Recently read #22 o.a review van Everything Everything

review van Everything Everything

Het is alweer tijd voor een recently read! Deze keer een review van Everything Everything ban Nicola Yoon en ook las ik City of lost souls, Het vijfde boek van the mortal instruments serie. Everything Everythin las ik op het strand, toen het een paar weken geleden heerlijk zomer weer was! Wil je weten wat ik van de boeken vond, lees dan verder!

review van Everything Everything

Everything Everything – Nicola Yoon

Je kunt misschien niet alles voorspellen, maar sommige dingen wel. Dat ik verliefd ga worden op Olly, bijvoorbeeld. En dat het op een ramp zal uitdraaien. Madeline is allergisch voor de wereld. Zo allergisch dat ze al zeventien jaar niet buiten is geweest. De enige mensen die ze te zien krijgt, zijn haar moeder en verpleegster Carla. Madeline verdrijft de tijd met lezen en het schrijven van ‘spoilende’ boekbesprekingen. Tot er een nieuwe jongen naast haar komt wonen, met ogen in de kleur van de Atlantische oceaan: Olly. Hun vriendschap begint online, maar al gauw is dat niet meer genoeg… Alles wat je lief is gaat over het verlangen naar het onbereikbare, en over alles wat we op het spel zetten voor de liefde.

Ik was heel erg benieuwd naar dit boek, omdat ik veel goede dingen had gehoord en de cover is ook super mooi! Het is een heel kort boek eigenlijk. Het boek heeft 310 bladzijdes, maar er zijn veel hoofdstukken met maar 1 zin of bijvoorbeeld een tekening. Dat vond ik ten eerste super leuk aan het boek! Het las snel weg en de tekeningen enzovoort tussendoor maakten het boek heel leuk en interessant. Inhoudelijk had ik toch wel wat meer van het boek verwacht. Het boek was wel leuk, maar ik had meer diepgang verwacht. Madeline is natuurlijk ziek en kan haar huis niet uit en dan had ik toch wel wat meer diepgang verwacht. Gelukkig zaten er soms ook spannende scenes in het boek. Ook vond ik het boek een beetje ongeloofwaardig. Ik kan er niets over zeggen wat dan zo ongeloofwaardig was, want dat is een spoiler. Ook op een gegeven moment vond ik het zo ongeloofwaardig dat ik dacht dat Madeline aan het dromen was. Ik vond Olly een heel leuk karakter! En ook Carla vond ik leuk. Ook vond ik het een beetje te insta love. Toch vond ik dat de personages niet goed genoeg waren uitgewerkt. Ik vond het allemaal net iets te vlak. Ik ben dus niet mega enthousiast, maar het is wel een leuk boekje voor snel tussendoor.

Everything everything is te koop bij bol.com en bookdepository

goedcityoflostsouls2

City of lost souls – Cassandra Clare

Clary ontdekt dat Lilith er op magische wijze voor heeft gezorgd dat Jace samenspant met de boosaardige Sebastian en dat hij nu een dienaar van het kwaad is. Jace en Sebastian zijn zodanig met elkaar verbonden dat het onmogelijk is om de een te vermoorden zonder ook de ander te doden. Clary is echter vastbesloten Jace te redden, samen met haar goede vrienden Alec, Magnus, Simon en Isabelle. Daarbij zet ze niet alleen haar leven op het spel, maar ook Jace’ ziel..

Het vijfde boek alweer van The mortal instruments serie! Ik lees de boeken aardig snel. Dit boek heb ik niet zo super snel uitgelezen, maar dat kwam meer doordat ik wat drukker was dan normaal. Daardoor zat ik ook wat minder in het boek, jammer! Er zijn weer best veel verschillende verhaallijnen door elkaar in dit boek, maar het grote verhaallijn vond ik heel spannend. Ook werd het verhaal niet chaotisch wat in city of fallen angels soms een beetje was. Ik vond in het begin vooral de verhaallijn van Maia en Jordan heel erg leuk om over te lezen. Ook Simon en Isabelle vind ik heel leuk in dit boek samen. Clary deed weer een paar niet doordachte dingen, maar dat ben ik nu wel van haar verwacht. Heel de tijd als ik het boek las was ik in de war over Sebastian. Of hij nou goed of slecht was. Dat vond ik heel leuk aan het verhaal. Ik vond het einde van het verhaal echt heel erg spannend! Zat er toen helemaal in en heb hem toen ook weer in één keer uitgelezen. Wel brak mijn hart met iets dat te maken had met Alec…

City of lost souls is te koop bij bol.com en bookdepository