Recently read #31 o.a review van Finding Audrey

finding audrey

Deze keer heb ik een review van Finding Audrey en van het laatste boek van the lunar chronicles. Finding Audrey is een dun boek die je snel uitleest. Winter is juist een heel dik boek (820 bladzijdes), maar onwijs leuk en spannend! Lees verder voor de reviews van deze twee boeken.

Finding audrey

Finding Audrey – Sophie Kinsella

Audrey komt haar huis niet uit. Ze heeft haar zonnebril zelfs binnenshuis op. Dan komt haar broer zijn vriend, Linus, in haar leven. Met zijn vriendelijke, sinaasappel glimlach en zijn grappige notities lokt hij Audrey het huis uit, nouja Starbucks is een goed begin. En met Linus aan haar zijde voelt Audrey alsof ze de hele wereld aan kan. Bereid je voor om te lachen, te dromen en te hopen met Adurey als ze leert dat ook al voel je je verloren, liefde kan je nog steeds vinden.

Vroeger las ik heel vaak de boeken van Sophie Kinsella en toen ik zag dat ze een young adult boek had uitgebracht moest ik hem lezen! Ik had ook hele goede reviews gelezen en was dus zeer benieuwd. Het begin is gelijk al zo onwijs leuk en grappig en zo is eigenlijk de rest van het boek ook, maar dan natuurlijk ook wat heftigere momenten. Audrey vond ik een super leuk personage en ik kon mij goed met haar identificeren. Ik heb ook girl online gelezen en dat boek gaat ook over een meisje met een angststoornis, maar in dat boek vond ik dat het een beetje geromantiseerd werd en vond het ook niet heel geloofwaardig. Ik was dus bang dat het ook zo zou zijn met dit boek, maar gelukkig niet! Ik vond de angststoornis en depressie van Audrey veel beter en geloofwaardiger overkomen. Audrey is ook echt een hele leuke personage. Hoe zij vaak denkt, zo denk ik ook heel vaak! Ook de andere personages voelde heel echt aan en waren onwijs leuk. Vooral haar moeder vond ik eigenlijk heel erg grappig. Ik vond dat je Linus te weinig leerde kennen, maar dat geeft ook weer dat de nadruk niet lag op het romantische deel en dat is ook wel eens fijn! Zeker een aanrader dit boek!

Finding Audrey is te koop bij bol.com en bookdepository

winter

Winter – Marissa Meyer

Princes Winter is geliefd voor haar elagancy, vriendelijkheid en schoonheid, ondanks de littekens op haar gezicht. Er wordt gezegd dat ze nog mooier is dan haar stiefmoeder, koningin Levana… Wanneer Winter gevoelens krijgt voor de aantrekkelijke paleiswacht, Jacin, is Winter bang dat Levana haar liefde stuk maakt voordat het een kans heeft. Maar er zijn roeringen tegen het land van koningin Levana. Samen met de cyborg, Cinder en haar vrienden, begint Winter een revolutie om een oorlog te winnen dat al veel te lang door gaat. Kunnen Cinder, Scarlet, Cress en Winter Levana voor eens en voor altijd verslaan?

Eindelijk heb ik het laatste boek van the lunar chronicles gelezen en wat was hij leuk! Ik ben groot fan van deze serie, maar dit laatste boek is toch echt mijn favoriet. Er gebeurd zoveel en het boek is dus geen moment saai. Het is ook best onvoorspelbaar wat er telkens gaat gebeuren. Winter is het nieuwe personage in dit boek en ik weet niet zo goed wat ik van haar moet vinden. Ik kreeg totaal geen hoogte van haar en zeker op het begin wist ik echt niet of ze nou goed of slecht was. Je ziet veel meer van Levana in dit boek en dat vond ik wel leuk om te lezen! Mijn favoriete personage in dit boek was Iko. Iko viel me nooit echt zo op, maar zeker in dit boek is ze zo grappig! Het einde was echt 200 bladzijdes lang en dat vond ik wel iets te lang duren, maar het was natuurlijk wel een heel spannend einde! Vind het echt jammer dat de serie nu voorbij is.. Maar misschien lees ik nog wel de novella’s. Ook wordt de serie misschien een film en dat zou ik super gaaf vinden!

Winter is te koop bij bol.com en bookdepository