Recently read #45 o.a review van passenger

Passenger

Deze keer heb ik een review van Passenger en Second chance summer. Ik las Second chance summer toen  ik op vakantie was en het was het laatste boek dat ik nog moest lezen van Morgan Matson. Eigenlijk ook het minst leuke boek die ik van Morgan Matson gelezen heb. Ook las ik Passenger, waar ik super hoge verwachtingen van had en me dus helaas nogal teleurstelde.

Second chance summer – Morgan Matson

De 17-jarige Taylor is van plan haar zomer aan het zwembad door te brengen, maar dan hoort ze dat haar vader nog maar enkele maanden te leven heeft. Hij wil de zomer met zijn gezin doorbrengen in hun huisje aan het meer, een plek waar ze in geen jaren zijn geweest. De plek ook waar Taylor vijf jaar geleden haar eerste vriendje en haar beste vriendin heeft achtergelaten met het idee nooit meer terug te keren. Nu krijgt ze ongewild een tweede kans met familie, met vrienden en in de liefde.

Vorig jaar heb ik bijna alle boeken van Morgan Matson gelezen, behalve Second chance summer en die had ik voor deze zomer bewaard. Ik merkte gelijk al dat dit één van haar eerste boeken was. Ik merkte dat vooral aan de schrijfstijl en dat de karakters niet super goed beschreven werden. Normaal is haar schrijfstijl best wel vloeiend en nu was er heel vaak dat Taylor ergens aan dacht en dan leek het alsof het bijvoorbeeld een dag eerder was en dan ineens ging het weer over in de tegenwoordige tijd. Dat vond ik een beetje verwarrend en niet fijn lezen. Ik vond ook het verhaal nogal kinderlijk. Je gaat het verhaal in met dat Taylor 5 jaar niet bij het huisje bij het meer is geweest en dat ze blijkbaar iets niet zo leuks heeft gedaan de laatste keer dat ze er was en daarom zijn Lucy en Henry boos op haar. Je verwacht dan best wel iets groots, als ze na 5 jaar nog steeds boos zijn. Het duurde ten eerste veel te lang voordat je erachter kwam wat er dan was en ik vond het zo’n stomme reden. Ook zit er een heel serieus verhaal in en dat vond ik wel heel goed gedaan! Zeker op het einde vond ik het echt super mooi gedaan. Ook vond ik het liefdesverhaal veel te voorspelbaar en ook niet goed opgebouwd. Ik vond het dus niet echt een heel bijzonder boek.

Second chance summer is te koop bij bol.com en bookdepository

Passenger

Passenger – Alexandra Bracken

In één nacht wordt Etta Spencer weggerukt uit alles wat ze kent en liefheeft en geworpen in een onbekende wereld. ze kan zeker van slechts één ding zeker zijn: ze heeft niet alleen kilometers afgelegd, maar jaren van huis.

The Atlantic, 1776

Kapitein Nicholas Carter heeft de taak om Etta te brengen naar de gevaarlijke Ironwood familie. Ze zijn op zoek naar iets – een gestolen object dat ze geloven dat alleen zij kan vinden. Maar Nicholas raakt geïnteresseerd in zijn mysterieuze passagier en hoe dichter hij bij haar komt hoe verder hij is van zijn vrijheid.

Begin dit jaar las ik the darkest minds trilogie en ik vond dat zo’n leuke trilogie dat ik gelijk benieuwd was naar Alexandra Bracken haar andere boeken. Het verhaal van Passenger klinkt heel spannend en interessant, maar wat was dit een saai boek zeg.. Het idee is zo gaaf en het had zo’n gaaf boek kunnen zijn. Ten eerste vond ik geen enkel karakter echt boeiend of leuk. De manier van schrijven is best ingewikkeld. Er wordt gebruik gemaakt van moeilijke woorden en lange zinnen. Dit lees niet zo heel erg fijn. Daarnaast is het boek ook nog eens bijna 500 bladzijdes lang, waardoor ik bijna twee weken over dit boek deed. Naast de ingewikkelde manier van schrijven vond ik ook heel het verhaal heel ingewikkeld en onduidelijk. Ik was vaak in de war. Ook het liefdesverhaal in het boek voelde ik niets voor.. Nee echt heel erg teleurgesteld in dit boek! Ga dan ook niet het volgende deel lezen.

Passenger is te koop bij bol.com en bookdepository