Recently read #8 review van eleanor & park en Looking for alaska

_MG_8579

Deze keer las ik eleanor & park en Looking for alaska. Beide hele leuke boeken, vooral Eleanor & Park is een favoriet geworden! Ik had Fangirl al gelezen, maar door dit boek wil ik nog meer van Rainbow Rowell lezen. Looking for alaska had ik al gelezen, maar ik had zin om hem nog een keer te lezen.

Eleanor & park – Rainbow Rowell

Eleanor… Rood haar, verkeerde kleding. Staat voor hem als hij zich omdraait. Ligt naast hem totdat hij wakker wordt. Laat anderen er kleurloos en nooit goed genoeg uitzien… Eleanor

Park… Hij weet dat ze een nummer leuk vindt, voordat hij het aan haar laat horen. Hij lacht om haar grappen, voordat ze de grap afmaakt. Er is een plek op zijn borst, net onder zijn keel, dat haar beloftes wilt houden…Park

Ik vond Fangirl al leuk en vooral de schrijfstijl van Rainbow Rowell, dus wilde ik nog een boek lezen van haar. Fangirl is best een dik boek en lees je niet zo snel uit. Eleanor & Park is niet zo’n dik boek. Het is 328 bladzijdes en de hoofdstukken zijn kort en het gaat steeds van Eleanor naar Park, waardoor je niet verveelt raakt. Op het einde zijn er zelfs hele korte hoofstukken van maar een paar zinnen. Het verhaal begint eigenlijk al onwijs schattig. Park en Eleanor ontmoeten elkaar in de bus en hun eerste ontmoeting is best grappig. De opbouw in dit verhaal is trouwens heel erg goed. Vooral de relatie van park en Eleanor, dat ze niet opeens na een week helemaal verliefd zijn bijvoorbeeld, maar ook in wat je te weten komt over Park en vooral Eleanor. Eleanor haar thuissituatie is verre van perfect en dat is ook de reden dat veel mensen zeggen dat dit boek zielig is. Toch vond ik het meevallen, tuurlijk is haar situatie echt heel erg, maar niet het hele boek ging daar over. Er zijn wel een paar kleine karakters in het verhaal, maar het gaat eigenlijk puur om de relatie tussen park en Eleanor. Wel vond ik de moeder van Park een heel erg leuk personage! Het einde vond ik super goed en werd het ook een beetje spannend. Helemaal op het einde dacht ik huh, is dit het einde? Maar een seconde later besefte ik me dat dit het perfecte einde was. Een super leuk romantisch boek, zeker een aanrader! Ik wil sowieso meer Rainbow Rowell boeken lezen, in ieder geval Carry On die in oktober uit komt.

Eleanor & park is te koop bij bol.com en bookdepository

Looking For Alaska – John Green

Miles Halter zijn hele leven is een grote geen-gebeurtenis geweest, totdat hij Alaska Young ontmoet. Mooi, slim en ongetwijfeld screwed up. Alaska trekt Miles in haar roekeloze leven en steelt definitief zijn hart. Voor Miles zal niets ooit nog hetzelfde zijn.

Ik had dit boek vorig jaar al gelezen, maar toen las ik echt pas net Engelse boeken en begreep ik het nog niet helemaal. Ik had geen boeken meer liggen en had wel zin om dit boek nog een keer te lezen. Het is wel goed geweest dat ik hem nog een keer heb gelezen, want nu is het toch wel wat duidelijker. Ik vind John Green zijn boeken best leuk, mijn favoriet is Paper Towns. De schrijfstijl van John Green vind ik aan de ene kant wel iets hebben en aan de andere kant irriteert het me. Hij beschrijft alles op een aparte manier en ook best op een mooie manier, maar vaak denk ik van urgh vertel nou maar verder en vind ik het te lang duren. De karakters in dit boek zijn echt heel leuk. Allemaal ook heel erg apart eigenlijk, waar ik wel van houd. Het verhaal is niet zo denderend op het begin, maar toch wel heel erg leuk. Ik heb al wel eens verteld dat ik boeken die zich afspelen op een boarding school echt heel leuk vind en dit boek speelt zich ook af op een boarding school. Alaska is een mysterieus meisje en meestal wil ik gelijk weten waarom ze zijn zoals ze zijn met zulke personages, maar bij Alaska had ik dat niet. Ik weet niet precies waarom, maar dat boeide me niet zo. Mijn favoriete personage is denk ik toch The colonel, terwijl Takumi ook echt grappig kan zijn. Bijvoorbeeld met zijn fox muts. Het tweede deel is eigenlijk best wel heel erg zielig, vooral voor Miles en ook The colonel. Ook een leuke scene is dat Alaska en Miles thanksgiving vieren bij The colonel! Het is zeker wel een leuk boek, maar niet zo heel erg denderend.

Looking for alaska is te koop bij bol.com en bookdepository