Recently Watched #3 o.a review van insurgent

insurgent_trailer_still

Ik heb afgelopen maand echt veel leuke films gezien. Ik was vooral gek van Mockingjay part 1 en Insurgent. Ook vond ik Love Rosie een hele leuke film. Over Two Night Stand was ik helaas niet zo enthousiast. Ben je benieuwd wat ik in detail van deze 4 films vond, lees dan verder!

Mockingjay part 1

Eindelijk heb Ik hem gezien hoor. Laatst keek ik samen met mijn ouders, broer en Germaine The Hunger Games en Catching Fire. Ik had ze al gezien, maar mijn ouders nog niet. Mijn ouders vonden de films leuk. Nu hebben we dan eindelijk de derde film gekeken.

Deze film vind ik het beste van de drie tot nu toe. Het is heel anders dan de eerste 2 films, omdat de hongerspelen er niet meer zijn. Ik vond de eerste 2 films wel leuk, maar niet super. Als je de eerste 2 films dus wel echt super vond, denk ik dat je deze film iets minder vindt. Ik vond de hongerspelen  niet zo geweldig, daarom vind ik deze film leuker. Het begint gelijk drastisch, waardoor je er gelijk in zit. Deze film is heel zielig, omdat Katniss heel verdrietig is. In het begin was ik bang dat ik me eraan zou ergeren dat ze zo verdrietig zou zijn. Maar het kwam juist heel erg geloofwaardig over. Ze is nog steeds zo sterk als daarvoor, maar ze heeft gewoon heel veel verdriet. De scene met het nummer ‘Hanging Tree’ vond ik heel erg mooi. Het nummer vind ik ook heel gaaf. Er zitten een paar spannende momenten in, maar niet zoals in de eerste 2 films. De film wordt ook steeds spannender en op het einde vond Ik hem helemaal spannend. Ook ging ik de personages uit de vorige film, zoals Finnick, leuker vinden. In deze film zat ik er heel erg in en leefde ik heel erg mee met katniss en de andere personages. Ik ergerde me er wel nog steeds aan dat Gale nog steeds zo weinig zegt en dat katniss’ haar te perfect zat op sommige momenten. Bij de vorige films was ik niet zo heel erg  benieuwd naar de volgende film, maar bij deze wel. Het einde is super zielig en heel erg raar. Ik kan niet wachten tot Mockingjay part 2!

Love, Rosie

Toen ik de trailer zag van deze film wilde ik deze film gelijk kijken. Ik ben sinds The Mortal Instruments helemaal fan van Lily Collins, ze is zo mooi! Ook speelt Sam Claflin, die finnick speelt in The Hunger Games, in deze film. Ik vind hem niet echt heel erg knap… maargoed in deze film ziet hij er ook best anders uit (gelukkig). Ik vond vooral alle plekken waar deze film gefilmd is leuk. De leuke straatjes in Engeland, het mooie platteland van Engeland en zelfs een scene in school. Ook een paar keer op het vliegveld en in Boston. Het aanwezige Engels accent vond ik ook heel erg leuk! Er zitten een paar grappige momenten, maar ook zeker zielige momenten in deze film. Op het begin is het heel erg schattig en leuk en dan opeens wordt de film heel serieus, maar dan wordt daar ook weer leuk op ingespeeld.  Er wordt nog heel oldskool MSN gebruikt en dan zie je die gesprekken ook. Later laten ze je op een leuke manier de smsjes zien tussen Alex en Rosie (wat een leuke naam trouwens).  Een keer is er een scene dat Rosie in haar huis voor het raam zit en dat wordt dan van buitenaf gefilmd en langzaam uit gezoemd, dat vond ik echt heel gaaf gefilmd. Ik was blij dat er een happy end was! Want eerlijk gezegd ga je daar toch een beetje aan twijfelen, omdat Rosie zo vaak pech heeft. Ik vond het een hele schattige film.

