Recently Read #6 o.a review van Anna and the french kiss

IMG_7905

Het is weer tijd voor een boekreview! Deze keer las ik Anna and the french kiss en The kite runner. Anna and the french kiss is echt een beroemd boek bij booktubers en zag ik dus vaak voorbij komen. The kite runner is een beroemd boek onder veel lezers.

Anna and the French kiss – Stephanie Perkins

Anna’s vader vond het een goed idee om haar voor haar laatste schooljaar naar Parijs te sturen. Ze kent geen woord frans. Ze heeft er totaal geen zin in, maar ze heeft geen keus. Gelukkig maakt ze al snel vrienden en ontmoet ze de zeer knappe mét brits accent St.Clair kennen. Er is alleen 1 probleem, St. Clair heeft een vriendin.

Je zou denken dat dit boek echt zo cliché is als wat aangezien de titel, maar eigenlijk valt dat best mee. Het is wel echt een romantisch boek, dus je bent gewaarschuwd. Dit boek liet me vanaf het begin al glimlachen, het is echt een feelgood boek en dat had ik wel nodig na zoveel dystopische boeken. Veel mensen vinden dat Anna op het begin heel erg zeurt over dat zie niet in Parijs wilt zijn, maar ik vind dit eigenlijk reuze meevallen. Ik vind het boek heel erg realistisch. Ik vind St. Clair zeker een leuke jongen. Ik bedoel Amerikaanse met een brits accent en hij woont in Parijs, beter kan niet toch. Hoe Anna en St. Clair doen als ze samen zijn vind ik echt heel leuk. De gesprekken tussen Anna en St. Clair vind ik ook heel leuk, heel grappig en speels en toch af en toe serieus. Ik vind de setting van een boarding school trouwens echt heel leuk. Ik vind sowieso boeken die zich afspelen op de middelbare school of universiteit of nu dan boarding school heel leuk. De vriendingroep van Anna vind ik ook heel leuk, vooral Josh! Af en toe begint een hoofdstuk met een flashforward wat er later in het hoofdstuk gebeurd, dat vond ik echt een hele leuke manier van lezen. Voor de rest vond ik de schrijftstijl niet fantastisch. Wat ik wat minder vond is dat er soms even een samenvatting wordt gegeven van wat er de afgelopen weken is gebeurd en dan gaat het weer verder. Ik had daardoor het gevoel dat ik er niet meer helemaal inzat. Als Anna teruggaat naar huis voor kerst gebeurd er iets en eigenlijk had ik dat al voorspeld. Jammer dat dat zo voorspelbaar was. Het is in ieder geval een heel leuk romantisch lieflijk boek. Zeker een aanrader als je dus van zulke boeken houdt. Ik ben van plan om ook lola and the boy next door en isla en de happily ever after te lezen deze zomer.

Anna and the french kiss is te koop bij bol.com en bookdepository

The kite runner – Khaled Hosseini

Een paar maanden geleden kreeg mijn vader heel random van een vrouw op markplaats een hele tas vol Nederlandse, Duitse en Engelse boeken. Toen heb ik er een paar uitgezocht en The Kite Runner was er daar één van. Ik had geen nieuwe boeken meer, dus toen ging ik deze maar lezen. Echt enthousiast was ik eerst niet, omdat het niet het soort boek is wat ik normaal lees. Ik vond het echt een heel erg interessant boek. De personages in het boek vond ik heel erg leuk, ze hadden allemaal wel een interessant verhaal of achtergrond. Waarom ik het boek ook zo interessant vond is omdat het zich afspeelt in Afghanistan. Ik vond het leuk om te lezen hoe ze daar leven, ik ben namelijk best wel geïnteresseerd in cultuur en cultuur krijg je in dit boek! Amir houdt zelf ook van lezen en hij gaat later zelf ook verhalen schrijven, dit vond ik heel leuk. Het verhaal is best heftig en zielig. Ik was bang dat het boek moeilijk zou zijn om te lezen, maar dat viel reuze mee. Af en toe komen er ook Arabische woorden in voor, maar dat maakte het juist nog leuker om te lezen. De scène dat Amir bij zijn vader opschoot zit en zijn vader verteld dat stelen het enige slechte is wat je kunt doen en hij legt dan uit waarom vond ik heel erg mooi en was ik het mee eens. Het verhaal wordt wel in de verleden tijd verteld. Pas na een tijdje had ik dat door. Dus het wordt door Amir verteld. Pas over de helft vond ik het verhaal spannend en echt heel leuk worden. Daarvoor vond ik het vooral interessant. Dan komt ook het moment dat ik voor het eerst bij een boek moest huilen. Het verhaal is gewoon zo mooi en wordt ook heel mooi verteld. Zeker een boek die je een keer gelezen moet hebben. Het is niet het soort boek dat ik vaak zou lezen, maar zo af en toe als ik er zin in heb. Ik heb ook nog ‘A Thousand Splendid Years’ van Khaled Hosseini liggen en die ga ik ook nog een keer lezen.

The kite runner is te koop bij bol.com en bookdepository