Recently watched #32 – o.a review documentaire Lady gaga

documentaire lady gaga

Ik heb deze keer eindelijk weer eens 4 films gekeken die ik echt allemaal leuk vond! Eigenlijk keek ik 1 documentaire, five foot two van Lady gaga en 3 films. Ook 3 hele verschillende films! Namelijk een comedie/drama, een thriller en een Marvel film!

Lady gaga – five foot two

Toen ik hoorde dat Lady gaga met  een documentaire kwam werd ik gelijk heel erg enthousiast! Ik ben altijd al wel een beetje stiekem fan geweest van lady gaga. Haar stem en optredens zijn gewoon zo goed. In deze documentaire volg je haar als ze haar laatste album “Joanne” aan het maken is en ze de superbowl halftime doet. Ik had verwacht dat het echt een documentaire zou zijn dat je haar al volgt vanaf het begin van haar carriëre. Dat had ik echt heel graag willen zien! Ik vond dit ook wel gaaf hoor. Heel mooi om te zien wat nou de betekenis van Joanne was, want dat wist ik helemaal niet. Je ziet haar vader vaak en ook haar oma komt langs. Ook zie je haar in de studio werken aan nummers, ook dat is heel leuk om te zien. En natuurlijk de superbowl! Iedereen verwacht denk ik dat Lady gaga een beetje gek of in ieder geval apart is, maar dat is ze eigenlijk helemaal niet. Ze is een hele normale vrouw! Ze is 31 jaar, maar ik merkte ook dat ze nog best wel een meisje is. Ze zegt zelf ook een paar keer in de documentaire, ik probeer een vrouw te worden. Er kwam laatst naar buiten dat ze een burn out heeft en je kan ook zeker zien in deze documentaire dat het eraan zat te komen. Zeker een aanrader!

Naomi and ely’s no kiss list

Ik wilde deze film al een tijdje kijken en toen zag ik dat hij op Netflix stond! Ik verwachtte een soort van romantische komedie, maar toen ik de reviews op Netflix las zag ik al dat ik dat dus niet moest verwachten. De reviews waren heel verschillend. Of mensen vonden het een super slechte film of mensen vonden het juist een hele goede en mooie film. Ik houd van dit soort films! Het speelt zich eigenlijk af op maar een paar locaties en met dezelfde cast de hele tijd, maar de film gaat echt over de vriendschap tussen Naomi en Ely. Ik vond het heel mooi om een film te zien die geheel alleen maar ging over vriendschap gaat. Sommige mensen zullen deze film heel slecht en saai vinden, maar ik kan zulke films altijd wel waarderen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het acteerwerk niet zo heel erg goed was, maar wel kwam alles heel realistisch over!

Contratiempo

Als ik alleen een film kijk, kijk ik zelden eigenlijk een thriller. Maar mijn ouders vinden thrillers heel leuk en dan krijg ik ook altijd zin om een thriller te kijken. Het was nogal moeilijk om een film te vinden die mijn vader nog niet gezien had, maar ik vond de spaanse film contratempo. Ik heb er nooit zo’n moeite mee als het geen Nederlandstalige of Engelstalige film is. Ook zag ik onwijs goede reviews, dus ik werd heel nieuwsgierig. Ten eerste is de muziek echt nog dramatisch spannender dan normaal in thrillers. Geen idee of dit komt omdat het een Spaanse film is. Het acteerwerk was inderdaad heel erg goed in deze film! Toch vond ik de film best wel een beetje traag en niet heel erg anders of spannender dan andere thrillers die ik gezien had. Maar ineens na een uur ongeveer kwam er een plot en die was heel goed, maar ook heel erg verwarrend. Maar dat hoort altijd wel bij een thriller. Het einde was heel goed, maar helaas verspelde ik dat al in de eerste 5 minuten.. Jammer dat dat voor mij zo duidelijk was!

Doctor Strange

Deze film wilde ik al super lang kijken, maar om de één of andere reden keek ik hem steeds niet. Ik ben nooit echt van de Marvel films geweest, dus ik weet er ook niet veel van af. Wel wist ik dat het een ingewikkelde film zou zijn. Wat ik even was vergeten was dat er in Marvel films altijd iets van humor in zat en dat vond ik echt heel leuk! Het begint gelijk met heel veel actie en dan gaat het over naar het hoofdkarakter en pas later ga je het begin begrijpen. Ik had dus een ingewikkeld verhaal verwacht en nu was het verhaal ook niet echt heel makkelijk, maar toch kon ik het goed volgen en begreep ik het ook! Ik kreeg hele erge Harry potter vibes van deze film. Zeker met die cape (deed me denken aan het griffendor zwaard) en de magie natuurlijk. Het acteerwerk was ook ijzersterk. Zeker een hele goede spannende film!