Recently watched #15 o.a review van Ex Machina

Ex Machina

Ik heb deze maand niet zo hele goede films gezien helaas. Ze waren niet heel slecht, maar niet de beste films ooit. Ex machina vond ik dan nog de beste van de films die ik gezien heb. Ook keek ik nog Harry Potter and the order of the phoenix, omdat ik het boek had uitgelezen en ik gelijk zin had om de film te kijken. Het is mijn favoriete deel van Harry Potter!

Cinderella (2015)

Ik hoorde veel gemixte meningen over deze film. Sommige vonden hem heel erg leuk en sommigen waren niet zo positief. Ik wist dus niet zo goed wat ik moest verwachten. Ik had wel verwacht dat ze de film wat spannender hadden gemaakt, maar de film is zowat precies hetzelfde als de originele cinderella alleen dan met echte mensen en in een modern jasje gestoken. Dat vind ik zo jammer! Het origineel is toch goed en vind het niet nodig om hem dan zo te moderniseren. Ik vond ook de acteurs niet zo heel erg goed en alles leek zo vlak en saai. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het er wel allemaal heel erg mooi uit zag. Maar het was totaal niet wat ik verwacht had. Gelukkig duurt de film dan ook niet zo heel erg lang, anders was het helemaal saai geworden! Alleen de scene dat Cinderella naar het bal gaat vond ik leuk, maar de rest van de film was nogal saai. Echt jammer, maar geen aanrader dus.

Ex machina

Ik wilde deze film al langer kijken, maar mijn vader had hem een keer gekeken en vond het einde teleurstellend. Toch wilde ik hem een keer gaan kijken. Het begin vond ik een beetje vaag. Je hebt geen idee dan waar de film heen gaat. Ik vond dat Ava de IA er heel gaaf uit zag! En Alicia Vikander is ook een hele goede actrice. Ik vond eerste de hoofdrolspeler niet zo goed gekozen, maar later toch wel. Hij heeft echt die nerd uitstraling. Door heel de film heen vond ik ook dat er spanning was. Niet het soort spannend met gevechten bijvoorbeeld. Maar spannend in de zin van je hebt de heletijd het gevoel dat er iets gaat gebeuren. Ik vond hem ook lekker kort! Vaak zijn de films van nu 2 uur lang, maar deze film duurt maar 90 minuten. Ik vond het daarom ook zeker een leuke film om te kijken! Het einde vond ik wel heel gaaf bedacht, maar ook wel teleurstellend.

Carrie

Ik wilde deze film al super lang zien en ik dacht ook dat het echt een horror film was. Dat is ook de reden dat ik hem steeds niet gekeken heb, ik kijk namelijk nooit horror films en als ik er één kijk, kijk ik het met mijn beste vriendin. Het begon echt als een horror film, met super veel spanning en vond ik het dood eng, maar eigenlijk gebeurde er niets engs. Zo was het eigenlijk de hele film door. Ik vond het vooral een zielige film, omdat Carrie zo gepest wordt. Chloe Grace Moretz speelt trouwens Carrie en ik vond haar eerlijk gezegd niet super goed in deze film, maar dat kan ook komen doordat ik de film gewoon niet zo goed vond. De film was gefilmd als een horror film en ook de muziek was zo, maar eigenlijk was alleen het einde een beetje eng. Zo stom vond ik het! Niet zo’n goede film dus en al helemaal niet als je een horror film verwacht.

The choice

Ik heb bijna elke Nicholes Sparks film gezien en ze stellen mij nooit teleur. Heerlijke romantische en emotionele films! The choice kwam begin dit jaar uit en ik was er natuurlijk super benieuwd naar, maar helaas viel de film mij nogal tegen. Ik vond wel de personages leuk, maar er zat gewoon niet zo heel veel diepgang in het verhaal. Ten eerste lijkt de actrice die Gabby speelt veel jonger dan haar tegenspeler Travis, maar ik heb het opgezocht en ze schelen maar 3 jaar. Dat stoorde mij toch wel even in het begin. Ook is de film heel voorspelbaar, wat opzich niet zo gek is want eigenlijk zijn alle nicholas sparks films een beetje voorspelbaar. Ik vond de film gewoon niet romantisch en al helemaal niet emotioneel genoeg. Tegen het einde aan wordt het wel wat emotioneler, maar nog niet helemaal van wat ik had verwacht. Zo jammer!