Recently watched #25 – o.a review van Moana/vaiana!

moana

Deze keer keek ik 4 hele leuke en luchtige films! Blijkbaar was ik in de mood voor zulke films. Ik keek onder andere Moana/Vaiana! Iedereen werd helemaal gek toen de trailer van deze film uitkwam. Ook ik vond alles er zo onwijs leuk uitzien. Ik ben sowieso wel gek op Disney films! Daarnaast keek ik ook nog een leuke meidenfilm, een Nederlandse film en een best aparte film met Kate Winslet en Liam Hemsworth.

Bad moms

Toen ik de trailer zag van deze film leek het mij gelijk een hele leuke film. Elke film met Mila Kunis erin vind ik sowieso een leuke film! De film was precies wat ik verwacht had. Onwijs grappig met hele leuke grappige karakters. Vooral Carla en Kiki waren zo grappig. Toch zaten er ook een paar serieuze stukjes in de film. Bijvoorbeeld over scheidingen. Ook vond ik het fijn dat er een goede boodschap in de film zit. Ik ben zelf natuurlijk geen moeder, maar ik kan wel begrijpen dat het in deze tijd moeilijk is om moeder te zijn. Er wordt zoveel van je verwacht. Je mag geen nee zeggen tegen je kinderen, ze moeten gezond eten, mogen geen snoepjes, moeten op allerlei sporten zitten en ook jijzelf moet er goed uitzien. Dat wordt in de film goed naar voren gebracht! Zeker een leuke film om bijvoorbeeld met vriendinnen te kijken.

Moana / Vaiana

Het begin was gelijk heel spannend en de wereld wordt gelijk aan je uitgelegd. Daarna zie je kleine Moana en ze is zo onwijs schattig! Die eerste clip met haar en het water is eigenlijk mijn favoriete scene uit de hele film. De muziek was ook heel erg leuk, maar ik vond er wel weinig variatie in zitten. Maar het hoofdnummer is onwijs leuk! Qua karakters vond ik niemand echt heel erg leuk, behalve misschien haar oma. De kip was wel grappig, maar ik had liever meer van het varkentje gezien! Ik vond de film echt een mix tussen de kleine zeemeermin en Pocahontas, twee van mijn favoriete Disney films! Het verhaal vind ik heel gaaf verzonnen en ook spannend! Hoe alles eruit zag vond ik ook heel gaaf.Toch had ik iets meer verwacht van deze film!

Toscaanse bruiloft

Nederlandse films zijn nooit echt mijn favoriete films, maar vaak zijn het wel fijne films om te kijken zonder dat je er bij na hoef te denken. En dat is ook bij deze film! Meestal houd ik niet zo van de Nederlandse humor die in films zitten, maar bij deze film zat het er niet zo super dik op. Wel was de humor af en toe wat grof. Ik vond sowieso alle acteurs heel leuk. Er spelen super veel bekende acteurs in deze film, waardoor het acteerwerk wel goed is! Als je van bruiloften houdt is dit de perfecte film. Ook is hij best wel romantisch, maar niet over de top. Je weet natuurlijk al vanaf het begin hoe het gaat aflopen, maar toch was de weg ernaartoe best wel onverwachts! Ook gebeurde er ineens iets verdrietig en dat zag ik echt niet aankomen. Ik vond het ook niet echt nodig en had liever gezien dat dat niet gebeurd was. De eerste helft was vooral heel luchtig en in de tweede helft zat iets meer diepgang. Zeker een leuke Nederlandse film!

The dressmaker

Ik heb een lijstje met films erop die ik wil zien en daar stond deze film tussen, dus ging ik hem maar kijken. Ik wist echt totaal niet waar de film over zou gaan en dacht eigenlijk dat het een beetje zou lijken op the danish girl. Maar dat was dus niet zo. De film is heel apart eigenlijk. Het begint met veel humor en je moet goed opletten, anders begrijp je veel dingen niet. Ook zit er een mysterie in het verhaal. Hoe langer de film duurder hoe treuriger de film eigenlijk werd, maar de humor bleef erin. De humor vond ik leuk! En ook de verschillende gekke karakters vond ik heel leuk. Het leek eigenlijk een beetje op een toneelstuk, met die gekke karakters, humor en treurigheid erin. Ook speelt het eigenlijk maar in 1 heel klein dorp af. Ook speelt Liam Hemsworth erin, wat ook niet erg is om naar te kijken. Zoals ik al zei steeds werd de film steeds raarder en zeker het einde is heel apart. Er gebeuren onverwachte dingen, wat ik leuk vond want meestal zijn films zo voorspelbaar. Als je van aparte humoristische, maar ook treurige films uit is dit een film voor jou!