Recently watched #19 o.a review van Whiplash

whiplash

Deze keer 4 hele verschillende films, maar ik vond ze allemaal leuk! De één wat meer dan de ander natuurlijk. Ik keek een hele heftige film over een drummer, een klassieker over een koppelaarster, een hele emotionele film en een leuke kinderfilm! Kijk verder voor mijn review van onder andere Whiplash.

Whiplash

Ik wilde deze film al heel lang zien. Ik wist dat het een heftige en intense film was, dus wilde ik hem liever samen met iemand kijken en ik keek hem dan ook met mijn familie. Miles Teller is gewoon een super goede acteur en eigenlijk is zijn personage en het personage van terence fletcher (zijn leraar) degene waar heel de film om draait. Allebei super goede acteurs, dus dat pakte goed uit! Ten eerste is de muziek in deze film natuurlijk heel erg gaaf. Ik houd best wel van jazz muziek, dus dat is fijn! Zoals ik al zei is dit een heftige film, waarin veel wordt gescholden en ik denk dat veel mensen verschillende meningen over deze film zullen hebben. Op het begin was ik nog wel eens met de tactiek die Fletcher gebruikt bij zijn leerlingen, maar later vond ik hem toch echt te ver gaan. Echt zo heftig op een gegeven moment! Het einde was echt super gaaf. Alles bij elkaar, vond ik dit toch wel echt een super goede film!

Emma

Vorig jaar keek ik Pride & prejudice en dat vond ik een super leuke en mooie film en daarom wilde ik meer films zien van de verfilmde boeken van Jane Austen. Ik koos Emma. Ik wist alleen dat deze film ging over Emma en dat ze het leuk vind om haar vrienden aan elkaar te koppelen. En dat is ook waar eigenlijk de film precies over ging. Op het begin zie je gelijk dat de film in 1996 is gefilmd, vlekken in het scherm en het slechte geluid. Ik ergerde me daar totaal niet aan, dat gaf juist een hele leuke sfeer! Ik vond wel dat je gelijk in het verhaal werd gegooid zonder bijvoorbeeld enige uitleg over Emma haar moeder. Die namelijk niet voorkomt in de film. Ik vond de humor en de sfeer en zeker ook de karakters heel erg leuk! De film duurt 2 uur, wat al aardig lang duurt en voor mijn gevoel duurde de film wel 4 uur lang. Heel erg langdradig en ik zag al hoe de film zou gaan eindigen. Jammer, want voor de rest was het best wel een leuke film!

A girl like her

Ik zag deze voorbijkomen op Netflix en het leek mij wel interessant. Ik heb het eerste half uur echt getwijfeld of het nou echt een documentaire was of dat het wel geacteerd was. Het is dus wel geacteerd, maar ze acteren dat ze in een documentaire zitten. Groot compliment voor de acteurs dus! Echt hele goede acteurs allemaal! Ik vond de het idee van een documentaire heel erg goed bedacht. Het lijkt daardoor veel realistischer. Het is een ongelooflijk verdrietig verhaal en ik heb dan ook bijna heel de film lang gehuild en zo snel huil ik niet bij films. Wees dus voorbereid! Ik kan niet anders zeggen dat je deze film gewoon moet kijken en het gaat je echt raken! Het einde was ook zo mooi.

The good dinosaur

Ook deze film zag ik voorbij komen op Netflix en het leek mij wel een schattige film. Het is zeker een schattige film! Ook best wel spannend en verdrietig af en toe. Ook bij deze film heb ik gehuild.. Het is zo’n aandoenlijke film! Arlo is onwijs schattig en de avonturen die hij beleeft zijn spannend en leuk. Zo schattig hoe hij vrienden wordt met Spot en ze elkaar helpen en beschermen. Echt een aanrader als je van schattige en spannende kinderfilms houdt!