Recently watched #30 o.a review okja

okja

Ik heb weer 4 films reviews! Als eerste van de nieuwe bioscoop film girls night out. Daarnaast keek ik een documentaire en een film waardoor ik sinds kort vegetariër en parttime vegan door ben geworden, maar dat zal ik nog in een apart artikel een keer uitleggen. Ook keek ik nog een klassieker die ik nog nooit had gezien!

Girls night out

Er komen de laatste tijd ineens heel veel chickflicks uit en ik ging naar girls night out. Scarlet Johansson speelt er in en die vind ik altijd wel heel leuk. Ook speelt Zoë Kravitz erin, die ook steeds vaker in films te zien is. Het verhaal is eigenlijk best wel standaard. 4 vriendinnen hebben een vrijgezellen feestje in Miami en vermoorden per ongeluk een stripper… De film is natuurlijk ook heel grappig! Vooral Pippa en Alice waren grappige karakters. Wel hoor ik nu een dag later nog steeds Pippa haar neppe Australische accent in mijn hoofd. Het is dus een standaard chickflick, maar wel met grappige momenten!

What the health

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in het veganistisch eten. Mijn broer eet voornamelijk vegan, maar voor de rest heb ik niemand in mijn omgeving die vegan eet. Ik werd helemaal geïnteresseerd toen Mascha van beautygloss vegan ging eten en ze wel 10 kilo af viel en zich ook veel beter voelde. Toen raadde een vriendin van me deze documentaire aan en na deze documentaire is ze gelijk begonnen met het eten van vegan. Ik heb meerdere vegan documentaires gezien, dus ik werd natuurlijk wel nieuwsgierig wat er dan anders was aan deze documentaire. Ten eerste krijg je vooral in de eerste helft van de documentaire super veel informatie. Sommige informatie wist ik al, maar ook heel veel wist ik nog niet. Er werden ook heel veel verschillende dokters enzovoort gevraagd naar hun mening. Ik vond persoonlijk de tweede helft wel een beetje overdreven over de activisten, maar waar ik het vooral mee eens ben is dat het menselijk lichaam niet eens gemaakt is om vlees en dierlijke producten te eten. Ik vind dat iedereen moet doen wat ze willen, maar als je geïnteresseerd bent in vegan eten, dan is deze documentaire echt een aanrader!

Okja

Ineens hoorde ik iedereen over deze film en zelfs mijn vader had het erover. Het begin deed me heel erg denken aan de hunger games op de een of andere manier.. Ik denk door die vrouw Lucy en ook Dr. Johnny, die trouwens super irritant was, maar wel heel goed geacteerd door Jake Gyllenhaal. Ik vond het gelijk heel leuk dat ze ook echt chinees praten in de film! Vaak maken ze er dan toch Engels van, maar was echt leuk om te horen. Er zit ook gelijk een heel leuk stukje in met Mija en Okja en daarna ook een spannend stukje. Ik moet eerlijk zeggen dat de film na ongeveer de helft echt steeds raarder werd. Dat hoefde voor mij niet echt, maar daarentegen was de film niet voorspelbaar! Na de eerste helft dacht ik, oke en nu is de film klaar? Maar toen ging het natuurlijk nog verder en werd het ook heel spannend! Ook werd het onwijs zielig. Ik geef geen spoilers, maar als je echt niet van plan bent om vegetariër te worden dan moet je deze film niet kijken. Ik wilde na deze film gelijk vegetariër worden. Echt een hele goede film en ook een hele actuele film!

Ghost

Vorige week waren er allemaal klassiekers op rtl 8 elke avond. Het begon met grease, één van mijn favoriete films ooit en de volgende dag kwam Ghost. Ik heb Ghost nog nooit gezien, dus de volgende dag ging ik die maar kijken. Ten eerste was ik weer even vergeten hoe lang een film duurt als je hem op TV kijkt.. De film begon echt heel zoetsappig en je weet dat Sam doodgaat, maar de manier waarop vond ik in eerste instantie echt heel stom. Later werd wel duidelijk waarom en begreep ik het ook beter. Ik vond het wel best gaaf hoe je zag dat hij zichzelf echt zag liggen en dus rondloopt in de wereld, maar niemand kan hem zien of horen. Ik moet eerlijk zeggen dat de film ook onwijs langdradig is. Soms zaten er wel hele rare momenten in vond ik.. Op een gegeven moment kwam er gelukkig wel wat humor in de film! Het einde was ook nog soort van spannend. Het idee van het verhaal vond ik heel leuk, alleen was de film gewoon te saai en te raar vaak.