Recently read #59 – review van Vind ik leuk?! van Holly Bourne

holly bourne

Ik ontving dit boek voor een review en ik was er heel erg enthousiast over! Ik had nog nooit eerder een boek van Holly Bourne gelezen, maar ik was wel altijd heel erg nieuwsgierig naar haar boeken. Ik kan alvast zeggen dat dit boek in ieder geval genoeg humor bevat. Nieuwsgierig naar mijn review? Lees dan snel verder!

Vind ik leuk?! – Holly Bourne

Iedereen trouwt, krijgt baby’s, koopt huizen.
Timelines vol succes. Maar niet voor Tori… Gelukkig.
En ineens ben je dertig. Je tijdlijn is een lange opsomming van aanzoeken, zwangerschapsaankondigingen en foto’s van pas gekochte huizen. Dertig worden lijkt wel een stoelendans: zodra de muziek stopt, kiest iedereen de dichtstbijzijnde plek om zich te settelen met iemand die toevallig ook aan het spel meedoet.
Maar Tori niet. Ze heeft al aardig wat bereikt voor haar dertigste: een bestseller op haar naam en duizenden fans, online en offline. Maar haar best-wel-oké vriendje is eigenlijk heel saai. En wanneer haar beste vriendin ook opeens verliefd wordt, begint Tori te twijfelen. Tori vult haar dagen met twitteren, YouTube en bedenken waarom iedereen – behalve zij – voor dit huisje-boompje-beestje-ideaal lijkt te gaan. Zijn ze bang de boot te missen? Of is zij degene die de memo heeft gemist? Als iedereen om je heen hetzelfde doet, en de klok keihard tikt, wat doe je dan

Dit is het eerste Holly Bourne boek dat ik gelezen heb, maar ik was wel altijd heel erg nieuwsgierig naar haar boeken. Ik was bang dat het boek misschien niet helemaal voor mij zou zijn, omdat de hoofdpersonage begin 30 is en ik 10 jaar jonger ben. Dat was gelukkig helemaal niet zo! Ten eerste schrijft Holly heel vlot en vlieg je daardoor door het boek heen. Ik lees niet vaak in het Nederlands, want ik vind Engels prettiger lezen, dus ik was verrast dat ik het boek zo fijn vond lezen. Ook zit er enorm veel humor in dit boek. Ik heb een paar keer echt hardop gelachen en dat komt niet vaak voor! Tori is denk ik heel herkenbaar voor velen. Ze maakt zich zorgen om haar uiterlijk en wat anderen van haar vinden, maar doet uiteindelijk toch wat ze zelf wilt. Je kan denk ik ook echt een hoop leren van dit boek. Het is zo eerlijk  en Tori (Holly) zegt dingen die we allemaal denken maar nooit hardop zeggen. Lijkt me heel herkenbaar als je ook begin 30 bent en nog geen kinderen hebt, maar ik vond het boek zeker ook leuk! Ik ben heel erg nieuwsgierig naar Holly haar anderen boeken en die ga ik sowieso lezen!

Vind ik leuk?! is te koop bij bol.com