Recently read #29 o.a review van since you’ve been gone

Since you've been gone

Ik las deze keer een echt zomers boek en ik dook weer in de wereld van de shadowhunters met the bane chronicles! Ik kreeg geheimen te weten over Magnus Bane. Since you’ve been gone is het tweede Morgan Matson boek wat ik gelezen heb en ik ben weer zeer positief. Door het boek bleef ik nog een beetje in de zomer sfeer!

Since you've been gone

Since you’ve been gone – Morgan Matson

Emily’s beste vriendin Sloane verdwijnt uit het niets. Het enige wat ze achter laat is een to-do list voor Emily. Daarop staan dertien activiteiten verzonnen door Sloane, die muurbloempje Emily normaal gesproken niet zou doen en al helemaal niet zonder haar beste vriendin. Maar wat als ze alles doet wat op de lijst staat haar naar Sloane brengt? ‘Dance until dawn?’ Sure why not? ’Kiss a stranger’ um… ‘Go skinny dipping?’’  wait… what?

Toen ik op vakantie was las ik amy & Rogers epic detour van Morgan Matson, wat ik een heel erg leuk boek vond! Daarom wilde ik wel graag ook since you’ve been gone lezen. Ik wist niet zo heel erg goed wat ik van dit boek moest vinden, maar de dingen die op de lijst stonden van Sloane zagen er veelbelovend en spannend uit. Ten eerste vond ik de playlists heel erg leuk uit dit boek! Al snel kreeg ik zin om ook weer hard te gaan lopen door Emily (dat ben ik serieus ook weer gaan doen). Dus het is ook nog eens een motiverend boek. Ik vond alle personages heel erg leuk! Ik lijk van karakter best veel op Emily, dus ik kon mij goed in haar verplaatsten. Ik heb ook en zeker vroeger dat ik bij één vriendin veel meer durfde dan als ik alleen was. Ik denk dat veel meiden zich daar wel iets bij voor kunnen stellen. Ook vond ik Frank en ook zijn vriend Collins hele leuke karakter. Zeker Collins vond ik heel grappig. Ik vond het ook heel lief hoe ze Emily hielpen met haar lijst. De hoofdstukken waren aardig lang af en toe, maar dat vond ik eigenlijk niet zo erg. Ik moet een beetje denken aan to all the boys i’ve loved before denken toen ik dit boek aan het lezen was, maar dan niet zo braaf en schattig als dat boek. Het was echt een avontuurlijk boek en vond het echt een heel leuk boek!

Since you’ve been gone is te koop bij bol.com en bookdepository

the bane chronicles

The bane chronicles – Cassandra Clare

Elf korte berhalen over het leven van Magnus Bane, de mysterieuze en flamboyante hoofdpersoon uit kronienken van de onderwereld en de helse creaties. Lees alles over zijn tumultueuze liefdesaffaires, uitbundige feestgedrag, exotische reisjes en zijn bijzondere verhuiding ten opzichte van alle partijen die de kronieken van de onderwereld en de helse creaties bevolken. Hierna heeft Magnus geen geheimen meer!

Ik was zo enthousiast om in dit boek te beginnen! Magnus Bane is mijn favoriete personage van de TMI serie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er moeilijk doorheen kwam, maar dat kan ook komen omdat ik een beetje in een readingslump zit. Ik lees op dit moment heel erg langzaam. Ik vind eigenlijk de helft van de verhalen een beetje saai. Magnus heeft hele leuke humor, dus dat maakte het een beetje leuker. Het leek wel of het eerste deel van het boek moeilijker geschreven was. Pas bij het verhaal ‘Saving Raphael Santiago’ vond ik het een beetje leuk worden. Dat verhaal vond ik erg leuk en had hele leuke humor! De laatste paar verhalen vond ik al helemaal leuk! Eigenlijk gingen de laatste 3 over magnus en Alec en ik ben een onwijze Malec fan! Ik kreeg echt alle feels bij die verhalen! Het laatste hoofdstuk was ook wel grappig, dat was de voicemail van Magnus. Zeker een aanrader als je Magnus een leuke personage vind. Het begin vond ik wat saai en kwam ik moeilijk doorheen, maar de laatste helft maakte dat goed!

The bane chronicles is te koop bij bol.com en bookdepository