Recently read #38 review Grisha trilogie

grisha trilogie

Ik was wel weer toe aan een goede trilogie om te lezen en ik koos voor de Grisha trilogie. Ik had al veel goeds over deze serie gehoord. Het is wel de eerste fantasty serie die ik gelezen heb en dat was best wel even wennen! Lees verder voor mijn review van de Grisha trilogie!

boek1

Shadow and bone – Leigh Bardugo

Gelijk vanaf het begin wist ik al dat ik dit boek heel erg leuk zou vinden. Ten eerste is de schrijfstijl heel fijn! Het leest heel snel en makkelijk, maar toch is het ook heel mooi geschreven. Wel miste ik af en toe een paar details. Hoe alles er nou precies uit zag en er werd niet heel erg uitgebreid verteld hoe de karakters eruit zagen. Jammer vond ik dat, want zo kon ik het allemaal een stuk moeilijker voor me zien. Ik vond Alina gelijk een leuk karakter. Ze is een klein beetje een tomboy en ze zeurt totaal niet! Soms vond ik haar wel heel naïef en laconiek. Ze vertrouwde sommige mensen veel te snel. Als ik ineens verplicht in een paleis kom en ik moet lessen volgen, dan zou ik toch wel een beetje sceptisch zijn wat ze nou precies van me willen. Ik vond Baghra een heel leuk personage! Ook vind ik Genya een leuk en interessant personage. Ik vond het middenstuk een beetje herhalend helaas, maar gelukkig was het einde wel heel leuk en spannend! Bij het einde dacht ik wel steeds, huh ik dacht dat het al klaar was en toen kwamen er nog 50 bladzijdes. Het einde was onverwachts daardoor! Ik hoop dat de volgende boeken nog veel spannender worden en ik hoop meer van Mal te zien! Heb het gevoel dat je hem nog niet heel erg goed leert kennen in dit boek.

Shadow and bone is te koop bij bol.com en bookdepository

goedboek2.!.

Siege and storm – Leigh Bardugo

Het begin vond ik eerlijk gezegd nogal saai en ook heel erg onnodig. Daarna met Stormhound vond ik het wel leuker worden. Ik miste namelijk een grappig karakter en dat is hij! Ik vond in het vorige boek de momenten op de boot ook al saai en dit keer vond ik dat weer.. Ik vond nog steeds dat je de hele tijd niemand kon vertrouwen behalve Mal, maar gelukkig verandert dat later! Er zaten veel meer verrassingen in dit boek die je niet zag aankomen en dat vind ik altijd leuk. In dit boek zat weer net zoals in het eerste boek in het midden een lang moment van herhaling en dat vond ik heel jammer. Ik vond het fijn dat er veel leuke karakters in dit boek bij zijn gekomen. Ik was benieuwd naar Mal, maar helaas heb ik weer niet zo heel veel van hem gezien. Ook beginnen er twijfels tussen Mal en Alina te komen en dat vond ik jammer. Ik vind dat echt iets standaards in fantasy boeken. Dat als het meisje meer kracht krijgt de jongens worden afgeschrikt, zoals met Four en beatrice in de Divergent serie. Op de een of andere manier ben ik niet zo gehecht aan de karakters en dat mis ik heel erg! De laatste 100 bladzijdes vond ik wel weer heel goed en ik vond daar een stuk meer emotie inzitten. Het einde is spannend!

Siege and storm is te koop bij bol.com en bookdepository

goedoek3

Ruin and rising – Leigh Bardugo

Dit was wel echt het beste boek van de drie. Het meest spannende en dingen die ik miste in de vorige boeken, kwamen wel voor in dit boek! Sowieso is dit boek heel spannend, maar wat ik vooral leuk vond aan dit boek is dat er eindelijk een vriendengroep ontstond en dat miste ik heel erg in de vorige twee boeken.  Heel de serie door kon ik alles heel moeilijk voor me zien en begreep ik ook heel veel dingen niet. In dit boek werd het wel iets duidelijker, maar nog steeds had ik daar moeite mee. Misschien komt dat doordat dit het eerste echte fantasy boek is dat ik gelezen heb. Ook voelde ik me nog steeds niet verbonden genoeg aan de karakters. Jammer! Wel vond ik de karakters steeds leuker worden, zeker Zoya en natuurlijk Nikolai. Nikolai is sowieso mijn favoriete karakter uit het boek! Het einde was zeker spannend en verrassend!

Ruin and rising is te koop bij bol.com en bookdepository

The Grisha trilogie is zeker wel een leuke serie. Als je gewend bent aan fantasy boeken, dan is het denk ik wel wat makkelijker te begrijpen. Het is op een bijzondere manier geschreven, waardoor het ook moeilijker is om te volgen. Ik ga denk ik niet Leigh Bardugo haar anderen boeken lezen..

Heb jij de Grisha trilogie gelezen? En wat vond jij van de serie?