Recently watched #18 o.a review van Carol

Review van Carol

Ik heb deze keer best wel leuke films gezien! Ten eerste Carol, wat één van mijn nieuwe favoriete films is geworden. Zou hem zo nog een paar keer kijken. Ook keek ik de boek verfilming van The book thief. Daarnaast keek ik ook nog hartenstraat en The fundamentals of caring. Deze keer dus een review van Carol, The book thief, Hartenstraat en The fundamentals of caring.

Carol

Deze film stond al heel lang op mijn lijstje en ik zag heel veel goede review en nu heb ik hem eindelijk gekeken! Het begint met het stukje van het einde, wat het gelijk al heel erg interessant maakt. De film had ook iets mysterieus. Dat kwam vooral door het personage Carol. De film speelt af in de jaren 50 en ik vind het altijd leuk als films in het verleden afspelen en de jaren 50 is een leuke tijd! Ik vond Therese een beetje een saai karakter helaas, maar Carol maakte het helemaal goed. Ik vond deze film gewoon zo mooi! Hoe alles gefilmd werd en de jaren 50 muziek tussendoor. Ook werd er volgens mij maar 1 keer gezoend in de hele film en het was denk ik één van de meest romantische films ooit die ik gezien heb! Het is een beetje een langzame film, maar ik denk dat dat de film juist ook zo mooi maakt. Het was allemaal niet te perfect en dat vond ik heel mooi. Super goede acteurs ook! Echt de beste film die ik dit jaar gezien heb. Ik kwam erachter dat het gebaseerd is op een boek en dat boek wil ik echt heel graag lezen!

The book thief

Ik las laatst het boek The book thief en de dag erna heb ik gelijk de film gekeken! Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel iets meer had verwacht. Ik vond de casting echt onwijs goed gedaan, maar ik vond dat ze toch wel veel belangrijke dingen hadden weggelaten of hadden veranderd. Dat gebeurd altijd wel met een boekverfilming, maar ik vond het echt heel erg zonde bij deze boekverfilming. De eerste helft is nog niet zo heel erg verdrietig en ik denk dat als je het boek niet gelezen hebt, het zelfs misschien wel een beetje saai was. Maar de tweede helft werd al heel veel beter! Iedereen speelde heel erg goed en ik vond Rudy heel erg leuk! Ik vond Max veel leuker in de film dan in het boek eigenlijk. Hij was zo lief en schattig in de film! Ben ik trouwens de enige die dacht dat Max en Liesel verliefd waren? Oke, beetje groot leeftijdsverschil, maar kan toch? Het einde was super mooi en ik heb wel een traantje weg moeten pinken. Ook jammer vond ik dat je op het einde niet duidelijk ziet dat Ilsa Hermann voor Liesel gaat zorgen.. Ik vond sowieso dat hun relatie niet duidelijk genoeg was. In het boek is dat natuurlijk wel. Zeker een mooie film en als je het boek niet wilt lezen, kijk dan de film!

Hartenstraat

Ik wilde deze film al een tijdje zien, omdat ik wist dat hij geregisseerd was door Sanne Vogel. Ik had hoge verwachtingen en ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was. Ik vond de cast onwijs leuk en daarom had ik denk ook zulke hoge verwachtingen. Er zitten eigenlijk bijna alleen maar bekende acteurs in de film. Ten eerste vond ik alle personages echt veel te overdreven en ongeloofwaardig. Echt heel jammer! Ook bijvoorbeeld de styling van sommige vond ik totaal niet mooi gedaan. Ik kijk weinig Nederlandse films, dus ik weet niet of dit bij elke Nederlandse film zo is, maar ik vond het geluid echt niet goed. Je hoorde de mensen vaak niet goed praten en de muziek tussendoor was echt veel te hard. Zo irritant vind ik dat altijd. Ik vond het verhaal wel schattig, maar niet echt heel erg bijzonder. Ook vond ik de humor soms wel grappig, maar vaak vond ik het niet echt heel leuk. Ik vind Bracha van Doesburgh een hele leuke actrice en meestal speelt ze hele andere rollen dan dat ze had in deze film. Ik vond haar karakter ook niet goed uitgewerkt. Op het begin is het een hele bitch, wat ik trouwens niet goed geacteerd vond van Bracha en later is ze opeens veel zachter en liever geworden en dat ging totaal niet geleidelijk. Ik vond het wel een leuke film, maar ben niet erg enthousiast.

The fundamentals of caring

Eerlijk gezegd wilde ik deze film alleen kijken omdat Selena Gomez erin zat. Maar uiteindelijk bleek het ook nog eens een leuke film te zijn! Ik wist namelijk niet echt waar de film over ging en toen ik daarachter kwam was ik zeer benieuwd hoe de film zou gaan. Ik vond de humor ook heel erg leuk! Soms was het wel een beetje grof en een beetje raar. Als Trevor bijvoorbeeld Ben heel vaak laat schrikken dat hij stikt, dat vond ik iets te ver gaan. Ook hoe Ben hem later terug pakt. Dot, het personage dat Selena Gomez speelt, vond ik wel leuk, maar niet zo bijzonder. Ook vind ik Selena nooit zo heel goed acteren. Craig Roberts die Trevor speelt vond ik wel een goede acteur en ook Paul Rudd die Ben speelt vond ik best goed! Het verhaal was gewoon heel mooi en grappig. Er zaten veel ontroerende stukjes in de film en ik heb wel een paar keer een traantje weggepinkt. Het einde vond ik nogal tegenvallen.. Weet nou niet zo goed of het een open eind was of niet.