Recently Watched #2 o.a review van big hero 6

cde26722820dd8f0f5ef271191f2b253

Ik was de afgelopen weken in niet zo’n geweldige bui. Daarom zitten er 2 animatie films bij, want die ging ik maar kijken om mezelf op te vrolijken. Ik kijk altijd Disney/animatie films om mezelf op te vrolijken namelijk. Voor de rest nog een sci-fi film en een onbekende film.

The giver

Deze film ging voor mij nogal snel. Er zit niet echt een opbouw in en gaat van hak op de tak. Ik vond wel dat het gaaf gefilmd was, allemaal van verschillende kanten. Ik vind het altijd gaaf als een film interessant gefilmd is. Het personage Fiona is echt heel mooi trouwens. Ze lijkt op Mila Kunis en dan gemixt met Chloë Grace Moretz. Ik kan altijd helemaal gefascineerd zijn als mensen zo mooi zijn en dan vooral in een film dan let ik er steeds op. Ben ik de enige? Als je de trailer van de film kijkt denk je misschien dat het op Divergent lijkt, maar dat is niet zo. Het idee is hetzelfde, dat de wereld niet meer goed functioneert en ze iets anders erop bedacht hebben. Divergent is een vlotte film met veel actie. Deze film is best traag en bevat alleen in het laatste half uur een beetje actie. De film is misschien wel traag, maar ik heb me niet verveeld. Het verhaal is interessant genoeg dat het je blijft boeien. Ik vond dat ze overal net te weinig op in gingen en daardoor wat vlak overkomt. Daarom lijkt het boek me wel spannend om te lezen, want dan gaan ze altijd meer in op dat soort dingen. Op een gegeven moment zag ik opeens Taylor Swift voorbij komen, maar ze speelt maar een hele kleine rol. Het einde vond ik wel echt heel erg gaag. Het heeft een klein beetje een open eind. Op zich is het verhaal ‘afgelopen’, maar het zou nog door kunnen gaan. Daardoor kun je er ook zelf over nadenken wat er zou gaan gebeuren. Ik vond het in ieder geval best een leuke film, er had alleen wel wat meer actie in gemogen.

Borderline murder

4818356,yp+T7PMY5lKvdiJRNP2232rRcIxVh8A_S7N9IsWuz4QEwaEPZZrjpU+rJbihmueTTpJCTKIusJ0qmDEDRKo4WA==

Het verhaal gaat over Abby. Haar zusje, Halie, is al jaren verslaafd en verdwijnt af en toe. Op een dag belt Abby haar moeder haar op dat ze een verontrustend telefoontje kreeg van een vriendin van Halie. Abby vertrouwd het niet en gaat opzoek naar Halie.

Ik kon hier geen trailer van vinden daarom heb ik even een korte samenvatting gegeven. De film lijkt saai, ook als je hem aan het kijken bent. Toch boeide het verhaal me. Af en toe gebeuren er spannende dingen. Er zit niet zoveel diepte in het verhaal, maar dat had ik ook niet verwacht. Ook niet geweldig geacteerd. Vanaf het begin weet je al wie erachter zitten, waardoor het verhaal niet zo spannend meer is. Het enige wat je je afvraagt is of Halie nog leeft of niet. Het einde vond ik ook nogal jammer helaas. Het was wel een leuke film om zo even te kijken, maar een super film is het zeker niet. Maar dat had ik niet verwacht. Ik had namelijk verwacht dat de film echt heel saai zou zijn, maar hij was leuker en spannender dan ik had verwacht.

The Boxtrolls

Ik hoorde van verschillende mensen dat deze film leuk zou moeten zijn. Ik vond hoe de mensen eruit zagen in de film niet zo leuk, niet echt mijn stijl. Wel vond ik de huizen en straten mooi weergegeven. Ook de boxtrollen zien er grappig uit. De boxtrollen maken echt hele schattige geluidjes. Er is een scene waarbij je ziet dat er allemaal lampjes hangen aan het plafond bij de boxtrollen, zo mooi! Er zit één hele schattige boxtrol tussen, er zitten sowieso heel veel schattige momenten tussen. Er zit één vies moment in, dat Snatcher een allergische reactie krijgt en ze bloedzuigers op hem moet gooien. Een hele leuke scene vond ik als Eggs naar de ‘mensenwereld gaat’. Hoe hij dan mensen begroet en al het eten opeet. Of het moment dat hij leert dansen, zo schattig! Tegen het einde aan zijn de boxtrollen naakt (zonder hun boxen), Ik vind dit zo grappig! Je ziet dan hun kleine billetjes. Kijk trouwens na de aftiteling nog na, want dan komt er ook nog een stukje. Ik vond deze film echt best leuk! Heel anders dan andere kinderfilms, dat is wat hem zo leuk maakt. Echt een goede film als je even nergens aan wilt denken.

Big Hero 6

Ik zag al steeds reclames voor bij komen van deze film. Ik vond hem er gelijk al heel erg leuk, schattig en grappig uitzien. Toen ik hem 5 minuten keek, dacht ik dat dit eerder een jongensfilm zou zijn door de robots, maar nee deze film is zo schattig! Op het begin en nog 2 keer denk ik is er een zielig stukje, maar dat geeft de film wel wat meer diepgang. Er zitten zoveel grappige momenten in met Baymax. Het moment dat Baymax vast zit in een raam en ‘even lucht laat ontsnappen’. De manier waarop Baymax dat zegt en het geluid als hij lucht laat ontsnappen is gewoon te grappig. Of dat hij zijn gaatjes gaat plakken met plakband. Of dat hij de kat een ‘Harige Baby’ noemt, ik kwam niet meer bij. Of dat zijn batterij bijna op is en het lijkt alsof hij dronken is. Ik heb echt heel vaak gegiecheld bij deze film en dan vooral dus om Baymax. Het laatste half uur komt er heel veel actie. Ik houd daar niet zo heel erg van, maar het was wel leuk. Het laatste half uur leek ook een beetje op een game. Best gaaf vond ik dat. Toch vond ik het eerste uur het leukst, met de schattige momenten van Baymax. Dit is echt een hele leuke film!