Recently read #30 o.a review van the unexpected everything

the unexpected everything

Ik las deze keer twee hele leuke boeken! The unexpected everything is het derde Morgan Matson boek wat ik las en was natuurlijk weer heel zomers. Ook las ik The perks of being a wallflower. Een favoriet van velen en ik moest hem dan natuurlijk ook een keer lezen.

the unexpected everything

The unexpected everything – Morgan Matson

Andie heeft een plan en ze blijft altijd bij haar plan. Toekomst? een medische opleiding. Vader? Hem zo goed mogelijk ontwijken ( wat niet moeilijk is, want hij is nooit thuis). Vrienden? Palmer, Bri en Toby – De leukste mensen op de hele aarde, wie heeft iemand anders nodig? Relaties? Niemand is meer waard dan 3 weken. Het is dus geen verrassing dat Andie haar zomer ook al helemaal gepland heeft. Totdat door een politiek schandaal Andie haar zomer stage kwijt raakt en ze de hele zomer lang in één huis met haar vader is. Opeens doet Andie allemaal dingen die ze normaal niet zou doen – een baan als honden uitlaatster, een speurtocht met haar vader en misschien heel misschien laat ze de super leuke Clark wel dichterbij komen dan dat ze had verwacht.

Ik heb al 2 boeken van Morgan Matson gelezen namelijk Amy and rogers epic detour en Since you’ve been gone. Ik vond het alle twee hele leuke boeken. Afgelopen zomer kwam dit boek van Morgan Matson uit en iedereen is er onwijs enthousiast over. Toen ik de voorkant van het boek zag met allemaal hondjes erop moest ik het boek ook lezen! Het boek was eigenlijk precies wat ik er van verwacht had. Op het begin moest ik er een beetje inkomen, want ik vond het allemaal nog niet echt bijzonder. Totdat ze Clark ontmoet, toen werd het wel heel erg leuk! Ik vond het boek ook best wel verrassend, het ging niet steeds hoe je zou verwachten. Ook vond ik de namen allemaal een beetje apart. Het waren allemaal afkortingen zoals : Bri, Toby en Topher. Aan de namen moest ik dus even wennen. Andie vond ik een leuk personage! Ook al haar vriendinnen vond ik heel erg leuk en grappig. Ook zo leuk dat je de smsjes te zien krijgt in dit boek en met emojis! Heel leuk verzonnen vond ik. Clark is ook onwijs leuk! Hij is heel schattig en een beetje nerdy. De honden waren natuurlijk ook heel erg leuk in het boek. Zeker een aanrader als je de andere boeken van Morgan Matson ook gelezen hebt.

The unexpected everything is te koop bij bol.com en bookdepository

The perks of being a wallflower – Stephan Chbosky

Charlie gaat naar de bovenbouw. Hij is zeker geen sukkel, maar populair is hij ook niet. Zijn verlegen, hyperintelligente en sociaal onaangepaste karakter zorgt ervoor dat hij een muurbloempje blijft. Charlie probeert op zijn eigen manier vat te krijgen op de wereld van dates, familiedrama’s, seks en drugs. Gelukkig heeft hij vrienden die hem hier af en toe bij helpen. Op zijn eigen unieke, aandoenlijke en aangrijpende manier vertelt Charlie zijn verhaal aan de enige persoon die hij vertrouwt. Aan jou.

Dit boek is een favoriet van velen en eindelijk heb ik hem ook gelezen! Heel lang geleden heb ik een keer de film gezien, maar ik weet daar niet zoveel meer van. Vanaf bladzijde één wist ik dat ik dit boek in één dag zou uit lezen en dat deed ik ook. Voor het eerst dat ik een boek in één keer uit las! Het verhaal is in brieven verteld die Charlie naar ‘een vriend’ stuurt. Ik had eigenlijk niet door dat het via brieven werd verteld, het voelde niet anders dan als het op een andere manier was geschreven. Je vraagt je wel telkens af wie die vriend dan is. Ten eerste, Charlie huilt nogal vaak en ik wist niet echt wat ik daarvan moest vinden. Ik vind Sam en Patrick zo leuk en lieve vrienden! Charlie zelf is ook heel erg lief. Hij wilt bijvoorbeeld altijd goede cadeaus geven en hij zegt vaak ik hoop dat … gelukkig is. Ik vond het echt een super mooi en goed boek. Zeker één van mijn nieuwe favorieten!

The perks of being a wallflower is te koop bij bol.com en bookdepository