Recently read #7 review van fangirl en clockwork angel

IMG_7930

Het is weer tijd voor een review van de laatste 2 boeken die ik las! Fangirl las ik voordat ik op vakantie ging en ook het eerste boek van de Infernal Devices serie. Vlak voordat ik vakantie ging bestelde ik snel nog de laatste 2 boeken van deze serie!

Fangirl – Rainbow Rowell

Cath en Wren zijn een identieke tweeling en tot kort deden ze alles samen. Nu gaan ze naar de universiteit en Wren heeft besloten dat ze niet meer de helft van een paar wilt zijn, Ze wil dansen, jongens ontmoeten, naar feesten gaan en losgaan. Het is niet makkelijk voor Cath. Zij wilt zich liever onderdompelen in haar fanfictie die ze schrijft waar de romantiek veel intenser is dan zij ooit zelf heeft meegemaakt. Nu moet Cath beslissen of ze er klaar voor is om haar hart open te stellen voor nieuwe mensen en nieuwe ervaringen en ze realiseert zich dat er veel meer te leren valt over liefde dan dat ze dacht dat mogelijk was.

Ik was heel erg benieuwd naar dit boek en had er al veel goeds over gehoord. Op het begin zat ik best wel in het verhaal. Ik denk dat het door de schrijfstijl kwam, want het was niet gelijk intens spannend. Het duurt wel even voordat je een beetje door hebt waar het verhaal heen gaat. Pas rond bladzijde 100 gebeuren er echt een beetje dramatische dingen. Ik vind het heel erg leuk in boeken als personages het ook leuk vinden om te lezen of zoals Cath het leuk vinden om te schrijven. Ik vond sowieso alle personages heel leuk in het boek en dan vooral Reagan en Levi. Ik vond de momenten dat Cath samen met Nick verhalen gaat schrijven heel leuk. Ik vond het echt heel erg leuk worden toen het moment kwam dat Cath haar fanfiction gaat voorlezen aan Levi en later zelfs een heel boek. Ik vond ook de stukjes tussendoor van de fanfiction van Cath over Simon en Baz heel erg gaaf om te lezen. Eigenlijk vond ik het boek niet zo heel erg spannend. Het bleef een beetje hetzelfde. Er zitten niet echt verassingen in, maar het is ook weer niet voorspelbaar. Ik vond het zeker een leuk boek, maar ik zat toch niet helemaal in het verhaal, wat ik jammer vond. Ik denk dat het verhaal niet te spannend genoeg was daarvoor, soms vond ik het boek zelfs een beetje naar een drama neigen. Door dit boek ben ik er wel achter gekomen dat ik toch echt meer van boeken houd met fantasie erin. In zulke boeken zit ik er echt helemaal in en verlies ik mezelf in het verhaal. Dit soort boeken vind ik ook heel leuk, maar meer om af en toe te lezen als een wat luchtig boek. In oktober komt trouwens ‘Carry On’ uit. Rainbow Rowell heeft dat boek geschreven gebaseerd op de fanfiction van Cath over Simon en baz in Fangirl. Ik wil dat boek echt heel erg graag lezen!

Fangirl is te koop bij bol.com en bookdepository

Clockwork angel

Wanneer Tesa in Engeland aankomt wacht er iets afschuwelijks voor haar in de londen downworld, waar vampieren en andere supernatuurlijke mensen de straten stalken. Zonder vrienden en opgejaagd, vlucht Tessa met hulp van Shadowhunters, een groep die vecht tegen de demonen. Steeds dieper in hun wereld getrokken, vindt Tessa zich gefascineerd door, en verscheurd tussen, twee beste vrienden en al snel beseft ze dat liefde misschien wel de gevaarlijkste magie is.

Ik was zo enthousiast over dit boek! Heel veel mensen op youtube vinden het een geweldig boek. Het speelt zich af in de jaren 1800. ik dacht dat ik dat niet zo leuk zou vinden, maar het geeft een bepaald sfeertje en maakt het boek eigenlijk nog leuker. Vanaf de eerste bladzijde zat ik gelijk in het boek. De hoofdstukken zijn aardig lang, ongeveer 20 bladzijden. Ik lees vaak per hoofdstuk en leg dan het boek pas weg, waardoor ik steeds heel veel las. Het is heel vlot geschreven, er worden wel dingen beschreven, maar niet zo langdradig dat je niet meer weet waarover het gaat. Ik weet niet zo goed wat ik van de hoofdpersonage Tessa vind. Ik vind de andere personages wel heel erg leuk. Ook de namen zoals, Jessamine en Camille vind ik leuk. De woorden die gebruikt worden vind ik heel mooi hoe het geschreven is, zoals ‘she rose to her feet’. Ik bleef maar doorlezen, omdat ik wilde weten wat Tessa nou precies is en hoe het allemaal afloopt. Ook bleef ik doorlezen, omdat ik graag wilde weten waarom Will is zoals hij is. Op het einde kom je wel iets meer te weten, maar alsnog zijn er veel vragen. Het einde van het boek was spannend en heel goed geschreven. Het was voor mij alleen niet zo heel erg verassend allemaal, maar ik vond het alsnog wel heel erg leuk. Toen ik in Italië was heb ik de andere 2 boeken gelezen en elk boek wordt steeds beter. Echt mijn favoriete serie nu!

Clockwork angel is te koop bij bol.com en bookdepository