Two night stand

Ik had hoge verwachtingen van deze film. Ik had verwacht dat hij heel grappig en romantisch zou zijn. Maar ik werd nogal teleurgesteld. Heel deze film is zo vreselijk droog. Er gebeurd eigenlijk ook niet zo veel, het zijn meer gesprekken. Soms waren deze gesprekken wel grappig, maar over het algemeen ging het echt nergens over. Het acteer werk was niet vreselijk, maar ook niet geweldig. Ik vond ook de personages heel saai. Helemaal niet interessant, gewoon heel gewoontjes. Ik vind het echt jammer, want toen ik de trailer had gezien was ik er echt heel benieuwd naar. In de trailer zitten eigenlijk bijna alle grappige stukjes al. Ook waren er bijvoorbeeld stukjes die waarschijnlijk grappig moesten zijn, maar die vond ik dan eigenlijk niet grappig. De meeste leuke stukjes waren dan ook nèt niet leuk genoeg. Deze film is dus niet echt een aanrader.

Insurgent

Eindelijk was het zo ver hoor. Ik heb zo lang gewacht op deze film. Pas toen ik ging kijken wanneer de film draaide, kwam ik erachter dat hij in 3D was! Niet dat dat me per se nog meer enthousiaster maakte, want die brillen irriteren me altijd en ik moet altijd even wennen eraan. Maar goed, nu op naar de film.

Ik ga maar niet zoveel zeggen over het feit dat ze heel veel veranderd hebben ten opzichte van het boek. Bij Divergent was dit heel weinig, waarom ik hem ook zo leuk vond. Ik begrijp wel waarom ze de film zo veranderd hebben. Het begin is niet gelijk heel spannend, maar dat vind ik eigenlijk wel fijn. Bij de Maze Runner bijvoorbeeld begint het al gelijk zo spannend en dat vind ik een beetje eng.  Ik vind deze film echt nog veel beter dan de eerste film. Divergent was natuurlijk al heel erg goed. In Insurgent gebeuren er ook heel veel spannendere dingen dan in Divergent, moet je nagaan. Ik vertelde in mijn boekreview van Insurgent al dat ik heel erg benieuwd was naar hoe Amity eruit zou zijn. Ik vond het er echt super mooi en gaaf uitzien. Wel verraste het me even toen ik een paard en wagen voorbij zag komen. Ik vond het trouwens jammer dat ze niet de scene erin hebben gelaten dat tris ‘peace serum’ krijgt, omdat ze zich misdraagt en dan soort van high wordt, in het boek is dit echt heel erg grappig. Het feit dat de film 3D is voegde om eerlijk te zijn niet zo heel veel toe. Op het einde zijn er ongeveer 3 scenes waarin het wel echt heel gaaf is (Dat Tris in de simulaties zit), maar bij de meerderheid van de film is het niet echt nodig. De simulaties waren wel zoals in de film en die vond ik ook heel erg gaaf. Caleb is trouwens echt een pussy in de film, heb je gezien hoe hij rent? Ook dat hij wel voor zichzelf kan vechten, maar Tris redden doet hij niet. Het enige wat ik heel erg jammer vind is dat er niet echt veel aandacht is voor de vrienden van Tris in de film. In het boek leer je Christina, Marlene, Uriah, Tori en Lynn best goed kennen en hebben een best grote rol in het verhaal. Jammer vond ik dat, ook dat je Uriah echt maar 2 keer ziet en ook maar heel weinig zegt, ik vind hem namelijk zo lief en grappig in het boek! Wel vond ik de acteur goed gekozen voor hem. Ook vond ik het stom dat Christina dan boos is op Tris en opeens is het goed en er wordt helemaal niet over gepraat. Wel vond ik Peter heel erg grappig! Ook vond ik Evelyn iets te jong ogen om de moeder van Tobias te zijn. Dat waren mijn enige opmerkingen, voor de rest echt een super spannende film! Heel gaaf gefilmd ook en hele gave special effects. Ga hem zien als je hem nog niet gezien hebt!

Sorry voor de lange review, maar vooral Insurgent verdiende dat gewoon! Wat is jouw favoriete film op het moment?