Recently watched #12 o.a review van mockingjay part 2

mockingjay part 1

Vandaag weer reviews van 4 films die ik de afgelopen tijd heb gezien! 2 hele goede films, waaronder Mockingjay part 2. Ook keek ik een film die veel indruk op mij gemaakt heeft.

New years eve

Dit is al best een oude film, maar de dag voor oud en nieuw was deze film op tv. Ik vond hem vanaf het begin gelijk heel erg leuk! Heel veel leuke en bekende acteurs spelen erin en de verhaallijnen zijn ook heel leuk. Er lopen heel wat verhaallijnen door elkaar, wat ik altijd wel leuk vind. Op het begin is het even wat moeilijk om te volgen, maar op een gegeven moment heb je het door. Ik moet wel zeggen dat sommige verhaallijnen heel leuk en uitgebreid waren en sommige waren wat saai, simpel en voorspelbaar. Ook speelt de film zich af in New York en ik heb al vaker gezegd dat ik het zo leuk vind als een film/boek zich in New York afspeelt! Echt een leuke en grappige film vond ik het!

Soof

Deze film was laatst op tv en de voorstukjes zagen er onwijs leuk uit. Ik vind Lies Visschedijk een hele leuke en goede actrice. Ik vond alle personages in de film heel erg leuk, vooral de oma en de tweeling van Soof. De dochter Sascha van Soof vond ik niet echt in het verhaal en het gezin passen en daar ergerde ik me af en toe wel aan. Er zitten zeker hele leuk grappige momenten in de film, maar ik had de film eigenlijk nog grappiger verwacht. Het was raar om Dan Karaty zo flirterig in de film te zien, want in het echt is hij altijd best wel verlegen. Het einde vond ik niet zo heel erg leuk, maar op zich wel schattig.

Mockingjay part 2

En dan eindelijk heb ik mockingjay part 2 gezien. The hunger games zijn zeker niet mijn favoriete films, maar leuk vind ik ze wel. De eerste 2 waren niet mijn favoriet, maar de derde vond ik heel erg leuk! Deze film is mijn favoriet van de vier delen! Vanaf het begin zit je er gelijk in en herinner je je weer wat er allemaal gebeurd was. Josh hutcherson vond ik super goed acteren, net als Jennifer Lawrence. Nog steeds vind ik Gale een saai personage en helaas veranderde dat niet in deze film. Ook vind ik de man die zijn tong kwijt is een hele leuke personage! Ik had hem wel wat spannender of enger verwacht, maar ik vond het wel goed in balans zitten. Het was onverwachts af en toe, maar toch wist ik vaak wel waar het verhaal heen zou gaan en dat heb ik niet vaak. Ik weet niet waardoor dit kwam. Ik miste alleen de muziek een beetje. Toen er een keer wat heel spannends gebeurde kwam er een muziekje dat voor mij een beetje op een tekenfilm muziekje leek helaas. Ik ben een groot fan van het einde! Ik kan er natuurlijk niets over zeggen.

The danish girl

Toen ik voor het eerste de trailer van deze film zag wist ik meteen dat ik deze film wilde zien. Het leek mij zo’n mooi en interessant verhaal en de film heeft mij zeker niet teleurgesteld! De film is heel erg mooi, sowieso de tijd waarin het zich afspeelt en de plaats. Het speelt zich namelijk af in 1926 in Denemarken. Denemarken is heel mooi, maar zeker ook de kleding, makeup en haar is leuk om naar te kijken. Eddie Redmayne is een super goede acteur en ook de rol van Einar en Lily speelt hij super goed. Sowieso heel veel goede acteurs in deze film, zoals Alicia Vikander, die Gerda speelt. Het verhaal is gewoon super mooi. Natuurlijk ook best een heftig en verdrietig verhaal. Ik vond het zo knap van Gerda dat ze bij Einar/Lily bleef, dat is nou echte liefde! Ik vond het ook bijzonder dat Einar zo veel goede mensen op zich heen heeft die hem steunen. Het verhaal is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Lily Elbe en Gerda Wegener, dus niet alles is helemaal waar. Echt een super mooie film die veel indruk op mij gemaakt heeft.