Recently watched #10 o.a review van the duff

Deze keer was ik niet zo heel erg enthousiast over de films die ik gezien heb. Er waren denk ik 2 films die ik op zich wel goed vond en de andere 2 vond ik niet zo heel erg leuk en vielen helaas tegen.

Nightcrawler

Ten eerste speelt een van mijn favoriete acteurs, Jake Gyllenhaal, de hoofdrol in deze film. Hij ziet er wel echt heel erg anders uit in deze film. Louis Bloom, de hoofdpersonage, is een best interessante man, maar op een gegeven moment wordt hij echt heel raar en begrijp je hem niet meer. De film is wel heel erg interessant, door iets bleef ik maar kijken. Na een uur wordt hij echt heel erg spannend opeens en dan denk je echt waar is deze man mee bezig. Ik vind het toch een beetje een mannenfilm of dan voor vrouwen die van mannenfilms houden. Laatste stukje is ook heel erg spannend, maar niet het soort spannend dat ik leuk vind. Er is namelijk een achtervolging met allemaal ongelukken. Ik vond het zeker geen slechte film, maar het was gewoon niet mijn soort film. Ik dacht ook dat de film een beetje sci-fi was, maar dat is hij totaal niet. Ik vraag me wel af of er een kern van waarheid in de film zit.

Me Earl and the dying girl

Ik wilde eerst eigenlijk dit boek lezen, maar uiteindelijk heb ik toch maar de film gekeken en dat was denk ik ook een goede beslissing. De humor in de film vond ik vooral in het begin echt niets. Hoe langer de film duurder des te meer ik de humor kon waarderen. Maar ik wist niet zo goed wat ik ervan moest vinden, de ene keer vond ik de humor leuk en gepast en soms snapte ik de humor niet en vond ik het niets. De acteurs die Greg en Rachel spelen, Thomas Mann en Olivia Cooke, vond ik hele leuke acteurs! Vooral het personage van Greg vond ik heel leuk. Hij is ook echt heel erg lief eigenlijk! Soms worden stukjes apart gefilmd, dat vond ik wel bijzonder en leuk. Ik kon me net niet genoeg inleven in het verhaal denk ik. Ik had het verhaal nog iets dramatischer gemaakt, waardoor het echt een drama/komedie wordt en je bij de zielige stukjes goed kan meeleven, nu zat ik er steeds niet helemaal in. Ik vond het verhaal echt heel erg matig. Het einde van de film vond ik trouwens wel heel erg mooi. Ik vond de film eigenlijk best wel tegenvallen, echt heel jammer!

Side Effects

Ik wilde deze film al een tijdje zien, vooral omdat Channing Tatum erin speelt en nu stond hij toevallig op netflix. Er waren gemixte reviews van deze film en dat begrijp ik wel. Ik kan begrijpen dat je deze film saai vind, maar ik vond het totaal niet saai. Ik vind de opbouw van het verhaal super goed en ik zag alle twist ook echt totaal niet aankomen. Ik vond de film heel onvoorspelbaar en Rooney Mara die Emily Taylor speelt is echt een super goede actrice! De rest van de cast vond ik niet super goed. Na iets langer dan een half uur wordt de film echt uit het niets spannend en vanaf daar begint het verhaal eigenlijk pas echt. Het wordt super spannend en je weet echt niet meer op een gegeven moment wie eerlijk is of wie oprecht is. Dat vind ik echt heel goed aan deze film! Ik vind het echt een aanrader als je van thrillers houdt en complotten en films waarbij je na gaat denken.

The duff

Mijn broers vriendin zei dat The duff op Netflix stond en toen ben ik hem snel gaan kijken. Het is echt een hele populaire film en het is ook een boekverfilming van het gelijknamige boek. Ik heb het boek zelf niet gelezen. Wat me gelijk al op viel was dat de film maar 1 uur en 40 minuten duurt, wat toch aardig kort is voor de films van nu die minstens 2 uur duren.  Ik vond eigenlijk alleen de hoofdrolspeelster echt goed acteren, maar dat komt ook doordat het een komedie is. Ik moest nou niet echt heel erg lachen bij deze film. In deze review ben ik sowieso niet zo heel erg te spreken over deze film denk ik, maar dat betekent niet dat ik hem niet leuk vond! Het is gewoon niet mijn soort film en ik vind dit soort films totaal niet origineel en vind het altijd te weinig diepgang hebben. Maar soms heb je juist zin in zo’n soort film! Gewoon een film waarbij je niet hoeft na te denken en daar is deze film wel goed voor. Wel echt een standaard film die ook heel erg voorspelbaar is. Ik vond hem wel leuk voor een keertje.