Recently watched #36 o.a review van pulp fiction

Pulp fiction

Ik heb de afgelopen tijd eigenlijk niet zo heel veel films gekeken. Ik heb vooral Strangers things en The end of the f**cking world afgekeken. Toch heb ik nog 2 films gekeken, één daarvan is Pulp fiction. Daarnaast keek ik ook nog 2 documentaires!

Pulp Fiction

Ik ging een film kijken met een vriendin en ze kwam ineens met het idee om Pulp Fiction te kijken. Ik wist vrij weinig van deze film af, maar ze vertelde dat het echt een klassieker is en er heel veel verwijzingen in zitten en veel andere films van nu op deze film gebaseerd zijn. Het begin vond ik heel grappig en leuk, maar na ongeveer een uur begreep ik de film niet meer zo goed. Sowieso loopt de film niet synchronisch, waardoor het lastig is om te volgen. Het zijn flashbacks, maar meestal duren flashbacks maar een paar minuten, maar niet in deze film. Daardoor was ik heel snel in de war wanneer nou wat was gebeurd. Op het einde hadden we volgens mij wel door hoe het in elkaar zat! Ik vond de karakters wel leuk en vooral John Travolta vond ik leuk in deze film. Ik vond de film een stuk minder leuk worden toen het verhaal een lange tijd bij Butch bleef. Ik vond de film heel verwarrend, maar ook heel cool!

The boy who tried to kill Trump

Deze documentaire is nieuw op Netflix en de titel trok gelijk mijn aandacht. Ik wist helemaal niet dat dit allemaal gebeurd was en vond het wel een interessant verhaal. De documentaire duurt maar 3 kwartier. Dat vond ik wel fijn, want een documentaire van 2 uur vind ik vaak echt te lang. De documentaire was niet per se heel erg goed, maar ik vind hem wel leuk en interessant om even te kijken. Ik vond het wel handig dat ze heel veel camera beelden hadden van Michael. Verder kan ik er niets over zeggen zonder spoilers te geven!

Whitney Can I be me?

Ik keek allemaal documentaires van Michael Jackson, waaronder This is it, die helaas niet meer op Netflix staat. Toen zag ik dat er ook een documentaire was over Whitney Houston. Ik ben niet per se een grote Whitney Houston fan, maar ik wist eigenlijk vrij weinig over haar leven. Ik vond deze documentaire echt heel goed! Je komt heel veel over Whitney te weten en er zijn ook heel veel beelden van haar. Vooral van haar tour in 1999. Heel bijzonder om te zien!

Concussion

Ik wilde deze film al een tijdje zien en toen zag ik dat hij ineens op Netflix stond! Ik wist een klein beetje waar de film over ging, maar niet heel veel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de film wel een beetje langdradig vond. Het is trouwens gebaseerd op een waargebeurd verhaal en de film komt ook heel geloofwaardig en echt over. De acteurs zijn super goed! Will Smith speelt de hoofdrol, dus dat is altijd goed. Ik vond Bennet Amul echt een heel leuk karakter. Zo goed dat hij gewoon het goede wilde doen wat het hem ook zou kosten. Een heel goed voorbeeld! Ik vond de film heel interessant en zo erg dat dit echt gebeurd is. Echt verschrikkelijk hoe veel mensen alleen maar aan geld denken!