Recently read #42 o.a review van always and forever lara Jean

always and forever lara jean

Ik las deze keer twee boeken waar ik heel erg nieuwsgierig naar was en hoge verwachtingen van had! Ik las Always and forever Lara Jean, het derde boek in de to all the boys i’ve loved before trilogie van Jenny Han. Het zou eerst een duologie zijn, maar ze besloot toch nog een derde boek te schrijven. Ook las ik 13 reasons why van Jay Asher, waar de gelijknamige serie opgebaseerd is.

Forever and always lara jean

Always and forever, Lara Jean – Jenny Han

Lara jean heeft het beste seniorjaar dat een meisje kan hebben. Ze is over haar oren verliefd op haar vriendje Peter, haar vader gaat opnieuw trouwen met hun buurvrouw, mevrouw Rothschild en Margot komt voor de bruiloft naar huis in de zomer. Maar verandering zit eraan te komen. En terwijl Lara jean veel plezier heeft en het druk heeft met het plannen van haar vaders bruiloft., kan ze de grote levensbeslissingen die ze moet maken niet negeren. Vooral, waar ze gaat studeren en wat dat betekent voor haar relatie met Peter. Ze zag hoe Margot deze beslissingen moest maken en nu is het haar tijd. Wanner je hart en hoofd twee verschillende dingen zeggen, naar welke moet je dan luisteren?

Ik was zo enthousiast voor dit boek om dit jaar uit te komen. Ik had hem zelfs gepre-orderd. Ik vond de eerste twee boeken zo leuk en schattig om te lezen, maar helaas vond ik dit boek toch tegenvallen. Het is dat ik de eerst twee boeken leuk vond en dus al het moreel van het verhaal en de karakters leuk vond, maar anders was het boek echt heel saai geweest. Er gebeurd gewoon niets bijzonders! Niets interessants of heel leuk of verrassends. Oké, de bruiloft is dan wel leuk en schattig en mijn favoriete stukje was denk ik dat Lara samen met Chris naar UNC gaat, maar dat was echt het enige. Lara Jean is braaf, maar ik werd in dit boek wel een beetje gek van haar braafheid moet ik eerlijk zeggen. Zelfs als ze een week met vrienden naar het strand gaat om te feesten is ze nog steeds zo braaf. Het waren ook allemaal korte scenes met weinig details erin. Zo jammer vond ik dat! Niets werd heel erg in details verteld en dat miste ik. Ik vind dit boek echt onnodig en vind dat ze het beter bij twee boeken hadden kunnen houden..

Always and forever Lara Jean is te koop bij bol.com en bookdepository

13 reasons why

13 reasons why – Jay Asher

Stel je voor. Je zit op de middelbare school en bent verliefd – op het meest bijzondere meisje van de klas natuurlijk. Een tijdlang bewonder je haar vanuit de verte. Je weet zeker dat je haar nooit kunt krijgen. En dan opeens, is er die avond. Er gebeurt niets, maar jullie praten, er is een klik, en een belofte van meer. En dan is ze er opeens niet meer. Ze is dood. Hannah heeft zelfmoord gepleegd. Daarvoor had ze niet één maar dertien redenen. Er zijn, volgens haar, dertien schuldigen. En die klaagt ze persoonlijk aan in een getuigenis die ze op cassettebandjes heeft opgenomen. En dan liggen opeens die bandjes voor jouw deur…

Toen ik de serie had afgekeken bestelde ik gelijk het boek! Ik vond de serie zo onwijs goed dat ik het boek wel moest lezen. Ik merkte al snel dat ze bij de serie niet zoveel veranderd hadden ten opzichte van het boek. De karakters en gebeurtenissen waren nog steeds hetzelfde, behalve een paar details dan. Dat vond ik fijn! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het boek waarschijnlijk minder leuk had gevonden als ik de serie niet had gezien. In het boek leer je Hannah natuurlijk goed kennen en op zich Clay ook wel, maar in het boek leer je de andere karakters niet echt goed kennen en dat vond ik jammer! Ik vond het einde ook een beetje een teleurstellend einde.. De manier waarop het boek geschreven was vond ik wel heel fijn. In elk hoofdstuk luistert Clay naar één van de tapes. Als Hannah praat zijn haar woorden in cursief afgedrukt en tussen haar woorden door reageert Clay op wat ze zegt. Op het begin moest ik daar aan wennen, maar ik vond het wel fijn op een gegeven moment! Op die manier werd het interactief. Zeker één van de beste boeken die ik gelezen heb dit jaar tot nu toe, maar de serie vind ik wel beter!

13 reasons why is te koop bij bol.com en bookdepository