Recently read #26 o.a review van The Book Thief

review van the book thief

Deze keer een review van The Book Thief en Scarlet! Scarlet is het tweede boek van the lunar chronicles en ik vertel alvast dat er een hele leuke jongen in zit.. The Book Thief is een heel erg populair boek, dat ik gewoon een keer gelezen moest hebben.

review van scarlet

Scarlet – Marissa Meyer

Terwijl Cinder verwoed pogingen onderneemt om te ontsnappen uit de gevangenis, is aan de andere kant van de wereld, in Frankrijk, Scarlet Benoit op zoek naar haar verdwenen grootmoeder. Tijdens haar tocht ontdekt ze dat haar grootmoeder veel geheimen had. Wanneer ze Wolf, een rebel, ontmoet, lijkt hij de enige die haar kan helpen, ook al zegt haar instinct dat ze hem niet kan vertrouwen. Ondanks zijn duistere verleden, voelt Scarlet zich toch aangetrokken tot hem. Het speurwerk van Scarlet en Wolf brengt hen op het pad van Cinder en hun verhaal blijkt veel meer verbonden dan ze konden vermoeden. Samen moeten ze alles op alles zetten om uit de handen te blijven van de geslepen Lunar koningin, die bereid is tot alles om van prins Kai haar man, haar koning maar vooral haar gevangene te maken

Het was al even een tijdje geleden dat ik Cinder had gelezen, maar ik wist echt nog heel goed wat er allemaal wat gebeurd. Ik vond Scarlet gelijk een heel erg leuk personage. Net als Cinder is ze echt een badass woman en ik vind het altijd leuk om te lezen over sterke en stoere vrouwen. Net als bij Cinder moest ik er wel even inkomen. Ik had namelijk nog steeds moeite om de wereld voor me te zien. Het lukt steeds beter, maar het blijft gewoon moeilijk. Vanaf moment één vond ik Wolf al geweldig. Ik houd van complexe karakters en Wolf is heel erg mysterieus. I love it! Het is lang geleden dat ik echt een crush had op een jongen uit een boek, maar op Wolf heb ik een crush. Ik vond heel gaaf, net als het eerste boek, dat je steeds ging raden wie nou te vertrouwen was en wie niet en tot het einde ben je geboeid. Normaal vind ik het niet zo fijn als een boek  geschreven is vanuit meerdere perspectieven, maar bij dit boek had ik amper door dat het door meerder perspectieven geschreven was. Alleen aan het einde raakte ik eventjes in de war, maar voor de rest liep het allemaal heel vloeiend. Sommige momenten vond ik nog een beetje rommelig en kon ik daardoor niet zo goed begrijpen helaas. Ook vond ik Thorne een heel leuk en grappig karakter. Precies het karakter wat dit boek nodig had! Zeker een super goed tweede boek en kan niet wachten om aan Cress te beginnen!

Scarlet is te koop bij bol.com en bookdepository

review van the book thief

The bookthief – Markus Zusak

Duitsland, 1939. Liesel is pas negen jaar oud wanneer ze door haar moeder naar een pleeggezin wordt gebracht. Een van haar geliefde bezittingen is een zwart boekje, dat ze vond op het graf van haar broertje. In de jaren dat Liesel bij de Hubermanns woont, wordt ze een gewiekste boekendief. Tijdens de verwoestende bombardementen klampt ze zich in de schuilkelder vast aan haar schatten. Dit is een verhaal over moed, vriendschap, liefde en overleven, dood en verdriet, verteld door de ogen van de Dood, een toepasselijke verteller. Maar zal hij haar ook sparen?

Dit boek is een favoriet van heel veel mensen en hij stond dan ook op mijn lijst met boeken die ik wilde lezen. Ik ben hem gaan lezen, omdat de bookseverafter boekenclub van goodreads hem ging lezen met een readalong. Als ik hem niet mee had gelezen, had ik hem nog lang niet opgepakt. Ik moest wennen aan de schrijft stijl, maar vond het wel heel erg mooi geschreven! Na een paar hoofdstukken was ik er al aardig aan gewend. Ik vond Liesel een heel erg bijzonder en interessant karakter. Alle karakters waren heel erg interessant! Ik vond Rudy ook zo leuk, maar ik was vooral gek op Hans Hubermann en Frau Hermann. Ik las het boek niet super snel en dat kwam omdat het toch moeilijkere lezen is dan een YA boek. Ook gaat het over een zwaar onderwerp. Ik ben nooit zo gek op oorlogsboeken/films en daarom had ik dit boek ook nog niet opgepakt. Ik had daardoor ook een spannender plotlijn verwacht, maar dat had het boek niet nodig. Het boek was echt gebaseerd op de karakters en dat is fijn! Het is ook best een emotioneel boek, zeker tegen het einde aan. Ik heb niet gehuild, maar was zeker wel heel erg geëmotioneerd. Vond het een super mooi boek en ook zeker een aanrader.

The book thief is te koop bij bol.com en bookdepository