Recently read #24 Review van The summer I turned pretty trilogie

review van The summer i turned pretty

Voordat ik op vakantie ging kocht ik The summer I turned pretty trilogie in één boek bij bol.com. Ik had al heel veel over deze serie gehoord, maar ik dacht dat het niets voor mij zou zijn. Nadat ik To all the boys i’ve loved before had gelezen werd ik toch wel heel erg nieuwsgierig naar de trilogie! Ik nam de gehele serie mee op vakantie en heb ze in het super mooie Zweden uitgelezen. Het is echt de perfecte zomer trilogie! Vandaag heb ik een review van The summer I turned pretty trilogie!

The summer I turned pretty

Belly leeft van zomervakantie naar zomervakantie. Alles wat goed en magisch is, gebeurt tussen juni en augustus. De winter is slechts een periode waarin Belly de weken aftelt tot de volgende zomervakantie, omdat ze niet in het strandhuis, niet bij Susannah, en het allerbelangrijkste, niet bij Jeremiah en Conrad kan zijn. Deze jongens kent Belly al sinds haar allereerste zomervakantie. Het zijn haar surrogaatbroers, haar droomjongens. Dan is Belly bijna zestien en komt die ene zomervakantie, die ene prachtige en tegelijkertijd verschrikkelijke zomervakantie, waarin alles verandert en het eindelijk allemaal wordt zoals het altijd al had moeten zijn.

Dit boek is echt een heel luchtig en zomers boek en je leest hem zo uit. Ik vond Belly eigenlijk wel een leuk karakter. Ik zag veel van mijzelf in haar. Ik vond haar heel realistisch daardoor. Ik vond wel dat er niet zo veel gebeurde in het boek. Op het begin moest ik even wennen aan de vele flashbacks. Later vond ik die toch wel heel erg leuk, want zo leerde je de personages goed kennen. Aan het einde kwam er opeens diepgang in het boek en dat vond ik heel mooi. Ik vond het ook heel mooi hoe Belly er voor iedereen (en vooral voor de jongens) was.

The summer I turned pretty is te koop bij bol.com en bookdepository

It’s not summer without you

Zomer, zon, een strandhuisje, en niet te vergeten de twee knappe zoons van Susannah: voor Belly dé perfecte ingrediënten voor een zwoele zomervakantie. Vroeger telde ze de dagen tot de zomervakantie af en kon ze niet wachten Jeremiah en Conrad, die ze al vanaf haar geboorte kent, weer te zien. Maar dit jaar is alles anders. Susannah, de moeder van de twee jongens, wordt ziek en Conrad sluit zich voor iedereen en vooral voor Belly af. Alles wat goed en vertrouwd was aan de zomers in Cousins Beach is weg en Belly hoopt dat het nooit meer zomer wordt. Als Jeremiah echter belt met de mededeling dat Conrad verdwenen is, weet ze wat haar te doen staat. Belly keert terug naar het strandhuis waar ze overspoelt wordt door alle mooie, maar ook pijnlijke herinneren. Als deze zomer echt de laatste zomer is, dan moet hij eindigen waar hij ooit begon: in Cousins Beach.

Dit boek begon gelijk al een droevig en zeker de eerste helft vond ik het totaal niet meer op een luchtig zomerboek lijken. Er waren ook een stuk minder flashbacks in dit boek dan in the summer I turned pretty. Dat vond ik jammer! Daardoor werd het boek was oppervlakkeriger. Ik vond dit boek gewoon zo droevig. Als ze weer naar het zomerhuis gaan en ze Conrad helpt vond ik het weer leuk worden. Ik ergerde me wel aan dit boek aan Belly. Ze is altijd verliefd geweest op Conrad en ze weet dat hij haar ook leuk vind, ook al zegt hij vaak van niet en dan denkt ze de andere keer dat hij haar wel leuk vind en de volgende ochtend alweer niet. Terwijl ze het zeker weet! Het einde vond ik veel te abrupt.

It’s not summer without you is te koop bij bol.com en bookdepository

We’ll always have summer

Één meisje. Twee broers. De grootste keuze van haar leven.. Precies wanneer ze denkt dat ze alle antwoorden heeft.. Isabel heeft maar van twee jongens gehouden, Conrad en Jeremiah Fisher. Één brak haar hart en de ander maakte haar gelukkiger dan dat ze ooit dacht te zijn. Maar elke broer heeft een geheim en deze zomer moet Isabel kiezen tussen de Fisher broers.. voor altijd. Welke broer zou het worden?

Dit boek begon totaal niet verrassend en eigenlijk vond ik het hele boek niet zo verrassend. Het was niet saai, maar een beetje voorspelbaar en dat is jammer. Ik wist gewoon vanaf het begin dat ze met die andere broer zou gaan en dat wist ze zelf ook en toch gaat ze met die andere broer. Kon die broers wel begrijpen waarom ze sommige dingen hebben gedaan of iet gedaan hebben, maar van Belly begreep ik het niet. Het einde vond ik wel leuk, maar vond jammer dat je maar een paar bladzijdes kreeg met de jongen met wie ze eindigde. In het boek dat ik heb stonden nog de brieven van Conrad naar Belly in en dat vond ik op zich wel leuk, maar de brieven waren niet zo heel erg bijzonder.

We’ll always have summer is te koop bij bol.com en bookdepository