Recently watched #27 o.a review van the edge of seventeen

the edge of seventeen

Ik heb deze keer 2 best wel goede films gezien, een documentaire en een Nederlandse film. Ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd niet meer zo veel goede films heb gezien, zo jammer! Ook al is de laatste film die ik deze keer heb gekeken wel echt een leuk film. Kijk verder voor mijn review van onder andere The edge of seventeen!

The book of love

Een vriend raadde deze film aan en nadat ik de trailer had gekeken was ik gelijk nieuwsgierig naar deze film. Maisie Williams speelt hierin en ik ken haar van Game of thrones. Op het begin wist ik nog niet zo goed wat ik moest verwachten. Het begint namelijk best wel luchtig met leuke humor en dan ineens gebeurt er toch wat dramatisch. Ook al is het dus een best zielig verhaal, vooral de gesprekken blijven heel grappig en luchtig en dan af en toe een emotioneel gesprek of scène. Ik vond dat echt heel erg goed gedaan! Ik vond alle karakters heel erg leuk en dan vooral Millie natuurlijk! Het verhaal wordt steeds leuker en je krijgt ook steeds meer te weten over Millie. Echt een aanrader!

De ontsnapping

Toen deze film net uitkwam was ik heel erg benieuwd naar de film. Het zag eruit als een spannende goede Nederlandse film, maar toen ben ik hem eigenlijk weer vergeten. Toch ben ik hem laatst gaan kijken! Ik moet eerlijk zeggen dat het idee wel leuk was, maar ik vond sowieso dat de film langzaam op gang kwam. Ik vond Julia wel een heel leuk karakter! Ook vond ik Isa Hoes heel goed acteren in deze film. Ik vond de film eigenlijk best wel saai.. Heel de tijd gingen mijn gedachten ergens anders heen en kon de film mijn aandacht niet houden. Op het einde wordt de film ineens heftig, maar ik vond het ook weer niet super heftig en het was ook best wel voorspellend. Jammer!

Audrie & Daisy

Ik had deze documentaire al vaker voorbij zien komen en toen ben ik hem maar eens gaan kijken. Ik vind documentaires vaak een beetje rommelig en ook bij deze documentaire vond ik dat. Verhalen door elkaar en niet op de goede volgorde bijvoorbeeld. Zo vervelend vind ik dat altijd! Ik vond het eerste gedeelte van de documentaire eigenlijk een stuk beter in elkaar gezet dan de rest. Er zat meer structuur in het begin en ook hoe de interviews met de jongens waren door middel van animatie vond ik veel beter. De verhalen zijn heftig en ik vind het echt heel goed dat hier meer aandacht aan wordt besteed, omdat de meiden vaak niet geloofd worden. Ik begrijp echt niet hoe gemeen mensen kunnen zijn. De meiden zijn seksueel misbruikt en daarnaast worden ze niet geloofd en krijgen ze gemene berichtjes op het internet. Zeker een goede documentaire, had alleen nog iets beter in elkaar gezet kunnen worden!

The edge of seventeen

Ik keek laatst the mtv movie awards en daar kwam een paar keer deze film in voor. Het zag er wel uit als een interessante film, dus ben ik de film gaan kijken! Ik vind Hailee Steinfeld als zangeres niet zo, maar in films vind ik haar wel altijd leuk! Haar karakter vond ik heel leuk, heel cynisch. Het is best wel een zielig verhaal, maar er zat ook humor in en de humor die erin zat vind ik heel leuk! Alles werd zo grappig en schattig verteld, bijvoorbeeld hoe Nadine en Krista elkaar ontmoeten. Ik vond voor de rest Krista trouwens geen leuk karakter. Naast Nadine vond ik haar leraar echt onwijs leuk en grappig! Ook Erwin vond ik een schattig karakter. De muziek in de film is ook echt mijn soort muziek! Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar ik houd heel erg van dit soort film!