Recently watched #14 o.a review van Room

Het is weer tijd voor 4 film reviews! Ik zag 4 best wel hele goede film en 1 daarvan komt sowieso in mijn 10 beste films van 2016! Ook keek ik een documentaire, een beste wel enge film en een hele leuke film. Weten welke films ik heb gezien en wat ik ervan vond? Lees dan verder.

Amy

Ik kijk niet zo vaak documentaires, maar deze documentaire wilde ik toch wel heel erg graag zien! Ik vond het ook echt een leuke en interessante documentaire. Je moet Amy Winehouse wel echt leuk gevonden hebben en ik denk als je alles al wist over Amy dat je niet zo veel nieuws over haar leven leert. Ik wist dus niet zo heel veel over Amy haar leven. Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat ze uit Engeland kwam en dat ze met Blake getrouwd was geweest. Ik vond het ook leuk om te zien hoe ze was toen ze jong was en er zit ook een clip bij dat ze rond de 16 is en ze zegt als ik zo beroemd wordt denk ik niet dat ik dat aan zou kunnen en ze had gelijk. Best eng eigenlijk. Ook kon je goed zien hoe goed ze er eerst uit zag en je ziet dat ze er steeds slechter uit gaat zien. Zeker een aanrader als je van documentaires en van Amy houdt!

Room

Ik had al zo veel goeds gehoord over deze film! Het is ook de verfilming van het boek Room. Ik dacht eerst dat het een heel erg spannend en een beetje een triller achtige film was, maar dat is niet zo. Het wordt ook beschreven als een drama. Het eerste deel is vooral heel erg spannend en je hoopt zo erg dat alles goed gaat. Je leeft onwijs mee met Joy en Jack. Wat ik vooral heel erg gaaf vind aan deze film is dat het in het perspectief is van Jack, Het vijfjarige zoontje van Joy. Hij is zo slim en dapper! Ook ontzettend lief. Het is vooral een heel erg emotionele film en soms misschien ook wat heftig. Je moet deze film echt zien! Misschien wel de beste film die ik dit jaar gezien heb en deze komt sowieso terug in mijn favoriete films van 2016.

Regression

Ik wilde deze film heel graag zien, maar nadat ik de trailer goed had bekeken durfde ik hem toch niet meer alleen te kijken en heb ik hem samen met mijn familie gekeken. De films is ook zeker spannend en er zitten een paar enge momenten in. Ten eerste ergerde ik me heel erg aan dat het bijna elke scene expres donker was en het bijvoorbeeld vaak regende. Ook vond ik naast Emma Watson en David Thewlis het acteerwerk niet super goed. Ik vond het acteerwerk ook niet super slecht, maar ik heb beter gezien. Daarnaast vond ik het toch wel een goede film! De Imbd rating is aardig laag, waardoor mijn verwachtingen niet meer zo hoog waren. Het is echt een thriller, met een paar enge, creapy momenten erin. Op een gegeven moment had ik toch wel door welke kant het op zou gaan, maar alsnog leef je heel erg mee in het verhaal!

Brooklyn

Deze film stond al heel lang op mijn lijstje van films die ik wilde zien. De film heeft trouwens hele goede reviews en Saoirse Ronan speelt er in! Ik heb een paar acteurs en actrices die ik zo goed vind dat ik alle films kijk waarin ze spelen en één daarvan is Saoirse Ronan. Ik vind haar zo goed! Dan op naar wat ik van de film vond. Ik wist niet zo goed waar de film over ging. Ik wist alleen dat het ging over Ierse mensen die naar Amerika gingen. Eilis gaat naar Brooklyn verhuizen en laat haar moeder en zus achter. Op het begin heeft ze hele erge heimwee en is ze heel erg verdrietig. Daardoor en door nog veel andere dingen vond ik de film heel erg realistisch! Ook de mensen in Amerika waren zo leuk. De meiden waarmee ze woont en ook haar baas! Op het begin lijken ze niet zo aardig, maar uiteindelijk zijn ze dat juist! Zo komt Eilis er ook achter dat de mensen in Ierland heel anders zijn. Eilis wordt verlieft en die jongen is zo knap en schattig! Dan gebeurt er iets heel erg verdrietigs, wat voor mij niet helemaal onverwachts kwam, omdat ik al een voorgevoel had. De film speelt zich af in de jaren 50 en ik vind het leuk als films in andere tijden afspelen. Zo kun je zien wat voor kleding ze toen droegen en dat ze naar dansfeesten gaan en dat jongens de meisjes echt ten dans vragen. Waarom doen ze dat nu niet meer? Ik vond het echt een hele mooie film, zeker een aanrader.