Recently read #35 o.a review van My true love gave to me

my true love gave to me

Ik heb weer twee hele leuke boeken gelezen! Ik was al een lange tijd benieuwd naar deze twee boeken en nu heb ik ze eindelijk gelezen. Ik kan alvast verklappen dat I’ll give you the sun mij enorm verrast heeft en nu wel één van mijn meest favorieten boeken ooit is. Ook las ik My true love gave to me om in een kerstmood te komen!

goedsun

I’ll give you the sun – Jandy Nelson

De 13-jarige Jude en Noah zijn als tweeling onlosmakelijk met elkaar verbonden, hoe verschillend ze ook zijn. Noah is introvert en worstelt in stilte met zijn homoseksualiteit, Jude is aanwezig en geliefd bij de jongens. Hun moeder stimuleert hen om naar de kunstacademie te gaan. Maar drie jaar later is alles anders. Wat is er gebeurd?

Toen ik dit boek nog niet eens uit had wilde ik hem gewoon al nog een keer lezen. Zo goed en mooi is dit boek geschreven. Meestal vind ik het verwarrend als het boek in 2 perspectieven geschreven is, maar bij dit boek is het juist niet verwarrend. Op het begin vond ik vooral Noah zijn stukjes leuk, want ik vond hem interessanter. Maar later vond ik Jude haar stukjes ook wel heel erg leuk. Je moet Jude gewoon water beter leren kennen. Bij Noah zijn stukjes zie bij de bladzijdes ook een beetje verf en kunst dingen op de achtergrond, dat vond ik heel gaaf! Wel zijn de hoofdstukken aardig lang, waar ik meestal niet zo’n fan van ben. Het verhaal is echt heel erg mooi en zoals ik net al zei vooral heel erg mooi geschreven. Op het einde komt alles bij elkaar en je verwacht het einde echt niet! Echt een aanrader en ik ben benieuwd naar The sky is everywhere van Jandy Nelson!

I’ll give you the sun is te koop bij bol.com en bookdepository

My true love gave to me

My true love gave to me – 12 schrijvers

Dit boek bevat 12 hele romantische verhalen die zich afspelen tijdens de feestdagen, geschreven door de meest getalenteerde en beste YA schrijvers vandaag de dag. De verhalen zijn gevuld met de magie van eerste liefdes en de magie van de feestdagen.

Ik was best wel benieuwd naar dit boek en hoopte dat het me in een kerstmood zou krijgen! Op zich ben ik er wel een beetje van in een kerstmood gekomen, maar toch vond ik het boek een beetje teleurstellend. Het eerste verhaal vond ik wel schattig, maar bij het tweede verhaal raakte ik echt de weg kwijt. Het verhaal was zo vaag! Ook vond ik Krampuslauf van Holly Black en het verhaal van Laini Taylor niet zo heel erg leuk. Mijn favoriete verhalen waren die van Matt de la peña,  Stephanie Perkins, Myra Mcentire en kiersten White! De andere verhalen vond ik wel oke. 4 verhalen vond ik dus echt heel leuk, 3 vond ik wat minder en de overige 5 verhalen vond ik wel oke. Jammer dat ik dus niet alles super leuk vond. Het is wel een aanrader als je in de kerstmood wilt komen!

My true love gave to me is te koop bij bol.com en bookdepository