetje inkomen. Maar na ongeveer 70 bladzijdes gebeurt er iets en daarna lees je het boek zo uit. Het is heel vlot geschreven en de hoofdstukken zijn kort, wat ik altijd fijn vind. Want voor mijn gevoel lees ik dan sneller. Ik moest wel erg wennen aan de wereld en vond het moeilijk om me voor te stellen hoe alles er uit zag. Ik had niet per se een favoriet karakter, maar wel vond ik Iko en Dr Erland leuke personages. Cinder zelf vond ik niet zo bijzonder, maar ze is wel één van de weinige YA hoofdpersonages die niet zo zeurderig is en geen domme dingen doet. Cinder is juist heel erg slim en maakt goede beslissingen. Er zitten genoeg plottwist in het boek en dan natuurlijk zeker het einde! Ik had het einde al wel een beetje geraden, maar dat maakte het niet minder. Het is echt een super goed boek en kan niet wachten om Scarlett te lezen!

Cinder is te koop bij bol.com en bookdepository.

goedhp5

Harry potter and the order of the phoenix – J.K Rowling

Harry Potter staat op het punt om te beginnen aan zijn vijfde schooljaar op de Hogeschool voor Hekserij en Hocus Pocus. Harry kan haast niet wachten en bovendien wil hij weten waarom zijn vrienden Ron en Hermelien de hele zomer zo geheimzinnig hebben gedaan. Maar wat Harry zal gaan ontdekken in zijn nieuwe schooljaar zal zijn wereld op z’n kop zetten…

Het zesde deel van Harry potter is mijn favoriete film van alle films! Maar helaas is het ook het dikste boek van heel de serie en daarom zag ik er een beetje tegen op. Toch heb ik hem nog vrij snel uitgelezen, iets langer dan een week heb ik erover gedaan. Het begin is gewoon gelijk al heel erg spannend en er zitten heel veel details in dit boek wat ik fijn vind! Soms vond ik sommige scenes wel echt veel te lang duren, vooral het laatste stuk met Dumbledore. Dat had allemaal veel korter gekund. Ik ben niet zo’n fan van Cho en ik kwam er nu ook achter dat ze een stukje met dat haar vriendin iets gedaan heeft, hebben veranderd in de film met Cho! Maar eigenlijk was dat niet zo heel gek. Wel jammer vind ik dat in ongeveer bijna de helft van het boek Hagrid er niet is, want hij is één van mijn favoriete karakters. Ik vond Ron weer zo leuk in dit deel! Ook ben ik gek op Luna Lovegood en vond haar nog te weinig voorkomen in dit boek, hopelijk komt ze meer voor in de andere 2 delen. Nadat ik het boek had uitgelezen had ik gelijk zin om de film te kijken en dat heb ik gedaan. Kon toen ook zien dat ze heel veel dingen ingekort hebben.

Harry potter and the order of the phoenix is te koop bij bol.com en bookdepository.