Recently read #46 o.a review my life next door

my life next door

Ik heb de laatste tijd niet zo heel veel gelezen. Ik ben bang dat ik al een tijdje in een reading slump zit. Zo heb ik 3 maanden lang geen enkel boek gekocht?! Ik las my heart and other black holes, die ik super snel uit had, maar helaas had ik daarna weer moeite met het lezen.. Hopelijk kom ik er snel uit. Vandaag heb ik in ieder geval een review van my life next door en my heart and other black holes!

my life next door

My life next door – Huntley Fitzpatrick

De Garetts zijn alles wat de Reeds niet zijn. Ze zijn luid, met velen, rommelig en liefdevol. En elke dag hoop Samantha Reed vanaf haar balkon dat ze één van hen was. Tot een zomerse avond Jase Garret op haar balkon klimt en alles verandert. Wanneer de twee verliefd op elkaar worden, wordt Samantha opgenomen door de hele Garetts familie. Dan uit het niets gebeurd er iets, waardoor ze een onmogelijke keuze moet maken. Welke familie zou haar redden? Of is het tijd dat ze zichzelf redt?

Dit is echt een heel populair zomerboek. Ik was dus heel benieuwd naar dit boek. Alle karakters uit dit boek zijn echt heel erg leuk! Ik vond vooral Tim een leuk en interessant karakter en ook George was zo schattig. Je kon echt iedereen goed voor je zien en dat vind ik altijd fijn. Het verhaal is niet zo heel erg bijzonder, maar wel heel leuk en schattig. Pas na ongeveer 2/3 van het boek gebeurde er iets en werd het boek een stuk serieuzer. Dat vond ik wel leuker en had het boek ook echt nodig. Ik vond Samantha haar moeder en Clay echt niet leuk en ik kon vooral haar moeder ook echt niet begrijpen. Het einde kon ik ook niet begrijpen.. En er wordt ook niets meer gezegd over wat er gebeurd is met Nan? Dat vond ik echt heel raar. Wel echt een leuk zomerboek!

My life next door is onder andere te koop bij bol.com en bookdepository

My heart and other black holes – Jasmine Warga

De zestienjarige nerd Aysel is geobsedeerd door het plannen van haar eigen dood. Met klasgenoten die continu over haar roddelen, een moeder die haar nauwelijks kan aankijken, en een vader die met een gewelddadig misdrijf hun dorp opschrikt, ziet Aysel redenen genoeg om haar leven te beëindigen. Maar Aysel heeft een probleem: ze weet niet zeker of ze het alleen durft. Als ze op een website het forum Zelfmoordpartners ontdekt, denkt ze de oplossing te hebben gevonden. Ze vindt er Roman, een jongen die achtervolgd wordt door een familietragedie. Hoewel Aysel en Roman niets met elkaar gemeen hebben, beginnen ze deel uit te maken van elkaars leven. Naarmate hun plan voor zelfmoord vorm krijgt, begint Aysel zich af te vragen of ze er wel mee door wil gaan. Ze zal uiteindelijk moeten kiezen: een einde aan haar leven maken of Roman ervan proberen te overtuigen om samen door te leven.

Ik wilde dit boek al super lang lezen en eindelijk heb ik dat gedaan! Ik las dit boek binnen 3 dagen uit en ook heeft het boek me uit mijn reading slump van een maand gehaald. Het boek is maar 300 bladzijdes en ook zijn de hoofdstukken kort, wat ik altijd heel fijn vind. Ik was bang dat het boek heel zwaar en emotioneel zou zijn, maar dat viel eigenlijk best wel mee. Aysel kan vaak best grappig uit de hoek komen en ik vond Roman echt een leuk karakter. Het boek leest super snel weg en ik denk dat dat ook komt doordat je wilt weten hoe het af gaat lopen. Ik vond het echt een super mooi boek en als je van boeken zoals all the bright places houdt, dan moet je dit boek ook lezen! Één van mijn favoriete boeken die ik heb gelezen dit jaar!

My heart and other black holes is te koop bij bol.com en bookdepository