Recently read #9 review van Lola and the boy next door en an abundance of katherines

_MG_8621

Deze maand las ik 2 boeken die al een tijdje op mijn wishlist stonden. Na Anna and the french kiss wilde ik heel graag het volgende boek lezen. Ik heb al 3 boeken van John Green gelezen en ook al zijn het niet mijn favoriete boeken, toch wil de ze allemaal lezen en An abundance of katherines had ik nog niet gelezen.

Lola and the boy next door – Stephanie Perkins

Lola Nolan gelooft niet in fashion… Ze gelooft in kostuums. Hoe uitbundiger de outfit, hoe meer glitters, hoe meer fun, hoe wilder, des te beter. Lola haar leven is bijna perfect, vooral met haar knappe rocker vriendje. Dat is totdat de tweeling, Calliope en Cricket, terug naar de buurt verhuizen en een pijnlijk verleden naar boven komt, waarvan Lola dacht dat het verborgen lag. Als Cricket uit de schaduw van zijn zus stapt en terug in Lola’s leven, moet ze uiteindelijk haar gevoelens voor the boy next door verzoenen.

Ik vond Anna and the french kiss van Stephanie Perkins een heel leuk boek, daarom kwam al snel Lola and the boy next door op mijn verlanglijstje te staan. Ik vond Lola niet heel erg leuk, terwijl ik Anna best wel leuk vond eigenlijk. Lola verkleed zich elke dag en ik vind het heel cool als mensen een eigen stijl hebben, dus dat vond ik wel wat hebben. Alleen vond ik het niet zo realistisch. Ik vond Cricket leuker dan St.Clair, want ik vond St. Clair vaak een beetje te perfect. Maar in het verhaal kwam cricket er niet goed uit en werd hij een beetje saai. Eigenlijk vond ik het verhaal sowieso al niet zo spannend. Je weet vanaf het begin eigenlijk al hoe het boek gaat eindigen en dat is echt heel jammer. Wel vond ik het heel leuk dat Lola 2 vaders had en dat ze toch nog contact had met haar moeder. Ik vond Calioppe echt onuitstaanbaar. Ze heeft geen enkele reden om zo onaardig te doen en ik snap ook niet waarom op het einde iedereen opeens medelijden met haar heeft.  Op het begin vond ik Max (Lola haar vriend) wel een leuke personage, maar naar het einde toe wordt hij steeds meer hoe iedereen verwacht dat hij was. Ik denk dat dit komt omdat Lola dan pas ziet hoe hij echt is. Op het einde is Max dan ook echt heel erg onaardig, terwijl Lola alleen maar het beste probeert te doen. Het was op zich wel een leuk boek, maar ik vond hem toch te zijn. Niet echt humor en gewoon totaal niet spannend en heel erg voorspelbaar. Heel jammer want ik vond vooral de personages van Anna and the french kiss heel leuk. Ik miste denk ik ook de sfeer van Parijs in het boek, want dit boek speelt in Amerika af. Aan het einde van dit boek zit het eerste hoofdstuk van Isla and the happily ever after. Ik heb het gelezen en ik vond het al zo leuk en grappig! Daar ben ik wel benieuwd naar.

Lola and the boy next door is te koop bij bol.com en bookdepository

An abundance of Katherines – John Green

Als het op relaties aankomt, is Colin Singleton zijn type meisjes die Katherine heten. En als het op meisjes aankomen die Katherine heten, wordt Colin altijd gedumpt. Negentien keer, om precies te zijn. Op een roadtrip, rijdt deze anagram-blije, aangespoeld wonderkind met tien duizend euro opzak, een bloeddorstige varken op zijn pad, een te zware Judge Judy-liefhebbende beste vriend naar Shotgun, maar geen Katherines. Colin heeft een missie om zijn stelling van de onderliggende Katherine voorspelbaarheid te bewijzen, waarvan hij hoopt dat het de toekomst van elke relatie kan voorspellen, wreken dumpees overal en uiteindelijk het meisje te winnen.

Ik verwachtte niet zo veel van dit boek, maar ik hoorde dat er een roadtrip in zat en dat leek me wel leuk. De flashbacks over al Colins Katherines vond ik wel heel leuk. Colin zijn beste vriend Hassan is echt heel grappig. Als hij zich voorstelt zegt hij altijd ‘Hassan, not a terrorist’. Dat vond ik wel grappig. Eigenlijk is het boek nogal saai. Op zich zitten er wel leuke personages in en dan vooral Hassan. Als Colin nadenkt en hij het over iets heeft wat meer uitleg nodig heeft, dan staat er bijvoorbeeld een 10 boven het woord en dan onderaan de bladzijde staat dan meer uitleg. Op het begin las ik de extra uitleg nog, maar op eens gegeven moment vond ik het heel erg irritant worden. Daardoor zat ik steeds niet goed in het boek, dus ben ik ermee opgehouden. Sommige momenten zijn wel grappig op een John Green manier. Ik heb ook nog nooit 2 en een halve week over een boek van maar 200 bladzijdes gedaan. De laatste ongeveer 40 bladzijdes zijn wel best leuk en zit er meer actie in. Het verhaal loopt wel goed over, maar de meerderheid was echt ongelofelijk saai. Jammer! Geen aanrader dus. De andere drie boeken, Looking for alaska, Paper Towns en The fault in our stars, die ik heb gelezen van John Green zijn echt veel leuker. Ik moet alleen nog Will Grayson, Will Grayson lezen van John Green, dan heb ik al zijn boeken gelezen.

An abundance of katherines is te koop bij bol.com en bookdepository