Recently read #44 o.a review the sun is also a star

the sun is also a star

Ik ben weer terug! Ik was 2 weken op vakantie in oostenrijk, foto’s kan je zien op mijn instagram! Ik heb deze keer twee best wel zomerse boeken gelezen! Vorig jaar las ik namelijk het eerste boek van Nicola Yoon, Everything everything en nu las ik haar tweede boek the sun is also a star. Daarnaast las ik eind vorig jaar het boek Night owls van Jenn bennett en nu heb ik Alex, approximately gelezen van haar!

the sun is also a star

The sun is also a star – Nicola Yoon

Natasha gelooft in de wetenschap en feiten. Niet in het lot. Of in dromen die nooit uit zullen komen. Ze is zeker niet zo’n meisje dat haar grote liefde ontmoet in een platenzaak in New York. Niet op dezelfde dag dat ze met haar familie uitgezet zal worden naar Jamaica. Daniel heeft altijd zijn best gedaan om aan de hoge verwachtingen van zijn ouders te voldoen. Hij zal chirurg worden en geen dichter, zoals hij eigenlijk wil. Maar als hij Natasha ontmoet, ziet hij ineens een andere toekomst voor zich, met haar. En hij heeft nog twaalf uur de tijd om Natasha daarvan te overtuigen. Is het toeval of het lot dat Daniel en Natasha samenbrengen op deze allesbepalende dag? Heeft het zin om in dromen te geloven als je weet dat die nooit uit kunnen komen?

Vorig jaar las ik Everything, Everything van Nicola Yoon. Ik vond dat boek op zich wel leuk, maar wel heel onrealistisch en te instalovey. The sun is also a star vond ik wel een stuk leuker dan Everything, Everything. Ik vond vooral Daniel een heel leuk karakter!  De eerste helft van het boek vond ik heel erg leuk en schattig. Er gebeurde zoveel leuke dingen! Dat was echt heel leuk om te lezen. Maar op een gegeven moment werd het over de helft echt een beetje saai en ook weer zoals everything everything was het te instalovey en ik kan daar echt niet tegen. Kom op, binnen een dag zo verliefd zijn op iemand? Nogal onrealistisch. Ook zaten er af en toe hoofdstukken tussen waarin er werd verteld over andere karakters. Op het begin moest ik daaraan wennen, maar ik vond het op een gegeven moment wel interessant en het maakte het boek wat aparter. Zeker hoe dat op het einde samenkwam vond ik heel leuk. Sowieso vond ik het einde heel leuk verzonnen!

The sun is also a star is te koop bij bol.com en bookdepository

Alex approximately – Jenn Bennett

Bailey Rydell heeft de jongen van haar dromen gevonden. ‘Alex’ is slim en lief en houdt van dezelfde films als Bailey. Het enige probleem is… Ze hebben elkaar nog nooit ontmoet. Wanneer Bailey naar California verhuist om bij haar vader te wonen, verhuist ze naar dezelfde stad als waar ‘Alex’ woont. Ze besluit om hem op te speuren, zonder hem te vertellen dat ze verhuist is. Het is niet makkelijk om iemand te vinden waarvan je niet eens zijn echte naam weet. En met de irritante, maar charismatische lokale surfer die haar afleidt, zou ze de mysterieuze ‘Alex’ ooit vinden?

Ik vond Jenn Bennet haar eerste boek, Night Owls, een onwijs leuk boek, dus ik was super benieuwd naar har nieuwe boek. Dit keer een zomer boek! De manier van schrijven vond ik net als bij Night Owls, heel leuk en fijn om te lezen. Bailey vond ik op zich wel een leuk karakter. Ik vond vooral Grace heel leuk en ook Porter vond ik steeds leuker worden. Voor de rest is dit echt een perfect zomer boek! Het speelt zich af in de zomer en zelfs in een stadje aan de zee. Ik vond vooral de scènes in het museum heel erg leuk. Het enige probleem/irritatie wat ik met het boek had is dat het overduidelijk was wie Alex was en iedereen had het door behalve Bailey zelf. Dat had wel wat subtieler gemogen vond ik. Ook zat er een onnodige dramatische scène ineens op het einde van het boek en die scène had niet gehoeven voor mij. Ik had ook gelijk zin om oude Audrey hepburn films te kijken, want die heb ik nog nooit gezien!

Alex, approximately is te koop bij bol.com en bookdepository