Recently read #23 o.a review van To all the boys i’ve loved before

review van To all the boys i've loved before

De laatste recently read voordat ik op vakantie ga! Ik las deze keer twee onwijs leuke boeken, die mij verrast hebben. Deze keer een review van To all the boys i’ve loved before en City of heavenly fire. To allt he boys is echt een feel good boek die onwijs schattig is. City of heavenly fire was onwijs spannend en ik heb nu toch wel spijt dat ik de serie zo snel heb uitgelezen… Gelukkig komt er nog een trilogie!

To all the boys I’ve loved before – Jenny Han

Elke keer dat Lara Jean verliefd is en het draait weer op niks uit, schrijft ze een brief aan de desbetreffende jongen om de periode af te sluiten. Ze stort haar hart uit, adresseert de envelop, doet hem dicht… en stopt de brief in een doos die ze bewaart onder haar bed. Totdat op een dag de doos weg is, en alle brieven ook. Ze blijken te zijn gepost, inclusief de laatste, die gericht was aan Josh, het vriendje van haar oudere zus.

Er is echt een hele hype om dit boek heen. Eerst dacht ik dat het niet echt een boek voor mij zou zijn, maar ik werd toch nieuwsgierig en ben het boek gaan lezen. Het begin vond ik gelijk al heel erg leuk, want ze verteld gelijk over haar brieven die ze geschreven (en niet verstuurd) heeft. Wat ik vooral fijn vond aan dit boek is dat er geen dag wordt overgeslagen. In ieder geval dat lijkt zo. Soms in boeken slaan ze wel eens dagen of weken over en dat vind ik nooit zo leuk. Het is een heel vloeiend verhaal. Ik hoorde van veel mensen dat ze Lara Jean een beetje kinderachtig vonden, maar dat vond ik eigenlijk wel meevallen. Ik vind Lara Jean echt een leuke personage! Ik vind haar naam leuk en vooral haar kledingstijl. In boeken worden kledingstijl nooit heel erg beschreven en in dit boek wel en dat vond ik zo leuk! Ik vond alles leuk aan dit boek! Alle andere personages vond ik ook heel leuk en bijzonder. Alles paste gewoon precies goed bij elkaar. Het is echt een super schattig en een feel good boek. Ik kan niet wachten om het tweede en derde boek te lezen! Het tweede boek is al uit en het derde boek komt volgend jaar in de lente uit! Ook ga ik the summer i turned pretty van Jenny Han lezen.

To all the boys i’ve loved before is te koop bij bol.com en bookdepository

goedheavenylfire

City of heavenly fire – Cassendra Clare

Het gevaar ligt weer op de loer. Clary, Jace, Simon en hun vrienden moeten vechten tegen het grootste kwaad dat ze ooit hebben gezien: Clary’s eigen broer Sebastian. Niets of niemand in deze wereld kan hem verslaan. De enige oplossing lijkt te vinden in de onderwereld, waar nog nooit een schaduwjager is geweest en waarvan niemand ooit is teruggekeerd. Maar Clary, Jace en Simon hebben weinig keus en beginnen aan de gevaarlijke tocht naar de diepste krochten van de onderwereld. Terwijl de wereld om hen heen uit elkaar valt, staan ze voor de moeilijkste opdracht in hun leven…

En toen begon ik alweer in het laatste boek van the mortal instruments serie. Wat een verrassing vond ik dit zeg! Heel anders voor mijn gevoel dan de andere boeken. Vanaf de eerste bladzijde was het super spannend. Er was gewoon geen moment rust! Zo heerlijk om zo’n boek te lezen. Ik vond het super leuk om de stukjes over Emma Carstairs te lezen. Vond haar een super leuk personage en ook vond ik Julian en zijn family onwijs leuk! Vooral Ty, zo’n bijzonder personage vond ik dat. Ik weet dat de nieuwe trilogie waarvan het eerste boek uit is gaat over Emma Carstairs en dat heeft mij zeker nieuwsgierig gemaakt! Elke keer als er iets spannends gebeurde dacht ik te weten hoe het zou gaan en dan verraste het mij weer! Tot het einde toe gewoon. Je moet voor dit boek wel echt The infernal devices gelezen hebben, anders ben je voor die serie gespoiled. Maar als je die serie gelezen hebt, wordt je dolgelukkig van dit boek! Zeker het einde is zo leuk! Er wordt ook echt gehint naar de volgende trilogie van Cassandra Clare. Zo fijn dat er nog meer komt van deze wereld!

City of heavenly fire is te koop bij bol.com en bookdepository