Recently Read #5 boek review the maze runner serie

_MG_6947

Ik schreef laatst een review over de Divergent serie. Ik vond dat leuk om te doen, dus dacht waarom ook niet nog een keer. Deze keer een review over de Maze Runner serie. Er staat al een hele review over het eerste boek van deze serie online op mijn blog. Ik zal dus niet heel erg in gaan op het eerste boek.

The Maze Runner

Ik vond dit denk ik een van de meest spannendste boeken die ik ooit gelezen heb. Op de stukken die ik ook spannend vond in de film, vond ik zelfs super spannend in het boek. Dit heb ik niet gauw bij een boek. Ik las hem ook super snel uit. Er zitten heel veel leuke personages in het boek. Het enige wat ik heb na het zien van de film is dat ik Thomas steeds voor me zie als Dylan O’brien, wat natuurlijk totaal niet erg is.

The maze runner is te koop bij bol.com en bookdepository

The Scorch Trials

Het eerste boek gaat zo duidelijk over de maze, dat ik echt niet wist wat ik van de volgende boeken moest verwachten. The Scorch Trials begint gelijk al erg apart. Er gebeuren gelijk al gekke dingen. Zoals dingen die er zomaar zijn en uit het niets weer verdwijnen. Ik had hier best wel een beetje moeite mee. Het moment dat ze beginnen aan hun avontuur vond ik echt super goed geschreven. Ze zijn namelijk ergens waar het helemaal donker is en toch kun je het voor je zien. Hoe de schrijver dit geschreven heeft vind ik heel erg knap. Dit boek is wel een stuk bloederig dan het vorige boek. Toen ik op de helft was gebeurden er echt nog veel meer vage dingen in het boek. Ook zitten er echt enge stukken in. Niet spannend, zoals in The Maze Runner, maar echt enge stukken. Daardoor denk ik dat jongens of meiden die van enge boeken houden, dit boek leuk zullen vinden. Helaas is het niet echt mijn ding. Toen ik het echt niet meer zag zitten, gebeurde er eindelijk iets wat ik wel leuk vond. Het werd eindelijk weer echt spannend en interessant en precies op het moment dat ik het nodig had. Als je The Maze Runner gelezen hebt, is het einde niet echt een verassing.

The scorch trials is te koop bij bol.com en bookdepository

The Death Cure

Ik hoopte heel erg dat dit boek niet zo eng was als het tweede boek. Gelukkig was dit ook niet het geval! Ik vind dit boek veel leuker dan het tweede boek. Het is spannend en die enge momenten die ik niet zo leuk vond in het derde boek komen niet zo vaak voor in dit boek. Het enige wat me een beetje irriteerde is de relatie tussen Thomas en Teresa. Thomas gaat heel erg af op zijn gevoel. Heel het boek door vertrouwd hij Teresa niet, waar hij ook wel zijn redenen voor heeft. Toch irriteerde het me, omdat ik ze liever als vrienden (of meer) zag. Er zitten een paar zielige stukjes in, alleen kwamen die niet meer echt als een verassing.  Het einde vond ik heel erg spannend en iets wat je niet aan ziet komen. Ik vond het einde heel gaaf, vooral omdat het hele verhaal weer terugkomt bij het begin. Ik heb alleen het gevoel dat nog steeds niet alles beantwoord is. Misschien worden deze vragen in de prequel wel beantwoord. Ik denk trouwens niet dat ik de prequel ga lezen.

The death cure is te koop bij bol.com en bookdepository

Ik vond deze serie echt heel erg leuk en ben zeer benieuwd naar de volgende twee films. Wel ben ik een beetje bang voor de tweede film…