Recently read #27 o.a review van Things we know by heart

review van things we know by heart

Deze keer een review van twee contemporary boeken! Ook twee boeken die niet super populair zijn. Als eerste las ik Everything leads to you, wat een goed boek was om uit mijn leesdip te komen. Daarna las ik Things we know by heart. Ik was zo benieuwd naar dit boek en het heeft mijn verwachtingen waar gemaakt! Vandaag een review van Things we know by heart en Everything leads to you.

review van things we know by heart

Everything leads to you – Nina Lacour

Als een afstudeergeschenk krijgt Emi en haar beste vriendin Charlotte voor heel de zomer het appartement van haar broer, mits ze er iets heel gaafs meedoen terwijl hij weg is. Emi is een getalendteerde en jonge set designer, maar ze voelt zich nog steeds als een gemiddelde tiener, spartelend als het om de liefde gaat. Maar toen zij en haar beste vriendin Charlotte een geheimzinnige brief op een landgoed verkoop van een Hollywood-film legende ontdekken, willen ze degene vinden waarvoor de brief bestemd is. De zoektocht leidt haar naar een jaren oud familie geheim en het potentieel om iets echt episch te onthullen: De liefde.

Ik was al een tijdje benieuwd naar dit boek en laatst bestelde ik hem maar gewoon. Ten eerste vind ik de cover heel erg mooi! Ik las dit boek samen met Vanessa die ik heb leren kennen op Instagram! Ze heeft ook een bookstagram. Wat me als eerste opviel toen ik het boek las, was dat de zinnen nogal lang waren. De hoofdstukken waren ook rond de 20 bladzijdes. Wat niet super lang is, maar ik heb ze liever wat korter. Ik vond het best vervelend dat de zinnen telkens zo lang waren. De personages vond ik niet zo heel erg bijzonder. Ik heb het gevoel dat ik Emi helemaal niet heb leren kennen. Ik weet alleen dat ze op meisjes valt, snel verliefd is en van films en haar werk houdt. Dat vond ik echt heel jammer! Ik vind eigenlijk dat je Ava nog het meest leert kennen en daardoor was Ava ook het meest interessante personage. Ook vond ik Edie een grappig personage! Wat ik miste in dit boek was humor eigenlijk. Ik vond het wel heel gaaf om te lezen over het werk van een set designer. Ik wist dat het bestond, omdat bij bijvoorbeeld series als Pretty Little liars, set designers heel belangrijk zijn. Ik vond het toch wel jammer dat de meerderheid van dit boek over haar werk ging. Niet dat ik het erg vond om erover te lezen, ik vond het juist heel leuk, maar ik vond dat er teveel op gefocust was. Het plot vond ik nogal voorspelbaar, wat erg jammer was.. Maar vond het alsnog een leuk boek om te lezen.

Everything leads to you is te koop bij bol.com en bookdepository

review van things we know by heart

Things we know by heart – Jessi kirby

Ik weet niet wat Trent ervan zou zeggen als hij het op een of andere manier kon zien. Ik hoop dat hij het zou begrijpen. Heel lang was ik degene die zijn hart had. Ik moet gewoon zien waar het nu is.’ Het lukt Quinn maar niet om de draad van haar leven weer op te pakken na de dood van haar vriendje, Trent. Het enige wat haar troost geeft, zijn de ontmoetingen met mensen die zijn gedoneerde organen hebben gekregen. Maar uitgerekend de ontvanger van zijn hart blijft een mysterie. In het geheim gaat ze op zoek naar deze persoon en ontdekt dat hij Colton Thomas heet en negentien jaar oud is. Ze wil hem zien – een keer maar, houdt ze zich voor…

Toen ik ergens begin dit jaar hoorde over dit boek, wilde ik hem heel graag lezen! Ik had dus hoge verwachtingen voor dit boek en gelukkig heeft het boek mijn verwachtingen waargemaakt. Ik las dit boek namelijk uit binnen 2 dagen en dat komt niet vaak voor! De schrijfstijl is heel vloeiend, waardoor je het boek ook snel leest. Ook leer je Quinn langzamerhand kennen, in plaats van wat in andere boeken wel eens gebeurd er in 1 hoofdstuk van alles verteld wordt over de hoofdpersoon. Aan het begin van elk hoofdstuk staat er een quote wat te maken heeft met het hart en dat vond ik zo mooi en leuk om elke keer te lezen! Ik vond elk karakter onwijs leuk. Quinn was heel herkenbaar en wat ze deed leek allemaal ook logisch. Haar zus Ryan vond ik ook onwijs leuk! Haar moeder leer je eigenlijk niet echt kennen. Haar vader is ook heel leuk en zeker haar oma is onwijs leuk. En dan natuurlijk Colton. Gelijk vanaf het begin vond ik hem al heel erg leuk. Hij maakt van elke dag het beste en hij is zo carefree, precies wat Quinn nodig heeft op dat moment. Het plot was heel erg voorspellend, maar dat had ik wel verwacht en de rest maakte het allemaal goed! Het boek was ook heel erg romantisch. De plekken die Quinn en Colton bezoeken zijn gewoon te perfect. Ik had met dit boek op een gegeven moment niet meer door hoe laat het was en dat is zo’n fijn gevoel! Ik heb dit boek dan ook 5 sterren gegeven!

Things we know by heart is te koop bij bol.com en bookdepository