Recently read #33 review van de lux series – Obsidian en Onyx

lux series

Al meer dan een jaar wil ik deze serie lezen en ik ben eindelijk begonnen! Ik hoor altijd veel goeds over Jennifer L. Armentrout haar boeken, dus ik was heel erg benieuwd. Ik kocht de eerste twee boeken in een bind up en dit is ook een review van de eerste twee boeken van de lux series!

Obsidian – Jennifer L. Armentrout

Opnieuw beginnen is rot. Toen we naar West Verginia verhuisde vlak voor mijn laatste schooljaar, had ik dikke accenten, slechte internetverbinding en een heleboel saaie dingen verwacht, totdat ik mijn hete buurman zag, met zijn dreigende lengte en angstaanjagende groene ogen. En toen deed hij zijn mond open. Deamon is razend en arrogant. We mogen elkaar niet. Helemaal niet. Maar wanneer een vreemdeling mij aanvalt en Deamon de tijd bevriest met zijn hand, dan gebeurd er iets onverwachts. Deamon en zijn zus zijn aliens en doordat Deamon Katy beschermd heeft, heeft hij haar gemerkt. De enige manier om hier levend door te komen is, is door in de buurt te blijven van Deamon totdat mijn buitenaardse mojo vervaagt. Als ik hem niet als eerst vermoord..

Ik wilde deze serie al heel erg lang lezen en nu heb ik eindelijk het eerste boek gelezen! Ik merkte gelijk al dat dit boek heel makkelijk geschreven is, wat juist heel fijn leest! Ik had ook niet verwacht dat het heel goed geschreven zou zijn, want ik had al reviews gelezen waarin stond dat het niet super goed geschreven is. Om heel eerlijk te zijn is het verhaal ook niet zo denderend. Ik vind het verhaal heel erg lijken om Twilight en het boek is dus zeker wel vermakelijk, maar je moet er wel van houden. Ik was er echt voor in de mood. Een heerlijke haat/liefde relatie tussen Katy en Deamon en Deamon die heerlijk mysterieus is. Ik vond het super leuk en verslavend om te lezen. Het boek las ik dan ook echt super snel uit. Ik vond Dee op het begin een hele leuke personage, maar ik kreeg het gevoel dat je steeds minder van haar ziet. Ik hoop Dee en Deamon nog beter te leren kennen in de volgende boeken. Ook vond ik het allemaal nog niet spannend genoeg, hopelijk wordt het nog spannender!

Onyx – Jennifer L. Armentrout

Met Deamon verbonden zijn zuigt.. Dankzij zijn buitenaardse mojo is Deamon vastbesloten om te bewijzen wat hij voelt voor mij echt is en niet door onze verbinding. Dus ik heb hem afgezworen, maar we hebben grotere problemen. Iets slechter dan de Arum is naar de stad gekomen. Het ministerie van defensie zijn hier. Als ze er ooit achter komen wat Deamon kan doen en dat we verbonden zijn, zijn we er geweest. En er is een nieuwe jongen op school, die ook niet helemaal zuiver is. Hij weet wat er met mij gebeurd is en zegt mij te kunnen helpen..

Met goede moed begon ik aan het tweede boek van de lux series, maar al snel was het steeds maar hetzelfde. Het hele boek gaat alleen maar om Damon en Katy en hun relatie blijft de hele tijd hetzelfde. Ook leer je Dee totaal niet beter kennen. Ook vond ik het raar dat Katy nooit iets zegt over haar leven voordat ze verhuisde. Mist ze haar vrienden niet? Ook werd het verhaal niet echt spannender. Het werd juist heel erg voorspelbaar allemaal. Zelfs het einde was voorspelbaar, zo jammer! Ook klopte er heel veel dingen niet, waardoor het af en toe ook een beetje verwarrend is. Ik denk dat ik de serie niet verder gaat lezen, want het wordt gewoon heel erg saai..

Deze bindup van Obsidian en Onyx is te koop bij bol.com en bookdepository