Recently read #37 o.a review van the sky is everywhere

goedallebei2

Ik heb deze keer een review van The sky is everywhere en Attachments. Mijn favoriete boek van 2016 was I’ll give you the sun van Jandy Nelson, dus ik was heel erg benieuwd naar haar andere boek en die bestelde ik gelijk. Ik kan denk ik wel zeggen dan Rainbow Rowell één van mijn meest favoriete schrijfsters is en ik heb alleen Attachments en Landline nog niet gelezen. Nu hoef ik dus alleen nog Landline te lezen!

the sky is everywhere

The sky is everywhere – Jandy Nelson

Lennie Walker is zeventien als haar zus Bailey plotseling overlijdt. Vanaf dat moment staat ze er alleen voor, terwijl Lennie gewend is veilig in de schaduw van haar temperamentvolle zus te blijven. Daarbij zijn er, ondanks haar niet-bestaande voorgeschiedenis met de liefde, opeens twee jongens die haar aandacht vragen. Toby was het vriendje van Bailey, en ze lijken als enigen elkaars verdriet écht te begrijpen. Joe is nieuw, komt uit Parijs en heeft een magische grijns en een ongelooflijk muzikaal talent. Lennie worstelt met haar nieuwe plaats in het middelpunt van de belangstelling én met de aandacht van Toby en Joe. Bij de een vergeet ze haar verdriet, maar alleen de ander kan haar troosten. Voor Lennie zijn de jongens als de zon en de maan. En ze weet dat als die botsen, de hele wereld explodeert.

Ik kwam niet echt goed in het boek en dat probleem had ik ook met I’l give you the sun. Maar ik kwam gewoon nooit in het boek. Een beetje na de helft zat ik er wel iets meer in. De reden dat ik er niet helemaal lekker in zat kwam denk ik vooral door de schrijfstijl. I’ll give you the sun heeft ook een hele aparte schrijfstijl waar ik aan moest wennen, maar dat lukte me wel. Ik kon er in dit boek gewoon niet aan wennen. Buiten de schrijfstijl kon ik me ook niet helemaal goed inleven in Lennie. Het boek gaat over rouwen en natuurlijk liefde in elke vorm. Niet zo gek dat dit boek aardig verdrietig is, waar ik meestal wel van houd. Maar omdat ik mij niet goed kon inleven raakte het mij niet, zo jammer! De personages vond ik trouwens wel heel erg leuk. Grams, Toby, Sarah, Big en vooral Joe natuurlijk! Ik vond I’ll give you the sun veel beter en vind het jammer dat ik dit boek niet zo vond..

The sky is everywhere is te koop bij bol.com en bookdepository

goedattachement

Attachments – Rainbow Rowell

Beth en Jennifer weten dat het niet toegestaan is om hun werkmail te gebruiken voor persoonlijke berichten. Ze proberen zich daaraan te houden, maar ze zijn beste vriendinnen, dus dat lukt niet al te best. Hun mailwisselingen staan vol met persoonlijke verhalen en goede grappen.
Als IT-medewerker Lincoln de mailwisselingen van Beth en Jennifer tegenkomt, moet hij ze eigenlijk een officiële waarschuwing sturen. Maar hun mailtjes zijn zo grappig en zijn baan is zo saai… Hij blijft de berichten van Beth en Jennifer lang meelezen. Wanneer tot hem doordringt dat hij verliefd aan het worden is op Beth, leest hij al zo lang mee dat hij haar eigenlijk niet meer onder ogen durft te komen. Kan hij de situatie nog redden?

Ik moest even in dit boek komen, maar langzaam aan werd het toch wel een heel erg leuk boek! Het boek was, net zoals al haar andere boeken, heel erg realistisch. Echt iets wat iedereen zou kunnen over komen. Niet alleen is het verhaal realistisch, maar ook de karakters in het verhaal zijn heel erg herkenbaar. Ik kom mezelf heel goed inleven in Lincoln. Ook de mensen in zijn leven zijn heel herkenbaar. Niemand is perfect en dat maakt ze heel realistisch! Doris was toch wel mijn favoriete karakter en ook Beth en Jennifer waren vooral heel erg grappig. Ik vond het leuk dat je echt kon merken dan Lincoln veranderde. Het einde vond ik leuk, maar te onrealistisch zeker in vergelijking met de rest van het verhaal, dat vond ik wel jammer. Ik vond het een heel origineel, maar toch realistisch en herkenbaar verhaal! Echt een aanrader!

Attachments is te koop bij bol.com en bookdepository