Recently read #54 – o.a review crown of midnight

crown of midnight

Ik had even weer een klein leesdipje, totdat ik crown of midnight ineens heel snel uit las nadat ik er al 2 weken in bezig was. Toen las ik binnen één weekend ook Hoe overleeft Rosa New York? uit! Van deze twee boeken heb nu dan ook een review voor jullie!

crown of midnight

Crown of midnight – Sarah J. Maas

Het spannende en romantische vervolg op De glazen troon.
In De donkere kroon raakt Celaena verstrikt in een onontwarbare kluwen van liefde, macht en trouw.

Celaena Sardothien mag dan de kampioen van de koning zijn geworden, haar trouw aan de kroon is nihil. Ze balanceert op een levensgevaarlijk koord dat bij één verkeerde beweging kan breken. Dan blijken er nog meer duistere krachten aan het werk dan Celaena al vermoedde en komt alles wat ze liefheeft in gevaar. Ze zal keuzes moeten maken: wie kan ze vertrouwen en wie is het waard om voor te vechten?

Ik hoorde van veel mensen dat ze dit boek een stuk beter vonden dat het eerste boek. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dit boek veel beter geschreven vond dan het eerste boek, maar ik vond persoonlijk het verhaal leuker in het eerste boek. De eerste helft van dit boek vond ik een beetje saai en er gebeurde niet zo heel veel. Ook vond ik het best wel langdradig daardoor. De tweede helft daarentegen vond ik juist heel erg goed. Vooral de laatste 100 bladzijdes zitten vol spanning en toen las ik het boek ook heel snel uit. Er gebeurd dan ineens heel veel. Ik vind de serie nog wel heel erg voorspelbaar.. Hopelijk komt daar snel verandering in!

Crown of midnight is te koop bij bol.com en bookdepository

Hoe overleeft Rosa New York? – Francine Oomen

Hoe overleeft Rosa in New York? …en Neuz in Berlijn? Wat doe je als je droom aan diggelen valt en je zelfvertrouwen tot onder het nulpunt daalt? Dan ga je, zoals Rosa, naar New York! Als au pair bijvoorbeeld.Wat doe je als je in je eentje, ver van huis, ten einde raad bent? Dan zoek je nieuwe vrienden, maak je nieuwe plannen, ga je een blokje om met de hond, bak je een taart en laat je je niet gek maken door een pratend hert, een overspelig vriendje en een helse puber.Wat doe je als je (per ongeluk) vreemdgegaan bent? Als je teveel drinkt, rookt en blowt, een verkeerde studie gekozen hebt, platzak bent en je vader je ontzoond heeft? Dan vlucht je. Bijvoorbeeld, zoals Neuz doet, naar Berlijn…

Ik kwam er 2 jaar geleden achter dat ik dit laatste boek van de hoe overleef ik serie nooit gelezen heb! Ik scoorde het boek ook nog eens voor maar 4 euro in een boekenvoordeel winkel. Het verhaal  sprak mij best wel aan, want ik ben gek op New York. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt de New York vibe kreeg van dit boek, jammer! Rosa kwam namelijk niet echt in de stad, dat gebeurde echt maar een paar keer en dan telkens op dezelfde plek. Gelijk vanaf het begin merkte ik wel dat het een beetje te kinderachtig was voor mijn smaak. Ook al is Rosa 18 jaar in dit boek en Neuz 20 jaar, vond ik mezelf er toch iets te oud voor. Ik was namelijk even vergeten hoe dramatisch Rosa soms kan doen, maar aan het einde van het boek merk je wel dat ze veel volwassener is geworden. Ik vond de stukjes van Neuz in Berlijn eigenlijk interessanter en leuker, omdat dat allemaal iets volwassener was. Ik raad je zeker aan om dit boek te lezen als je vroeger ook de hoe overleef ik serie gelezen heb!

Hoe overleeft Rosa New York? is te koop bij bol.com