Recently read #47 o.a review van tales of the shadowhunter academy

Tales of the shadowhunter academy

Ik heb deze keer een review van 2 fantasy boeken! Stitching snow is een fantasy/sci-fi retelling van Sneeuwwitje. Tales of the shadowhunter academy zijn verhalen van Simon die naar de shadowhunter academy gaat. Lees snel verder mijn reviews te lezen!

Stitching snow – R.C lewis

Princess Snow is vermist.
Haar thuisplaneet is gevuld met geweld en corruptie in de handen van koning Matthias en zijn vrouw, terwijl ze proberen hun gevangenen te bestraffen. De koning zal voor niets stoppen om zijn geliefde dochter terug te krijgen – maar dat is als je ervan uitgaat dat ze terug wilt komen.
Essie is gewend geworden om koud te zijn. Temperaturen op de planeet Thanda zijn altijd sub-zero, en ze vult haar dagen met codering en reparaties voor de zeven trouwe drones die de lokale mijnen runnen.
Wanneer een mysterieuze jonge man genaamd Dane crashed in de buurt van haar huis, gaat Essie ermee akkoord om de piloot te helpen met het repareren van zijn schip. Maar snel realiseert ze dat de aankomst van Dane verre van toevallig was en ze is in het hart van een oorlog getrokken die ze juist probeerde te vermijden.
Ik had zin in een fantasy, sci-fi of dystopisch boek, maar wilde niet aan een serie beginnen en ik had dit boek nog liggen die ik van een vriendin had gekregen. Toen ik op de achterkant las dat het vergelijken werd met Cinder werd ik helemaal nieuwsgierig! En precies daar zou ik het ook mee vergelijken. Het lijkt er echt heel veel op en dat vond ik heel leuk! Ik vond Essie een leuk en sterk, maar ook realitsch personage. Dane vond ik ook heel erg leuk en ik had het gevoel dat zijn karakter ook heel erg veranderde door het boek heen, weet niet of dit nou iets positiefs of iets negatiefs is. Ik vond het idee met de drones die dan de 7 dwergen moesten voorstellen heel leuk bedacht! Ik vond sowieso heel het verhaal heel erg leuk. Het begin was wat langzaam, maar dat kwam gelukkig wel een beetje op gang. De tweede helft vond ik onwijs leuk worden! Ik vond alleen de schrijfstijl niet heel erg vloeiend. Je kon heel goed merken dat het haar eerste boek was en dat vond ik wel jammer. Ook vond ik dat er af en toe wat gaten in het verhaal zaten en sommige dingen wat te onrealistisch te makkelijk ging. Ook vond ik het verhaal veel te voorspellend. Ook al heb ik best wat minpuntjes aan dit boek, vond ik het boek toch leuk om te lezen!

Stitching snow is te koop bij bol.com en bookdepository

tales of the shadowhunter academy

Tales of the shadowhunter academy – Cassandra Clare

Simon was een mens en werd toen een vampier, maar na de gebeurtenissen uit city of heavenly fire is hij weer een mens en weet hij niets meer van de shadowhunter wereld en Clary. Hij weet niet meer zo zeker wie hij nou is. Wanneer the shadowhunter academy heropent, gooit Simon zichzelf in de wereld van demon hunting, vastberaden om zichzelf weer te vinden.
Ik wil dit boek echt al super lang lezen, maar ik vond hem telkens te duur. Totdat hij maar 7 euro bij bookdepository was en ik hem gelijk bestelde. Het is een aardig dik boek, maar het zijn een soort van allemaal korte verhalen over Simon die naar de shadowhunter academy gaat. Ik vind Simon een onwijs leuk karakter en the mortal instruments is één van mijn favoriete series ooit. Het zijn allemaal korte verhalen, maar eigenlijk leest het boek gewoon zoals elk ander boek. Het enige was dat er vaak herhalingen in zaten, wat soms wel irritant was. Sommige verhalen waren leuker dan anderen, maar ik heb ze allemaal met veel plezier gelezen! Ik vind dit echt een hele leuke toevoeging aan de serie. Zowat elk karakter uit the mortal instruments serie komt terug in dit boek en dat is zo onwijs leuk! Je komt ook wat te weten over hoe het met Magnes en Alec gaat en vooral dat hoofdstuk vond ik zo leuk. Echt genoten van dit boek!

Tales of the shadowhunter academy is te koop bij bol.com en bookdepository