Recently read #43 – o.a review the upside of unrequited

the upside of unrequited

Deze keer heb ik een review van twee contemporary boeken. Ik las als eerste het tweede boek van Becky Albertalli, de schrijfster van Simon VS the homosapiens agenda. Daarna las ik More Happy than not van Adam Silvera, wat echt één van mijn nieuwe favoriete boeken is!

the upside of unrequited

The upside of unrequited – Becky Albertalli

Molly Peskin-Suso kan 26 jongens opnoemen die ze heel erg leuk vindt (of vond), maar heeft er precies nul gezoend. Haar tweelingzus Cassie zegt dat ‘ze er gewoon voor moet gaan’ en ‘een risico moet nemen’ maar zij heeft makkelijk praten. Cassie kent geen angst, flirt met elk meisje dat ze leuk vindt en is ook nog eens superslank zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen. Molly is introvert, verlegen en – volgens haar oma – ‘volslank’. Niet dat het uit zou moeten maken, maar toch… Als Cassie op een feestje Mina ontmoet, is ze voor het eerst echt verliefd. Molly is blij voor haar zus, maar voelt zich ook eenzamer dan ooit. Cassie en Mina zijn vastbesloten om een einde te maken aan Molly’s reeks van onbeantwoorde liefdes. Ze proberen haar te koppelen aan Will, Mina’s hipsterboy-sidekick. Will is belachelijk knap, flirterig en lijkt Molly ook leuk te vinden. Er is alleen een probleem: stiekem vindt Molly haar nerdy-collega Reid ook best interessant. Hij is een Lord of the Rings-superfan en draagt de witste sneakers die Molly ooit heeft gezien. Maar als ze zou moeten kiezen, dan moet ze natuurlijk gaan voor de knappe hipsterboy in plaats van de übernerd. Toch?

Vorig jaar las ik simon vs the homosapiens agenda van Becky Albertalli en dat boek vond ik zo leuk dat ik heel enthousiast werd toen haar tweede boek uitkwam en ik hem gelijk bestelde. Ik had dus best wel hoge verwachtingen! Ik houd heel erg van Becky haar schrijftstijl. Het leest super snel en fijn. Daarnaast zijn de karakters ook onwijs leuk. Ik ergerde mij alleen af en toe aan Cassie, maar dat vond ik aan de ene kant ook weer heel realistisch. Sowieso is dit boek heel realistisch en ik kon vooral de diversiteit in dit boek heel erg waarderen. Molly heeft een tweelingzus Cassie en hun ouders zijn lesbisch. Daarnaast is Cassie ook lesbisch en date ze een meisje die panseksueel is en ga zo maar door. Ik vond het boek ook heel erg grappig en leuke gesprekken hebben! Ik miste alleen een verhaallijn.. Alles was wel leuk, maar er gebeurde niet heel veel bijzonders. Ook vond ik dat vaak hoofdstukken en alinea’s afgekapt werden. Ineens kwam er dan een andere scène, heel irritant vond ik dat! Zeker wel een leuk boek, maar niet een super boek.

The upside of unrequited is te koop bij bol.com en bookdepository

More happy than not – Adam Silvera

De maanden na zijn vaders zelfmoord is het leven zwaar voor de zestienjarige Aaron Soto, maar hij probeert het nog steeds. Met de steun van zijn vriendin Genevieve en zijn overwerkte moeder, voelt hij langzaam weer hoe het voelt op gelukkig te zijn. Maar verdriet en het litteken in de vorm van een smiley blijven hem eraan herinneren. Wanneer Genevieve weggaat voor een aantal weken, brengt Aaron al zijn vrije tijd door met een nieuwe jongen, Thomas. Aaron zijn andere vrienden merken dit en ze zijn er niet blij mee. Maar Aaron kan niet ontkennen hoe blij hij wordt van Thomas. Omdat Aaron niet bij Thomas weg kan blijven en hij zijn nieuwe gevoelens voor hem niet kan onderdrukken overweegt hij om naar het Leteo instituut te gaan om zijn geheugen te laten wissen.

Ik wil dit boek al heel lang lezen, maar elke keer kwam het er maar niet van. Zelfs toen ik hem eindelijk had gekocht duurde het weken voordat ik hem eindelijk oppakte. Ik denk dat ik ergens bang was dat het boek me zou tegenvallen, maar (misschien juist daardoor) het boek verraste me juist! Dit soort boeken zijn echt mijn favoriet. Ik wist niet zo goed wat ik me erbij voor moest stellen toen ik de samenvatting las, maar het is echt een contemporary. Het enige sci-fi eraan is dat je dus dingen kunt vergeten als je dat wilt door middel van een soort van operatie. Het voelt helemaal niet sci-fi aan! En eng genoeg voelt het ook aan als iets wat echt zou kunnen gebeuren. Ik vond Aaron een super leuk karakter en ik kreeg het gevoel dat ik jongens beter ging begrijpen door hem! De andere karakters vond ik allemaal niet zo. Ik vond vooral dat je Genevieve niet goed genoeg leerde kennen. Thomas was echt mijn favoriet! Het is echt een sad verhaal, maar elke keer heb je hoop als je het boek leest. Ook zat er een super goede twist in het boek die ik echt niet aan zag komen! Echt een super goed boek. Één van mijn favorieten die ik dit jaar gelezen heb tot nu toe.

More happy than not is te koop bij bol.com en bookdepository