Recently Read review van girl online en paper towns

_MG_5735

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik gek ben op Engelse boeken. Als ik weer eens op zoek ben naar een nieuw boek dan zoek ik altijd recensies op. Daarom leek het mij leuk om dat ook te gaan doen! Hopelijk helpt het jullie als je op zoek bent naar een nieuw boek. De afgelopen weken heb ik Paper Towns en Girl Online gelezen.

Paper Towns

Quentin is altijd al op afstand verliefd geweest op Margo. Als ze dus door zijn raam klimt om een roadtrip van wraak samen met hem te doen, kan hij niet weigeren. Maar de volgende ochtend is Margo niet op school. Ze heeft clues achtergelaten voor Quentin. En alles leidt tot 1 onvermijdelijke vraag; Wie is de echte Margo?

Na ook maar een paar bladzijdes gelezen te hebben, wist ik dat dit mijn favoriete (non-scifi) boek zou worden (niets gaat boven divergent). Het is een heel goed samenhangend verhaal, wat ik van John Green gewend ben. Het boek wordt in 3 delen verdeeld; Part 1 The Strings, Part 2 The Grass en Part 3 The Vessel, deze delen hangen ook weer heel goed samen. Soms zijn John Green zijn boeken nog wel eens moeilijk te volgen, maar Paper Towns is heel makkelijk om te lezen! Je zit ook echt in Quentin zijn hoofd en om hem heen zijn heel veel leuke andere personages (ik vond zelf Ben hilarisch). Ergens in het midden van het verhaal komt er een twist, die (gelukkig) niet lang duurt, maar die twist vond ik totaal onverwachts en heel gaaf. Toen het einde naderde was ik wel bang dat het einde me zou tegenvallen, maar ik vond het een best goed einde!

Paper towns is te koop bij bol.com en bookdepository

Girl Online – Zoe Sugg

Onder de naam ‘Girl Online’ blogt Penny anoniem over haar gevoelens, vriendschappen, jongens, haar gekke familie en de paniekaanvallen die langzaam haar leven overnemen. Wanneer alles tegen lijkt te zitten, gaat ze onverwachts met haar familie en haar beste vriend naar New York. Daar ontmoet ze Noah, een gitaar spelende Amerikaan. Penny wordt verliefd en deelt elk moment ervan op haar blog. Maar Noah heeft ook een geheim. Één die haar vriendschap met haar beste vriend in gevaar brengt.

Ik was razend enthousiast toen ik hoorde dat Zoe Sugg een boek ging uitbrengen. Ik had me voorgenomen om het boek pas te kopen als ik goede recensies las. Ik kreeg hem voor mijn verjaardag, dus op die goede recensies hoefde ik niet meer te wachten! Toen ik de achterkant van het boek las en er langzaam in begon dacht ik dat het een leuk, spannend, avontuurlijk en romantisch verhaal zou worden. Pas als Penny in New York is wordt het echt leuk, dat vond ik iets te lang duren.  Op een gegeven moment vond ik het ook allemaal nogal te voorspelbaar worden en raakte ik verveelt. Het duurde dan ook eventjes totdat ik het boek helemaal had uitgelezen (terwijl ik normaal binnen een paar dagen een boek uitlees). Er zitten ook echt heel veel clichés in dit boek en de gebeurtenissen zijn allemaal niet zo bijzonder. Misschien had ik te veel van dit boek verwacht, maar het viel me helaas nogal tegen.

Girl online is te koop bij bol.com en bookdepository

Welk boek hebben jullie laatst gelezen?