Recently watched #31 o.a Review Lucia de B.

lucia de B.

Ik heb deze keer 2 Nederlandse films, die ik best wel goed vond! Één daarvan was Lucia de B. wat een goede film was. Ook keek ik 2 Amerikaanse films, die ik allebei niet super vond en één daarvan vond ik echt verschrikkelijk. Lees snel verder om 4 film reviews te lezen!

Lucia de B.

Ik houd wel van Nederlandse thrillers en was al een tijdje benieuwd naar deze film, zeker omdat het een waargebeurd verhaal is. Dit is niet echt een thriller vond ik zelf, want ik vond hem niet zo spannend wat ik verwacht bij een thriller, maar ik zou ook niet weten in welke andere categorie hij zou passen. Sommige stukjes in de film vond ik wel een beetje saai moet ik eerlijk zeggen en ook al is het een waargebeurd verhaal vond ik sommige dingen ook een beetje onrealistisch. Niet de fouten die het openbaar ministerie heeft gemaakt, ik weet dat dat helaas vaker gebeurd. Maar meer kleine dingen zoals ramen in een gevangenisbusje? Ook begrijp ik echt niet hoe je als openbaar ministerie zulke fouten kunt maken, ze maken zelf gewoon een moordenaar! Wel echt een goede film en ook best frustrerend.

Pijnstillers

Ik was vroeger echt gek op de boeken van Carry slee en zo heb ik ook heel lang geleden Pijnstillers gelezen. Ik weet nog dat het niet één van mijn favoriete boeken was van Carry Slee, maar meestal vind ik de boekverfilmingen van Carry Slee haar boeken ook best goed. Het acteerwerk vond ik eigenlijk best wel goed in deze film, behalve het acteerwerk van de actrice die Sophie speelde dan. Ik vond om eerlijk te zijn de film best wel saai. Ze hadden het wel wat spannender kunnen maken, maar het script vond ik heel saai een vlak. Wel zat er vaak ook leuke humor in het verhaal! Ik had verwacht dat de film heel emotioneel zou zijn, gezien het onderwerp, maar dat vond ik heel erg meevallen. Dat bedoel met dat het heel vlak leek allemaal. Ook vond ik dat er heel veel dingen waren weggelaten, zoals wat voor kanker zijn moeder nou had en nog meer van dat soort details. Jammer! Geen slechte film, maar ik had beter verwacht.

You get me

Dit is misschien wel één van de meest slechte films die ik ooit gezien heb. Qua verhaallijn dan, want het acteerwerk en hoe alles gefilmd was zag er best goed uit. Maar de verhaallijn was zo raar. De film begon echt als een Amerikaanse highschool drama film en ineens werd het een soort van thriller. Zoals ik al zei was het acteerwerk wel oké. Alleen vond ik de hoofdrolspeler die Tyler speelt, Taylor John smith, niet zo heel erg goed acteren. In highschool films zijn de acteur altijd wel ouder dan dat ze spelen, maar in deze film vond ik dat wel heel erg opvallen. Hoe alles gefilmd was vond ik best wel vernieuwend en leuk, maar de verhaallijn was gewoon zo raar en zelfs saai, terwijl het wel spannend bedoeld was. Geen aanrader!

Percy Jackson: Sea of monsters

Volgens mij keek ik vorig jaar de eerste Percy Jackson film en vorige week was de tweede Percy Jackson film op TV en heb ik hem gekeken. Dit zijn boekverfilmingen van de Percy Jackson serie, maar alleen de eerste twee films zijn verfilmd en ik begrijp wel waarom ze gestopt zijn. Ik weet dat ik de eerste film ook niet zo leuk vond, dus had geen hoge verwachtingen van deze film. Ik vond de film wel heel grappig af en toe en het verhaallijn is ook wel leuk, maar niet super origineel. Vooral het acteerwerk verpeste een beetje de film vond ik. Zo jammer! Dit is echt zo’n serie die waarschijnlijk heel goed werkt als boeken (ik heb de boeken niet gelezen), maar gewoon niet goed werken als films!